Tassnyheter 4:e Augusti

Väldigt bra att läsa igenom i början, och sedan när det behövs
Användarvisningsbild
KooriKitsune
Designpäls

Pälsart: Kitsune

Tassnyheter 4:e Augusti

av KooriKitsune » 04 aug 2013, 02:57

De första två veckorna av forumets livstid har gått förvånansvärt mjukt, bra och med stora kliv. Att ha privilegiet att kunna bygga upp, starta och hålla igång ett forum för det Svenska furrycommunityt är lite mäktigt men samtidigt väldigt roligt, särskilt när vi ser att forumet växer så stadigt tack vare er medlemmar! Det är grymt kul att vi har växt till hela 58 medlemmar under dessa två veckor, samtidigt som vi hoppas på att fler hittar hit och umgås med det trevliga folket som redan är här!

Har ni dessutom frågor, oavsett vad det än är, så ställ den direkt på forumet eller till en Admin! Det är bara kul att kunna få svara på frågor.

---

Som ni kanske har märkt också så har jag (Koori) fixat till en rad längst upp på forumet där ni hittar osvarade poster, olästa poster, nya poster samt aktiva ämnen, och utöver den närmaste perioden så kommer jag även att slänga in småjusteringar här och där för att effektivisera forumet och få en sammanhängande design.
NewPosts.png
Ny post-rad
NewPosts.png (27.92 KiB) Visad 1723 gånger

Nu när ni skriver nya poster och svar så kan ni se en liten YouTube-knapp längst till höger bland BBCode-alternativen för att i er post inkludera YouTube-klipp! Det enda som behövs för det är URL:en som dyker upp i adressfältet så ska det funka utan problem.
YouTubeButton.png
YouTube BBCode
YouTubeButton.png (3.45 KiB) Visad 1723 gånger

Det var en (samlad!) förfrågan om att en Minecraft-server för Svenska Tassar skulle startas och hållas uppe vid sidan av - än så länge är det fortfarande i övervägandestadiet i och med plats och support, men tills vidare om det fortfarande önskas kan en liten sådan hållas uppe på min dator hemmavid lite sporadiskt (men bättre än inget, antar jag!).

PM-systemet
Om du inte kan skicka några meddelanden privat över forumet så beror det förmodligen på att du inte har gjort fler än 3 poster! Presentera dig, berätta din fandom-historia eller kolla runt bland vad man kan hitta för pälsar här på forumet så rullar du lätt in minst 3 poster.

Fler nyheter och uttalanden kommer i sjok framöver så det hålls aktivt - återigen; det är grymt kul att det redan är så många medlemmar som är så pass aktiva, och vi i ledningen arbetar för att det ska vara så kul här på forumet som möjligt!

Vi ses bland trådarna!
/Trax, Koori, Miles T.F. Baxxter & Alexis

Användarvisningsbild
Amazing_Deskface

Pälsart: Skrivbord

Minecraft Server

av Amazing_Deskface » 06 aug 2013, 02:26

Vill påminna om att ifall så önskas kan jag hålla uppe vilken server som helst.
Notera att det inte är dedikerade servrar då, utan hålls uppe då systemet är igång. (Vanligtvis 10:00 - 04:00)
Ser du en Koori, kläm den snabbt.
"You may only break the rules when you know the rules. - The Admin

Användarvisningsbild
mickel

Pälsart: Enhörning

Re: Minecraft Server

av mickel » 22 aug 2013, 13:50

Amazing_Deskface skrev:Vill påminna om att ifall så önskas kan jag hålla uppe vilken server som helst.
Notera att det inte är dedikerade servrar då, utan hålls uppe då systemet är igång. (Vanligtvis 10:00 - 04:00)

Är väl bättre med en rent dedikerad server i såna fall, gärna med moderering?

Det finns ju redan gott om dedikerade Minecraftservrar som körs av diverse furries, det borde väl gå att använda en av dem?
"Cynicism is a disease. It can be cured." - The White King, "Alice: Madness Returns"

Återgå till Nyheter & Regelverk