Hallå där!

Presentera dig själv och hälsa andra välkomna!
Användarvisningsbild
Atlas

Pälsart: Fjällräv

Hallå där!

av Atlas » 28 apr 2016, 08:16

Hejsan! :D
Jag heter Alexander eller Atlas(The Arctic Fox) som är mitt fursona namn. Jag är 16 år gammal. Gick med i furry fandom i slutet av förra året och var på min första Furryfika i Stockholm i Februari. Så jag är fortfarande ganska ny här.

Min fursona är en fjällräv.

Jag bor på två orter på grund av att jag har skilda föräldrar. Växlar mellan Nacka och Värmdö. Båda kommunerna ligger utanför Stockholm.

På fritiden brukar jag hänga med kompisar och åka med min moppe på kortare road trips.
Jag läser en hel del om olika typer av flygplan.
Vissa helger är jag aktiv i flygvapnets frivilliga ungdomsverksamhet. Det är en lite scout liknande verksamhet. Men i militär stil.

Hoppas att jag kommer få träffa några av er på furryfika :D

Ha det bra!

Atlas The Arctic Fox

Användarvisningsbild
Smirre

Pälsart: Räv

Re: Hallå där!

av Smirre » 28 apr 2016, 11:35

Hej!
Välkommen till Svenska tassar!
Trevligt med fler rävar. B)
Kul att du har intresse för flyg, mellan jag var 17 och 22 år så var jag aktiv i Hässleholms flygklubb och flög segelplan, Cessna och Piper med instruktör Bengt Bondesson. Idag bygger jag modellplan och jag är medlem i F-10,s kamratförening så jag åker på en del föredrag om Flygvapnet och eventuellt i sommar ska jag åka upp till Linköping och vara med på Flygvapnets 90-års jubileum. B)

Eftersom jag är med i F-10,s kamratförening så har jag tillgång till Flygsimulator, så jag åker ibland dit och tränar i simulatorn på 35 Draken och tidigare 39 Gripen. (Var dock problem med det programmet så idag kan man inte flyga 39 Gripen utan bara 35 Draken.)

Har en hemsida om mitt flygintresse och mina modellplan! B)
https://sites.google.com/site/furryairforce/

Förutom flygplan och annat militärt så är furrykulturen min stora passion och inspiration, djur ligger mig varmt om hjärtat och tycker om alla djur, men Rävar, Vargar, Katter, Hundar, Tigrar, Sergaler, Drakar och Dinosaurier är jag väldigt förtjust i. Vetenskap och teknik är ett stort intresse också och jag har prenumererat på Illustrerad Vetenskap sen jag var 12 år. Rymden och Star Wars är också ett stort intresse. B)

*Kram!*

Användarvisningsbild
Atlas

av Atlas » 28 apr 2016, 13:04

Smirre skrev:Hej!
Välkommen till Svenska tassar!
Trevligt med fler rävar. B)
Kul att du har intresse för flyg, mellan jag var 17 och 22 år så var jag aktiv i Hässleholms flygklubb och flög segelplan, Cessna och Piper med instruktör Bengt Bondesson. Idag bygger jag modellplan och jag är medlem i F-10,s kamratförening så jag åker på en del föredrag om Flygvapnet och eventuellt i sommar ska jag åka upp till Linköping och vara med på Flygvapnets 90-års jubileum. B)

Eftersom jag är med i F-10,s kamratförening så har jag tillgång till Flygsimulator, så jag åker ibland dit och tränar i simulatorn på 35 Draken och tidigare 39 Gripen. (Var dock problem med det programmet så idag kan man inte flyga 39 Gripen utan bara 35 Draken.)

Har en hemsida om mitt flygintresse och mina modellplan! B)
https://sites.google.com/site/furryairforce/

Förutom flygplan och annat militärt så är furrykulturen min stora passion och inspiration, djur ligger mig varmt om hjärtat och tycker om alla djur, men Rävar, Vargar, Katter, Hundar, Tigrar, Sergaler, Drakar och Dinosaurier är jag väldigt förtjust i. Vetenskap och teknik är ett stort intresse också och jag har prenumererat på Illustrerad Vetenskap sen jag var 12 år. Rymden och Star Wars är också ett stort intresse. B)

*Kram!*

*Kramar tillbaka!*

Jag ska ta en titt på hemsidan :)

Själv är jag är "stationerad" på LSS/Uppsala Garnison (fd F16) :)

Användarvisningsbild
Valcyrie

Pälsart: Drake

av Valcyrie » 29 apr 2016, 00:35

Jaså du, F16? Då kanske vi sprungit på varandra där några gånger ;)

Annars vill jag hälsa dig varmt välkommen hit ^.-.^ Hoppas att du ska trivas bra här hos oss.
Bild

Användarvisningsbild
Atlas

av Atlas » 29 apr 2016, 05:17

Valcyrie skrev:Jaså du, F16? Då kanske vi sprungit på varandra där några gånger ;)

Annars vill jag hälsa dig varmt välkommen hit ^.-.^ Hoppas att du ska trivas bra här hos oss.

Tackar! :D
Jag trivs jättebra :)

Vilket sammanträffande! Jobbar du på F16?

Användarvisningsbild
Valcyrie

Pälsart: Drake

av Valcyrie » 29 apr 2016, 09:44

Bl. a. där ja. Går i perioder.
Bild

Återgå till Välkomstlyan