Hej.

Presentera dig själv och hälsa andra välkomna!
Användarvisningsbild
ikuo_kemo

Pälsart: Räv

Hej.

av ikuo_kemo » 22 apr 2017, 19:30

Hej!
Jag kallar mig Ikuo.
Mitt nick ikuo_kemo så är kemo "ケモ" de första två stavelserna i 獣 (Japanska ordet för odjur) det som används av pälsare i japan för referera till sig själva.
Jag vill se mig som en öppensinnad och vänlig individ, detta får ni som pratar med mig avgöra. Jag brukar dock vara rätt tystlåten av mig.

Jag jobbar som mjukvaruutvecklare (Java programmerare) i Göteborg, vid Chalmers Teknikpark.
Jag bor i närheten av Göteborg.

Jag minns inte hur länge sedan jag har sett mig som furry. Men jag tror det "började" någon gång i ettan på Gymnasiet.
Jag har nog identifierat mig som furry något mellan 12 och 13 år nu. Men har varit mycket inaktiv.

Min 'sona är en Räv, mer specifikt en Japansk räv. Han heter Ikuo Mori, ett japanskt namn som skrivs 森 戦生.
För att kunna vara mig själv så håller jag även på att lära mig Japanska (inte enda anledningen givetvis), det är ett tag kvar innan jag är i närheten av att prata detta flytande.

Jag besökte NFC2017, detta var mitt första con. Jag längtar redan till NFC2018.
Min profilbild har jag målat själv, som synes så kan jag inte teckna bra ännu, men blev otroligt intresserad att börja måla nu efter konventet.

På min fritid gillar jag att programmera, jag gillar att gå ut och gå, dock känner jag sällan att jag får tid till detta.
Jag spelar gärna dator-spel, favoriter är Chrono Trigger, SC2 och SC:BW. Jag gillar "retro" spel (Famicom, Super Famicom, NES, SNES osv.)

よろしくお願いします
Senast redigerad av ikuo_kemo 04 dec 2017, 14:12, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
Smirre

Pälsart: Räv

Re: Hej.

av Smirre » 25 apr 2017, 19:40

Hej!

Välkommen till Svenska Tassar!
Mitt intresse för rävar och furry etc. så har jag velat åka till Japan i många år.
2012 hade jag äntligen råd och möjlighet. Var i Maj 2012 som jag var i Japan i 8 dagar.
Då besökte jag även Fujimi Inari Taisha, alltså ett tempel helgat åt rävarna och rävguden Inari.
Det ligger på en höjd utanför Kyoto som heter Mauont Inari.
Hoppas att en gång till kunna resa till Japan och då även kunna besöka Kitsune Mura, alltså rävbyn där man får träffa och umgås med riktiga levande rävar.

På min hemsida finns ett blad om min resa till japan 2012!
https://sites.google.com/site/smirreonline/japanresan-2012

Är 42 år idag och jag kopplade upp mig på Internet 1997 och fick kontakt med andra pälsare via furry-se.
Har varit på NFC 2013,2014, 2015, 2016 och 2017 och hoppas kunna åka 2018 också.
Har dock ingen fursuit men har en svans som Lexy gjort till mig.

Än en gång välkommen till Svenska Tassar och kul att vi blir fler här! B)

Återgå till Välkomstlyan