Nyanländ svart enhörning!

Presentera dig själv och hälsa andra välkomna!
Användarvisningsbild
Morgrim

Pälsart: Svart enhörning

Nyanländ svart enhörning!

av Morgrim » 08 dec 2015, 19:57

Hej allihop!

Precis registrerad och rekommenderad att hoppa hit efter Furry-fikat som man deltog i den 6:e December (i förrgår då man skriver denna post).

Under furry-fikat presenterade jag mig som Peter, men det är mycket bättre att köra med "Morgrim" här (som användarnamnet antyder) B)

28-årig Norrköpingsbo som hittade till furry-fandomet för 2 månader sedan. Första kontakten man fick med fandomet i stort var på Sveafur och deras lite "udda" humor ;-)

Har börjat "komma ut" eller accepterat sig själv som furry först i år, efter ett antal omständigheter (som man säkert kan tala om vid något annat tillfälle)..

Hehe, min Fursona är väl tänkt lite som en Svart Frieserhäst, fast en enhörning.
Jag är dock inte så bra på att teckna eller färglägga, så jag får gestalta figuren i cernitlera eller något sådant istället....
(jag är bättre på att skulptera).

Är för tillfället arbetslös, men har genomgått 3-års kulturvetenskap samt har en kandidatexamen i media-utbildning (KSM). Båda från Linköpings universitet

På fritiden administrerar och deltar jag i spelföreningen "N.Ö.R.D" i Norrköping.
Där bygger jag ihop/målar/spelar Warhammer, Mordheim och 40K. har bland annat gjort ett helt Mordheim-bräde (en hel ruinstad) som vi bjuder in ungdomar att spela på. Förutom det har jag nördat ner mig i Pony-fandomet också och anordnade ett relativt stort meet-up under Närcon 2015.
Sitter också och rollspelar och spelleder i vår förening i ett antal olika system, bl.a. World of darkness, Pathfinder, Dark heresy, etc.

Annars sitter jag och lirar lite onlinespel såsom Guildwars 2 eller Starwars - Old republic lite då och då..

*Tittar i presentationsguiden under rubriken "Vad är godast; Coca Cola eller Pepsi?" *
Errr.... Pepsi.....? Själv föredrar jag dock Ginger ale.. :3
Bild

Användarvisningsbild
Crillex

Pälsart: varg

Re: Nyanländ svart enhörning!

av Crillex » 08 dec 2015, 22:25

Välkommen, kul att du skaffade ett konto här.
I have to stop saying "How stupid can you be" I think people are starting to take it as a challenge

Användarvisningsbild
Santa fox

Pälsart: Räv

av Santa fox » 09 dec 2015, 23:21

Välkommen, tror vi pratade lite under fikat, innan jag behövde dra. Hoppas du får det trevligt här, i vilket fall :)

Användarvisningsbild
Valcyrie

Pälsart: Drake

av Valcyrie » 11 dec 2015, 04:03

Hej och välkommen! ^.-.^
Bild

Användarvisningsbild
Dreamseed

Pälsart: Blå Raptor

av Dreamseed » 13 dec 2015, 10:46

hej och välkommen! vi sågs säkert på fikat. kul med en till GW nörd^^ jobbar i en figur/brädspelsbutik i Uppsala och hållet på med GW spel i typ 20 år. kör skavens i mordheim( ost jag vet) men lirar mest 40k....
Senpai Notice Me!

Användarvisningsbild
Smirre

Pälsart: Räv

av Smirre » 14 dec 2015, 07:08

Hej!

Välkommen till Svenska Tassar!
Kul att vi blir fler här. :)

Användarvisningsbild
Mindmusic

Pälsart: Katt/Hund

av Mindmusic » 14 dec 2015, 18:46

Kul att se lite nytt folk! ^w^
Jag har inte spelat så mycket rollspel men tycker det är ganska roligt (kan hända så mycket) *w*

Kan tyvärr inget om warhammer eller 40K, men om folk skulle dra med sånt till NFC skulle jag gärna hjälpa till att måla lite xD

Yay for ponies and rarity!

Användarvisningsbild
Morgrim

Pälsart: Svart enhörning

av Morgrim » 14 jan 2016, 03:07

Yay, mer pony fans! :3
f.ö: Sjukt snygg pony-art du har på FA, du Mindmusic ^^

Hehe, jepp.. Jag skall iväg till NFC tillsammans med "LumenFox"
Till konventet tar jag med mig Kortspelet "Cards against humanity" - fast med furry edition (ett kortspel baserat på snusk och anti-PK) ;)

Samt ett rollspelsäventyr i systemet "Pathfinder"

Hoppas folk vill hoppa på't B)

Här är mina inlägg på NFC's eget forum om folk vill ha lite mer detaljer eller ställa lite fler allmänna frågor..
https://forum.nordicfuzzcon.org/posts/m2810-Pen-and-paper-Rpg#post2810
Bild

Återgå till Välkomstlyan