Vem har gjort/vill du ska göra din suit?

Fullsuit, halfsuit, 3/4-suit eller partial, iallafall fursuitsnack
Användarvisningsbild
mickel

Pälsart: Enhörning

Re: Vem har gjort/vill du ska göra din suit?

av mickel » 14 jan 2014, 16:45

Hmm. Har inte sett nån suit jag direkt känt att jag skulle vilja ha... möjligen en custom av Sophiecabra... som inte gör customs.
"Cynicism is a disease. It can be cured." - The White King, "Alice: Madness Returns"

Användarvisningsbild
Smirre

Pälsart: Räv

av Smirre » 14 jul 2014, 04:27

Hej!

Lexy har gjort min svans och fick den i julklapp av Lexy 2013! :)
Mycket nöjd med den, hade den på mig på NFC 2014 - men behöver byta ut gummibanden till NFC 2015!

Bild

Diademet har jag köpt när jag var i Japan, våren 2012! :)

Användarvisningsbild
Moondance

Pälsart: jupiter moon space cat

av Moondance » 23 jul 2014, 12:59

Drakonicknight är min tillverkad av ;)
https://www.furaffinity.net/user/drakonicknight

Användarvisningsbild
Rico Otter

Pälsart: Utter!

av Rico Otter » 27 jul 2014, 10:40

Skulle nog inte ha nåt emot att få hjälp att införskaffa öron/svans till nästa fuzzcon

Även om denna utter har en tendens att vara kräsen >.<

no avatar
uan

av uan » 20 sep 2014, 19:19

Kontaktade voodoodelicious för att få en partial gjord, kostade en del, men masken blev riktigt fin. Inte lika nöjd med armarna och svans. Tror han är ny på furry marknaden, men masken blev helt underbar. Rekomenderar starkt vad det gäller masken, mindre vad det gäller paws och svans.

Uan_small.JPG
Mjau!
Uan_small.JPG (120.41 KiB) Visad 3010 gånger

Användarvisningsbild
Nordiclion

Pälsart: Lejon

av Nordiclion » 10 dec 2014, 04:07

Har själv försökt att göra en egen fursuit (svart/lila/vit varg) och det gick välla sådär, självaste kroppen och svansen är färdiga men tassarna behöver mer jobb men huvudet kan jag bara inte få till, uppskjutet projekt tillsvidare, kanske man kunde hitta nån som kan det med huvuden.

har annars kollat mest på dont hug cacti, made fur you och mixedcandy och kan inte riktigt bestämma vilken jag skulle välja men det lutar nog mest mot mixedcandy, har dock inte kollat så många.
nån som vet förresten några här i Sverige som gör fursuits? kanske om det finns nån lite billigare och lättare att få kontakt med

Användarvisningsbild
Aoroo

Pälsart: Husky

av Aoroo » 10 dec 2014, 21:36

Nordiclion skrev:har annars kollat mest på dont hug cacti, made fur you och mixedcandy och kan inte riktigt bestämma vilken jag skulle välja men det lutar nog mest mot mixedcandy, har dock inte kollat så många.

Min suit är från MadeFurYou och jag kunde inte vara mer nöjd! Deras kundkontakt är något dålig där jag kunde få vänta upp till en månad på svar, men det verkar vara rätt vanligt hos makers överlag. Kan ju tänka mig att det trillar in en del mail hos dem :)

Gällande just MixedCandy dock så har alla jag känner som beställt suit hos dem fått vänta rätt mycket extra på den. Den som drabbats värst har nu fått vänta över ett och ett halvt år sen den skulle blivit klar. Men den som väntar på något gott... :)

När det kommer till Don't Hug Cacti så är deras kundservice otroligt dålig enligt de kompisar som beställt från dem. Och de fick inte heller riktigt det de faktiskt beställt. Men vissa har ju mer tur än andra så klart. :)

Nordiclion skrev:nån som vet förresten några här i Sverige som gör fursuits? kanske om det finns nån lite billigare och lättare att få kontakt med

Absolut! Det finns väl en del så vitt jag vet, men den jag i första hand kommer att tänka på är Lexy. Jag vet att det finns ett par som pysslat med ett par egna suits också, men jag är inte säkra på att de skulle ta några beställningar dock. :)
"You come for the animals and you stay for the people" - Ethan Staghorne

Användarvisningsbild
Nordiclion

Pälsart: Lejon

av Nordiclion » 11 dec 2014, 19:57

Aoroo skrev: Min suit är från MadeFurYou och jag kunde inte vara mer nöjd! Deras kundkontakt är något dålig där jag kunde få vänta upp till en månad på svar, men det verkar vara rätt vanligt hos makers överlag. Kan ju tänka mig att det trillar in en del mail hos dem :)

Gällande just MixedCandy dock så har alla jag känner som beställt suit hos dem fått vänta rätt mycket extra på den. Den som drabbats värst har nu fått vänta över ett och ett halvt år sen den skulle blivit klar. Men den som väntar på något gott... :)

När det kommer till Don't Hug Cacti så är deras kundservice otroligt dålig enligt de kompisar som beställt från dem. Och de fick inte heller riktigt det de faktiskt beställt. Men vissa har ju mer tur än andra så klart. :)

har sett lite bilder av din suit och den är riktigt cool och söt hehe men kan man få fråga vad den kosta och hur länge du fick vänta på den? och whut att det kan ta så lång tid, visst visste jag att det tar tid men 1,5 år är lite väl

Nordiclion skrev:nån som vet förresten några här i Sverige som gör fursuits? kanske om det finns nån lite billigare och lättare att få kontakt med
Aoroo skrev:Absolut! Det finns väl en del så vitt jag vet, men den jag i första hand kommer att tänka på är Lexy. Jag vet att det finns ett par som pysslat med ett par egna suits också, men jag är inte säkra på att de skulle ta några beställningar dock. :)

ok tack ska kolla lite

Användarvisningsbild
Aoroo

Pälsart: Husky

av Aoroo » 11 dec 2014, 22:30

Nordiclion skrev: har sett lite bilder av din suit och den är riktigt cool och söt hehe men kan man få fråga vad den kosta och hur länge du fick vänta på den? och whut att det kan ta så lång tid, visst visste jag att det tar tid men 1,5 år är lite väl

Awww, tackar ^^
För mig landade själva suiten på 18200:- ungefär. Men totalt sett tror jag att suiten kostat omkring 25000:- totalt med all kringutrustning som jag skaffat till den (underställ, resväska, mm.).
Angående hur lång tid det tog så fick jag min plats i kön hos MFY i slutet av September förra året och då blev den klar i början av Augusti i år, precis som de sade att den skulle bli. Men ja, generellt sett är det väl upp emot ett års väntetid innan det blir din tur i kön och som suiten borde bli klar, men i just det fallet jag nämnde så har personen fått vänta ytterliggare 18 månader och då är hans suit inte ens påbörjad än, så ingen vet hur länge det kan dröja innan den faktiskt blir klar. :P
Men det där med väntetid är ju såklart olika beroende på vilken maker man satsar på också. Vissa är ju mer populära än andra och har således längre kö (OneFurAll tex. tror jag har runt 2 års kö just nu). Medans vissa också jobbar mer effektivt och gör suits i snabbare takt än andra. :)
"You come for the animals and you stay for the people" - Ethan Staghorne

Användarvisningsbild
Andy

Pälsart: Dalmatiner

av Andy » 21 jan 2015, 21:10

Jag vill ha från Pheonix Wolf :c
Bild

FöregåendeNästa

Återgå till Fursuiting