Andra konstformer

Bilder, foton, animationer, musik, designer, smycken, etc.!
Grovsortering sker enligt majoriteten av innehållet i respektive galleri
Användarvisningsbild
mickel

Pälsart: Enhörning

Andra konstformer

av mickel » 27 jul 2013, 23:05

Hejsan!

Jag är tecknare och författare, men ibland känns det som att nästan alla är det... Vilka andra konstformer ägnar sig folk åt som har med fandomen att göra?

Själv har jag provat att skulptera lite, och målat. Det gick rätt okej.
"Cynicism is a disease. It can be cured." - The White King, "Alice: Madness Returns"

Användarvisningsbild
Smirre

Pälsart: Räv

Re: Andra konstformer

av Smirre » 28 jul 2013, 15:11

Hmm ja.
Förutom att rita, så gjorde jag ju några keramikföremål på Furuboda och jag gillade träslöjd när jag gick på Dammsdal i Vingåker på 80-talet.

Modellbygge kanske kan ses som en konstform? - jag målar ju tassavtryck och FAF = Furry Air Force, på mina modellplan så det är furrykonst också och rollspelar (leker) ibland med dem om att det är rävar och andra djur som är stridspiloter och strider mot onda människor. ;)

Användarvisningsbild
SNELREV

Pälsart: REV

av SNELREV » 28 jul 2013, 18:15

Gills spelskapande?

Användarvisningsbild
Smirre

Pälsart: Räv

av Smirre » 28 jul 2013, 18:42

Hej!

Jag tycker att spelskapande är konst och kan självklart vara furry.

Jag pluggar på T4Vux i Hässleholm och håller på att läsa upp Engelska och behöver både behörighet i Engelska och matte för att komma in på speldesign i Vetlanda.
Mina kunskaper i Engelska motsvarar nu 5-6 klass och i matte ligger på 1-2 klass. Så det är att plugga upp rejält några år för att ha gymnasiebehörigheten som behövs. Känner själv att samhällskunskap behöver jag också för det har jag nästan inte fått något i tidigare skolor. (Särskolan lär ju liksom inte ut samhällskunskap och Engelska - det finns som tillval men på väldigt simpel nivå.)

Iaf har jag en tanke om att göra ett eget spel fram över, typ något sådant här! ;)

Bild

Om jag kommer in på speldesign vet jag inte, men de kräver gymnasiebehörighet i Engelska och matte!
Det skulle vara kul att göra ett Call of Duty på furrytema. ;)

Användarvisningsbild
mickel

av mickel » 28 jul 2013, 19:23

Spelskapande räknas helt klart. Det kombinerar ju rätt många konstformer egentligen.
"Cynicism is a disease. It can be cured." - The White King, "Alice: Madness Returns"

Användarvisningsbild
mickel

av mickel » 28 jul 2013, 19:24

Vad gäller modellbygge håller jag på med det också, men med undantag för att det ingår gripar, drakar och anthropomorfa råttor i arméerna jag byggt så är det väl inte direkt furryrelaterat.

Användarvisningsbild
Lexy
Regelpäls

Pälsart: Katt

av Lexy » 29 jul 2013, 00:42

Jag... bygger fursuits. Det är en konstform som involverar massor av olika material.

Öh, i övrigt vet jag inte... ibland gör jag små temporära konstinstallationer av mjukisdjur på hög. Nej, det räknas antagligen inte här. Men det är någon form av konst, det är jag helt säker på.

Användarvisningsbild
mickel

av mickel » 29 jul 2013, 16:49

Lexy skrev:Jag... bygger fursuits. Det är en konstform som involverar massor av olika material.

Öh, i övrigt vet jag inte... ibland gör jag små temporära konstinstallationer av mjukisdjur på hög. Nej, det räknas antagligen inte här. Men det är någon form av konst, det är jag helt säker på.

Fast fursuiting har ju sitt eget underforum här.

Bygga konstinstallationer av mjukdjur är ju helt klart en konst, speciellt när man utövar den i leksaksbutikerna. Jag brukar para ihop dom och...

...öh...

...det hade visst också ett eget underforum, ja.

Användarvisningsbild
Miles T.F. Baxxter
Hodepels

Pälsart: Polarrev

av Miles T.F. Baxxter » 05 aug 2013, 21:32

Ingen som har nevnt musikk enda?!

Lager selv musikk, men det er sjelden den er særlig furry i seg selv. Dette er vel ett av de få unntakene. Men er jo mange andre furs der ute som lager mer furry-sentrert musikk.
"Sometimes the thing you think will cause you to lose friends and feel left out, can actually be the thing that helps you make your closest friends and realize how special you are."
~ Twilight Sparkle

Användarvisningsbild
Kage

Pälsart: Varg-sak

av Kage » 05 aug 2013, 21:55

Räknas kokkonst? :P
Bild
Folk säger att jag har ett öga för detaljer, och jag kan inte annat än instämma; en av de få grejer jag tillåter mig själv att skryta om, samt min fingerfärdighet. X3
Har även gjort servettbrytningarna. :3
Flygande Jacob är min favoriträtt på delad förstaplats med sushi! Mums. :9
What garden of strange delights is this? What forgotten paradise? What font of endless diversion? The darkness; the stench of blood... We stand at the merry mouth of hell itself!

Nästa

Återgå till Furryskapande