Nya Smileys!

Väldigt bra att läsa igenom i början, och sedan när det behövs
Användarvisningsbild
Lexy
Regelpäls

Pälsart: Katt

Nya Smileys!

av Lexy » 29 aug 2013, 19:08

Nu finns det nya små räv-smileys att välja mellan istället för de traditionella runda :O !

Använd dem flitigt ;)!

...
och ta det coolt.
B)

Användarvisningsbild
Daisy Bell

Pälsart: Rådjur

Re: Nya Smileys!

av Daisy Bell » 29 aug 2013, 19:54

Tycker de är för små och plottriga, de är mycket mer otydliga än de vanliga och det är svårare att avgöra vilken som är vilken när man väljer dem utan att titta närmare.
SKADA MIG INTE~

Användarvisningsbild
Lexy
Regelpäls

av Lexy » 29 aug 2013, 20:07

Daisy Bell skrev:Tycker de är för små och plottriga, de är mycket mer otydliga än de vanliga och det är svårare att avgöra vilken som är vilken när man väljer dem utan att titta närmare.

Jag försökte göra dem lika små som de gula smileysarna, var svårt att göra ögonen stora pga. öronlängden.
Men jag tycker det håller! Åtminstone tills vidare. Se det som ögongymnastik o_o

Användarvisningsbild
mickel

Pälsart: Enhörning

av mickel » 29 aug 2013, 21:19

Jag måste nog hålla med där. De är små och plottriga och jag kan knappt se skillnad på dem. Det kanske går att förenkla dem ytterligare, få bort detaljer som ändå bara stör? Framför allt måste ögonen bli större eller åtminstone friläggas mer så att man faktiskt alls kan se dem.
"Cynicism is a disease. It can be cured." - The White King, "Alice: Madness Returns"

Användarvisningsbild
Lexy
Regelpäls

av Lexy » 30 aug 2013, 08:20

mickel skrev:Jag måste nog hålla med där. De är små och plottriga och jag kan knappt se skillnad på dem. Det kanske går att förenkla dem ytterligare, få bort detaljer som ändå bara stör? Framför allt måste ögonen bli större eller åtminstone friläggas mer så att man faktiskt alls kan se dem.

Konstigt, jag tycker att de funkar.
Men för tillfället vet jag inte om jag har tid att ändra på dem, vi får se när det går.

Kan bli enklare att se ögonen om räven blir mörkare. Att förstora ögonen funkar inte.

EDIT:
Nos-skuggan som kanske var lite onödig är borttagen, nya smileys som förhoppningsvis uppfattas som mindre plottriga laddas upp när Koori har tid!

Användarvisningsbild
Smirre

Pälsart: Räv

av Smirre » 30 aug 2013, 16:12

Hej!

Det är toppen! :)
Snyggare och modernare också! :D

Användarvisningsbild
SweaWolf

Pälsart: wolffox

av SweaWolf » 04 sep 2013, 08:53

håller med dom flesta här, på tok för små, alla ser liksom likadana ut om man inte anstränger sig och tittar nära. Bra tanke bakom men just nu ser det mera ut som någon klutt av färg typ.

Användarvisningsbild
mickel

Pälsart: Enhörning

av mickel » 04 sep 2013, 13:37

Kanske om man gör dem större, det kör en del forum med. Fast då bryter de upp texten på ett jobbigt sätt för de som faktiskt använder smileys.
"Cynicism is a disease. It can be cured." - The White King, "Alice: Madness Returns"

Användarvisningsbild
Lexy
Regelpäls

av Lexy » 04 sep 2013, 21:08

SweaWolf skrev:håller med dom flesta här, på tok för små, alla ser liksom likadana ut om man inte anstränger sig och tittar nära. Bra tanke bakom men just nu ser det mera ut som någon klutt av färg typ.

Vi måste få dem tydligare, helt klart.

Ska jobba på det när jag får tid.
Gjorde en version utan skuggning runt nosen (onödigt) som Koori inte laddat upp än.

Användarvisningsbild
Vustex

Pälsart: Get

av Vustex » 05 sep 2013, 19:44

För mig ser dom ut som kaniner.
"På internet har alla Asperger's syndrom"

Nästa

Återgå till Nyheter & Regelverk