FaceRig på Indiegogo lovar kul med din webcam.

Allsköns underhållning, från böcker och ABBA till cookies
Användarvisningsbild
Loke

Pälsart: Gecko, Ovipari.

FaceRig på Indiegogo lovar kul med din webcam.

av Loke » 02 jan 2014, 13:40

Hittade ett projekt på Indiegogo som kanske skulle locka några individer här på forumet.
En finner det värt att kasta ett öga på då det ser roligt ut och kan säkerligen vara kul om man använder det i saker som Skype eller liknande.

http://www.indiegogo.com/projects/facerig/x/5869174

I find the world to be my own personal playground, but I'm not greedy, I'll gladly share it with you.

Användarvisningsbild
mickel

Pälsart: Enhörning

Re: FaceRig på Indiegogo lovar kul med din webcam.

av mickel » 02 jan 2014, 14:25

Festlig leksak, fast lite för mycket av ett luftslott för att jag ska vara intresserad än. Hittade ingenting om huruvida man kan lägga till egna karaktärer eller varifrån man ska få animationsstudion att skapa dem med ifrån heller. ;)
"Cynicism is a disease. It can be cured." - The White King, "Alice: Madness Returns"

Användarvisningsbild
Loke

av Loke » 02 jan 2014, 14:33

mickel skrev:Festlig leksak, fast lite för mycket av ett luftslott för att jag ska vara intresserad än. Hittade ingenting om huruvida man kan lägga till egna karaktärer eller varifrån man ska få animationsstudion att skapa dem med ifrån heller. ;)

Tyvärr så har dem inte tagit fram det, men karaktärer skapade i Maya och annat ska gå att lägga in vad jag har förstått, kan inte garantera det dock.

Jag kan inte skapa sådant, men jag tycker det är lite kul ändå, så jag kastade några kronor på dem.
I find the world to be my own personal playground, but I'm not greedy, I'll gladly share it with you.

Användarvisningsbild
Daisy Bell

Pälsart: Rådjur

av Daisy Bell » 02 jan 2014, 20:08

Jag kan använda det om ni modellerar en Daisy åt mig.
SKADA MIG INTE~

Användarvisningsbild
Rico Otter

Pälsart: Utter!

av Rico Otter » 02 jan 2014, 23:19

Jag gillar iden, har sett den tidigare..

Och beroende på vilken typ av Paket man köper så kan man till vis grad göra mer saker med denna program.

och om dom inte stäng det ennu så kan man få genen karaktär skapad till sig om man donerar 5000 usd ;P

Tycker det ären söt liten leksak så jag kommer nog skaffa den nån dag ehe!

Användarvisningsbild
Loke

av Loke » 03 jan 2014, 05:11

Jag har kastat några riksdaler i deras generella håll, ser fram emot att få leka med det, annars så kommer folk säkerligen se det rullandes på min dator i spelrummet under NFC.

Användarvisningsbild
mickel

Pälsart: Enhörning

av mickel » 03 jan 2014, 20:57

Maya? Hmm. Det har jag aldrig lekt med själv, men jag tror jag känner folk som kan det... Undrar hur svårt det skulle vara att fixa ponni.
"Cynicism is a disease. It can be cured." - The White King, "Alice: Madness Returns"

Återgå till Underhållning