Vad spelar du för tiden?

Spel i alla former
Användarvisningsbild
Miles T.F. Baxxter
Hodepels

Pälsart: Polarrev

Vad spelar du för tiden?

av Miles T.F. Baxxter » 24 jul 2013, 12:12

Så, vad är det du spelar just nu?

Jeg tenker da først og fremst på data- og TV-spill, men hvis noen ønsker å nevne andre former for spill som de sløser bort tid på akkurat nå (som brettspill, kortspill, ballspill) så er det bare å nevne de!
"Sometimes the thing you think will cause you to lose friends and feel left out, can actually be the thing that helps you make your closest friends and realize how special you are."
~ Twilight Sparkle

Användarvisningsbild
Vustex

Pälsart: Get

Re: Vad spelar du för tiden?

av Vustex » 24 jul 2013, 16:51

Jag har lovat mig själv att jag inte skulle spela så mycket den senaste tiden, men jag har liksom gjort det ändå.

Star Fox Command till DS till exempel. Låste upp den sista endingen idag.
Spelade lite Skyrim enbart för att få en achievement, och lite LA Noire vid sidan av det... jo, förresten! Har spelat Steam-spel också. Kerbal Space Program.
"På internet har alla Asperger's syndrom"

Användarvisningsbild
Lexy
Regelpäls

Pälsart: Katt

av Lexy » 24 jul 2013, 16:53

Jag spelar Pokémon White 2 mycket just nu. Jag spelade tidigare alla Pokémon-spel upp till generation fyra, men jag tappade suget när generation fem (Black & White) kom, för Pearl & Diamond var ju i all ärlighet kanske inte de fräschaste spelen dittills. Men när Black & White släpptes och jag läste om alla nya roliga funktioner var jag tvungen att testa, och det är ju faktiskt jättebra. Det har allt som Pearl & Diamond saknade, förenklat och förbättrat.

Nu ser jag fram emot Pokémon X och Y! Men då måste jag skrapa ihop till en Nintendo 3DS först...

I övrigt köpte jag det super-pälsiga spelet Solatorobo när jag var i Narvik förra veckan. Det kostade bara 45 norska kronor så jag kunde inte hålla mig- det är ju det pälsigaste någonsin.

Jag kollade lite när min kompis spelade det på bussen, och från vad jag såg under den korta tiden verkar det som ett riktigt pang-spel. Riktigt cool karaktärsdesign överlag och massor av cutscenes och annat påkostat. Galet visuellt tilltalande på det hela.
(Ta er en titt: http://www.solatorobo.com/!)

Användarvisningsbild
Vectorwuff

Pälsart: Neon Varg

av Vectorwuff » 24 jul 2013, 17:19

Jag spelar enbart på Xbox, och då är det Forza Motorsport 4 och Forza Horizon mestadels, men även lite Skyrim och Skate spel ^^ men vore kul om det fanns nån mer som spelade just dom spelena :D
Neon Blått Är Den Vackraste Blå

Användarvisningsbild
Miles T.F. Baxxter
Hodepels

Pälsart: Polarrev

av Miles T.F. Baxxter » 24 jul 2013, 18:57

Lexy skrev:I övrigt köpte jag det super-pälsiga spelet Solatorobo när jag var i Narvik förra veckan. Det kostade bara 45 norska kronor så jag kunde inte hålla mig- det är ju det pälsigaste någonsin.

Oi, var jo ganske billig! Hvilken butikk var det du kjøpte spillet i? Hadde de flere eksemplarer igjen?
"Sometimes the thing you think will cause you to lose friends and feel left out, can actually be the thing that helps you make your closest friends and realize how special you are."
~ Twilight Sparkle

Användarvisningsbild
Smirre

Pälsart: Räv

av Smirre » 24 jul 2013, 20:07

Spelar en del Delta Force spel och deras concept av Black Hawk Down - Team Seabre.
Spelar även Sniperspel som Ghost Recon 1 och 2.
Flygspel blir det en del också.
Tom Clancy´s HAWX och FighterPilot.
Och ja, självklart spelar jag Call of Duty och har de flesta av den serien. :D

Mest spel om militära saker. :P

Har Playstation och GameCube och även en gammal SEGA 16 bitars.
Men spelar inte så ofta på dem, men en del på datorn.
Spelar ju då Phonex och Thunderstorm som är helikopterspel.
Samt spelar Star Fox ibland på GameCuben. På SEGA,n har jag ju Sonic 2 och PsychoFox bl.a.

Second Life är ju nog det jag använder mest, men vill inte direkt kalla det ett spel - utan ett sätt att umgås. ;)
Spelar lite på FaceBook också, Farmville och några andra.

Användarvisningsbild
mickel

Pälsart: Enhörning

av mickel » 24 jul 2013, 23:13

Lord of the Rings Online mest för tillfället, Sim City som jag köpte på Steam-rea, och Borderlands 2.
"Cynicism is a disease. It can be cured." - The White King, "Alice: Madness Returns"

Användarvisningsbild
Lexy
Regelpäls

Pälsart: Katt

av Lexy » 24 jul 2013, 23:27

Miles T.F. Baxxter skrev:
Lexy skrev:I övrigt köpte jag det super-pälsiga spelet Solatorobo när jag var i Narvik förra veckan. Det kostade bara 45 norska kronor så jag kunde inte hålla mig- det är ju det pälsigaste någonsin.

Oi, var jo ganske billig! Hvilken butikk var det du kjøpte spillet i? Hadde de flere eksemplarer igjen?

Jag köpte spelet begagnat på en vanlig GameStop-butik som hade SALG.
Tror det var det sista... *snyft*

Användarvisningsbild
chamo

Pälsart: Limefrukt

av chamo » 25 jul 2013, 00:13

Just nu befinner jag mig på en nostalgitripp tillbaka till Tibia, så kommer nog spela det någon vecka innan nostalgibränslet tar slut.

Utöver det håller jag för närvarande på att spela igenom Planescape: Torment som för övrigt nog är bland de bästa spelen jag någonsin spelat, rekommenderas starkt.

Vill jag bara spela något en kort liten stund blir det ofta en runda Chivalry.

Användarvisningsbild
Santa fox

Pälsart: Räv

av Santa fox » 25 jul 2013, 01:22

Just nu är det mest HL2, Garry's Mod för att vara specifik. Håller på med ett level design projekt där, som man förhoppningsvis får klart snart nog.

Nästa

Återgå till Spel