Behöver få min suit modifierad

Fullsuit, halfsuit, 3/4-suit eller partial, iallafall fursuitsnack
Användarvisningsbild
HozzieHozzbourne

Pälsart: Häst

Behöver få min suit modifierad

av HozzieHozzbourne » 04 dec 2013, 20:02

Hej ^^

Jag har haft en partial suit sen ett tag tillbaka men har inte varit nöjd med den så jag har knappt använt den. Den har i princip bara legat i en låda i hörnet av en garderob.

När jag beställde den så hade jag satt en deadline att den skulle vara färdig innan Eurofurence. Det var ett misstag för det känns som min suit blev rushad och skickades smått ofärdig.

Problem med suiten är följande:
Baksidan på huvudet går inte ner i tröjan så min nacke syns, inte jättemycket men tillräckligt för att jag ska störa mig på det, vill ju inte förstöra magin ^^
Nätet som jag kollar igenom är vitt, vilket gör att jag får väldigt svårt att se när ljus lyser på det, jag blir helt blind i solljus. Insidan av huvudet är en vit och glansig hård yta som, jag tror, också gör att det är svårt att se i ljus.
Jag gjorde även misstaget att be om ärmar där händerna och armarna inte är separerade utan det är axel-långa ärmar som sitter fast i varandra med ett elastiskt band. Jag tycker det är väldigt jobbigt om jag t.ex. behöver använda mina riktiga händer även om det ser bättre ut. Om det är möjligt att få händerna separerade från ärmarna eller på något sätt göra så att armarna sitter fast utan elastiska bandet så vore det bra.

Det är problemen jag har. Om någon har tips eller är intresserad att hjälpa mig så är jag tacksam ^^
Häst är bäst i test

Also, Big Macintosh is best pony

Användarvisningsbild
Motaro

Pälsart: Drake, Varg

Re: Behöver få min suit modifierad

av Motaro » 12 dec 2013, 14:01

Nu är jag inte en expert på att bygga fursuits men det verkar inte som så svåra problem att lösa ^^

Händerna borde man väl bara kunna skära av ärmarna, men man kanske måste sy dit lite extra pälsmaterial så att bitarna överlappar lite och det inte syns glipor?

På baksidan av huvudet borde det väl inte vara så svårt att sy på mer material också. Då är väl bara det svåra att skaffa sig mera av vad suiten är gjord av ^^

Användarvisningsbild
HozzieHozzbourne

av HozzieHozzbourne » 23 dec 2013, 21:34

Jo, jag har funderat på att separera händerna från ärmarna, men jag vågar inte göra det själv då jag är rädd att förstöra den.. hade hellre låtit någon med erfarenhet gjort det åt mig.. Känner dock ingen i Skåne som sysslar med fursuits
Häst är bäst i test

Användarvisningsbild
S_K

Pälsart: Tiger

av S_K » 29 dec 2013, 02:31

Kontakta Honey på DKFurs forumet. Hon bor i Köpenhamn och kan sånt :)

Användarvisningsbild
HozzieHozzbourne

av HozzieHozzbourne » 09 jan 2014, 11:09

Just det, att jag inte tänkte på Honey :o

Tack för tipset <3
Häst är bäst i test

Återgå till Fursuiting