Missförstådd konst

Bilder, foton, animationer, musik, designer, smycken, etc.!
Grovsortering sker enligt majoriteten av innehållet i respektive galleri
Användarvisningsbild
mickel

Pälsart: Enhörning

Missförstådd konst

av mickel » 16 aug 2013, 10:20

Ni har säkert också råkat ut för att någon totalt missförstått något av era verk. Eller inte förstått det alls.

Nu senast ritade jag min karaktär Viator i en pinupbild från en kalender, och anmärkte på att han bara ställde upp eftersom det gällde välgörenhet, och majoriteten av folk som reagerar verkar inte begripa bilden alls. Jag blev väldigt besviken för jag tyckte det var en kul idé...

Jag tycker att idén med yrkespersoner som gör en utvikningskalender för välgörenhet inte är helt inaktuell, det var ju inte så länge sen filmen The Full Monty var på tapeten...

Och lite tidigare gjorde jag en bild där Viator blivit tvingad att sova i soffan av sin fästmö. Han ligger vaken och tänker "men JAG tyckte det var ett roligt skämt i alla fall"... och den vanligaste reaktionen på den var att folk frågade vad det var för skämt. Men det var ju inte det viktiga i sammanhanget...

Bah! Kulturetablissemanget, vad begriper väl dom?

Filistéer!

*kollapsar på dramasoffan*

Och ni då? Dela med er av era bästa fall av missförstådd konst!
"Cynicism is a disease. It can be cured." - The White King, "Alice: Madness Returns"

Användarvisningsbild
Daisy Bell

Pälsart: Rådjur

Re: Missförstådd konst

av Daisy Bell » 16 aug 2013, 10:36

Faktumet att jag inte är en världskänd konstnär är ett tecken på grovt missförstådd konst.
SKADA MIG INTE~

Användarvisningsbild
mickel

Pälsart: Enhörning

Re: Missförstådd konst

av mickel » 16 aug 2013, 13:20

Daisy Bell skrev:Faktumet att jag inte är en världskänd konstnär är ett tecken på grovt missförstådd konst.

Livet är orättvist.
"Cynicism is a disease. It can be cured." - The White King, "Alice: Madness Returns"

Återgå till Furryskapande