Hej Hallå!

Presentera dig själv och hälsa andra välkomna!
no avatar
Tina Catto

Pälsart: Katt/Drake

Hej Hallå!

av Tina Catto » 18 mar 2018, 13:13

Jag är en ung Katt i Stockholmsområdet som bara kollar runt lite här på sidan. Jag är 14 år, men jag är mogen för min ålder så :3 Min första suit är under konstruktion, och det är en Lokatt!
Om någon vill snacka så!
Kram Tina

Användarvisningsbild
AngelPup

Pälsart: Hund

Re: Hej Hallå!

av AngelPup » 19 mar 2018, 18:57

Hej haha! Vad rologt att hitta någon i samma åldersgrupp! Jag är 15 och håller på att konstruera min andra suit det är en whippet! Jag undrar har du varigt i fandomen under en längre tid eller är du på den nyare sidan?

Hoppas det går bra med din suit /Signe

Användarvisningsbild
Smirre

Pälsart: Räv

av Smirre » 19 mar 2018, 19:07

Hejsan!
Välkommen till Svenska Tassar, kul att vi blir fler här! :)

Jag heter Mikael men i furryvärlden är jag räven Smirre Kirax.
Jag är 43 år och hängt inom furry fandomen sen 1997.
En del furries säger att jag är en legend, men njae he he,
jag är nöjd med att vara en furry bland andra furries. ;)

Är på Second Life en del, skulle varit på NFC och allt var fixat med tåg och ateende dag/kväll och jag skulle bo hos Jax som jag brukar. Men har fått en skada som gör att jag inte är så rörlig och vilket jag insåg att jag då inte klarat av att ta mig runt på NFC och ta mig upp i Jax lägenhet osv.
Nå väl, ska sen komma till doktorn och bli opererad och hoppas ta i trä peppar peppar att det blir bra.

Har dock ingen fursuit då de är rätt så dyra + mycket jobb med att sköta den så att den håller sig fin.
Jag har en svans som Lexy gjorde till mig då hon fick material över från Cyanids suit.
Fick den i julklapp för några år sedan och jag använder den typ bara när jag är på NFC.
Här är bild! :)
Bild

Än en gång välkommen och kul att vi blir fler på Svenska Tassar, det började kännas lite ensamt och jag vet inte ens om någon läser det jag skriver.

Användarvisningsbild
AngelPup

av AngelPup » 19 mar 2018, 21:08

Synd med skadan. :/ Det är dock väldigt roligt att en svensk hemsida där någon är aktiv! Om jag hade vetat om det hade jag nog varigt här för 2 år sedan :D Jag har nog aldrig tänkt att det är en så stor grej i Sverige, men det är nog för att jag bor i dom norra delarna :)

Min första fursuit blev jag scamad på haha. :'( Därför vågar jag inte köpa en till och försöker skrapa ihop något. Hitills går det bra, men jag är ganska rädd för huvudet haha.

Tack så mycket för det fina välkomnandet!

no avatar
Tina Catto

av Tina Catto » 22 mar 2018, 17:24

Tack för välkommnandet! Vad spännande att du varit med så länge, det måste ha varit fantastiskt att se hur furry fandom växte :-D
Jag har aldrig varit inne på SL men har hört att det ska vara kul :-)
Svansen och öronen är mycket fina tycker jag!
Vad synd med skadan, men jag hoppas att du blir bättre snart! Synd bara att du inte kunde komma till NFC tho :|
Och såklart är jag med här! Jag dyker upp på nästan alla furry forum som finns, bara för att få alla möjliga uns av furry som möjligt! Tack för välkommnandet än en gång! <3

Smirre skrev:Hejsan!
Välkommen till Svenska Tassar, kul att vi blir fler här! :)

Jag heter Mikael men i furryvärlden är jag räven Smirre Kirax.
Jag är 43 år och hängt inom furry fandomen sen 1997.
En del furries säger att jag är en legend, men njae he he,
jag är nöjd med att vara en furry bland andra furries. ;)

Är på Second Life en del, skulle varit på NFC och allt var fixat med tåg och ateende dag/kväll och jag skulle bo hos Jax som jag brukar. Men har fått en skada som gör att jag inte är så rörlig och vilket jag insåg att jag då inte klarat av att ta mig runt på NFC och ta mig upp i Jax lägenhet osv.
Nå väl, ska sen komma till doktorn och bli opererad och hoppas ta i trä peppar peppar att det blir bra.

Har dock ingen fursuit då de är rätt så dyra + mycket jobb med att sköta den så att den håller sig fin.
Jag har en svans som Lexy gjorde till mig då hon fick material över från Cyanids suit.
Fick den i julklapp för några år sedan och jag använder den typ bara när jag är på NFC.
Här är bild! :)
Bild

Än en gång välkommen och kul att vi blir fler på Svenska Tassar, det började kännas lite ensamt och jag vet inte ens om någon läser det jag skriver.

no avatar
Tina Catto

av Tina Catto » 22 mar 2018, 17:26

Hej! Blir alltid lika glad med (typ) jämnåriga! Vad spännande att du gör en whippet suit! Har aldrig sett en sådan förut :shock:
Tack för det varma välkommnandet! <3

AngelPup skrev:Hej haha! Vad rologt att hitta någon i samma åldersgrupp! Jag är 15 och håller på att konstruera min andra suit det är en whippet! Jag undrar har du varigt i fandomen under en längre tid eller är du på den nyare sidan?

Användarvisningsbild
AngelPup

av AngelPup » 23 mar 2018, 09:59

jag vet ärligt talat inte vad jag get mig in i haha! det är väldigt annorlunda kropps och huvud byggnad mot för andra hundar så det är nog därför in gen gjort en, dom har ju såna pinn ben. skulle tänkt på de tidigare ops. Håll mig gärna uppdaterad om din suit den värkar jätte cool!

Tina Catto skrev:Hej! Blir alltid lika glad med (typ) jämnåriga! Vad spännande att du gör en whippet suit! Har aldrig sett en sådan förut :shock:
Tack för det varma välkommnandet! <3

AngelPup skrev:Hej haha! Vad rologt att hitta någon i samma åldersgrupp! Jag är 15 och håller på att konstruera min andra suit det är en whippet! Jag undrar har du varigt i fandomen under en längre tid eller är du på den nyare sidan?

Återgå till Välkomstlyan