Vad spelar du för tiden?

Spel i alla former
Användarvisningsbild
mickel

Pälsart: Enhörning

Re: Vad spelar du för tiden?

av mickel » 09 okt 2013, 13:56

Blev tyvärr besviken på både Thief och System Shock 2. Thief för att grafiken och interfacet inte direkt åldrats med stil, och jag kände mig väldigt begränsad jämfört med hur fritt jag hade hört att det skulle vara. Och System Shock 2... tja... de hade tagit bort alla pussel- och hackingelement från ettan och gjort mer av ett run&gun av det. Ingen rolig cybernetik heller.

Deus Ex:Human Revolution var bättre på den fronten. Inte lika intressanta pussel som System Shock men mycket bättre än SS2. Saknar dock skräckkänslan man fick i SS1...
"Cynicism is a disease. It can be cured." - The White King, "Alice: Madness Returns"

no avatar
Zergra

Pälsart: Leopard

av Zergra » 11 okt 2013, 15:24

Spelar I en spel-grupp, eller "Klan" som jag tror det kallas förut. Vi spelar mest ArmA i alla dess former med runt 60 spelare när vi spelar på bestämda tider.
Annars har man börjat med att lära sig Dwarf Fortress
mickel skrev:Blev tyvärr besviken på både Thief och System Shock 2. Thief för att grafiken och interfacet inte direkt åldrats med stil, och jag kände mig väldigt begränsad jämfört med hur fritt jag hade hört att det skulle vara. Och System Shock 2... tja... de hade tagit bort alla pussel- och hackingelement från ettan och gjort mer av ett run&gun av det. Ingen rolig cybernetik heller.

Deus Ex:Human Revolution var bättre på den fronten. Inte lika intressanta pussel som System Shock men mycket bättre än SS2. Saknar dock skräckkänslan man fick i SS1...

Är ganska besviken på hur det nya thief ser ut. Särskilt när det kommer från samma studio som gjorde Deus Ex:HR som var ganska fantastiskt

no avatar
Wolfgrin

av Wolfgrin » 02 nov 2013, 18:09

Hearthstone, Borderlands 2, CoH 2 och BF4 är dom jag kör mest just nu, väntar på att X:Rebirth ska släppas.
Senast redigerad av Wolfgrin 04 nov 2013, 14:04, redigerad totalt 1 gång.
People will believe anything you tell them, as long as you give them reason either to fear it is true, or to wish it were true.

Användarvisningsbild
mickel

av mickel » 03 nov 2013, 18:52

Spelade just klart Deus Ex: HR. Ja, jag VET att jag är efter. Nu är det nästan uteslutande Kerbal Space Program. Spelade lite Red Faction, hade glömt hur roligt det var att riva saker.

Dwarf Fortress var tokigt längesen. Tittade på det igen och noterade att det fortfarande inte är spelbart. Allvarligt talat, det spelet behöver någon som gör ett gränssnitt så det går att spela. Jag vill verkligen spela det.

Jag funderar på att köpa ArmA3. Vet inte om min burk klarar det. Sen vore det kul att ha nån att spela det med kanske... fast jag har egentligen roligast själv i det.
"Cynicism is a disease. It can be cured." - The White King, "Alice: Madness Returns"

Användarvisningsbild
Miles T.F. Baxxter
Hodepels

Pälsart: Polarrev

av Miles T.F. Baxxter » 04 nov 2013, 14:12

Vel, ble nylig ferdig med System Shock 2. Det var... helt OK! Litt for langt, litt for mye fokus på kamp, litt for mange fiender, litt for mange unødvendige spillmekanismer (hacking, reparering, vedlikehold av våpen, forskning, stats, og diverse annet). Men handlingen var ganske interessant, og det var veldig bra bruk av lydeffekter.

Har nå begynt på I Have No Mouth, And I Must Scream som jeg har ønsket å prøve i noen år nå. Får se hvordan det utvikler seg.
"Sometimes the thing you think will cause you to lose friends and feel left out, can actually be the thing that helps you make your closest friends and realize how special you are."
~ Twilight Sparkle

Användarvisningsbild
mickel

av mickel » 04 nov 2013, 19:05

Miles T.F. Baxxter skrev:Vel, ble nylig ferdig med System Shock 2. Det var... helt OK!

Jag blev rätt besviken på SS2, mest för att jag jämförde det med det episka verket som var dess föregångare. I jämförelse hade SS2 ingen hacking värt namnet, cyberspace var helt borta, det fanns knappt några roliga pussel... det mesta av roliga cybertillbehör var borta liksom dom roligare vapnen. Och SHODAN hade blivit riktigt lam.

Jag menar, istället för att hacka datorerna så hade man nån sorts jävla rutnät där man band ihop prickar? Vad har DET med hacking att göra?

Skärpning. Och de kunde jobbat mer på multiplayerdelen.

Användarvisningsbild
Miles T.F. Baxxter
Hodepels

Pälsart: Polarrev

av Miles T.F. Baxxter » 04 nov 2013, 20:11

Hackingen var ikke særlig bra, nei. Var det noe strategi eller tankekraft involvert i det overhode? Virket som det bare var å trykke på firkantene, og håpe på det beste.

Har ikke spilt det første, men synes SHODAN hadde en del bra dialog her. Og The Many. Og mange av fiendene. Mye bra sound design generelt. Men, av og til kunne beskjeder bli overdøvet av fiender som var i nærheten, som var irriterende.

Håper det originale spillet blir utgitt på GOG eller Steam også.
"Sometimes the thing you think will cause you to lose friends and feel left out, can actually be the thing that helps you make your closest friends and realize how special you are."
~ Twilight Sparkle

Användarvisningsbild
mickel

av mickel » 05 nov 2013, 22:48

Miles T.F. Baxxter skrev:Hackingen var ikke særlig bra, nei. Var det noe strategi eller tankekraft involvert i det overhode? Virket som det bare var å trykke på firkantene, og håpe på det beste.

Har ikke spilt det første, men synes SHODAN hadde en del bra dialog her. Og The Many. Og mange av fiendene. Mye bra sound design generelt. Men, av og til kunne beskjeder bli overdøvet av fiender som var i nærheten, som var irriterende.

Håper det originale spillet blir utgitt på GOG eller Steam også.

Ja, hackingen var bara tur. Jag har försökt spela orginalet men kan inte, interfacet är bara för föråldrat. Det skulle vara väldigt trevligt med en reboot.

I första spelet var det visserligen en del abstrakta pussel, men då var det logikgrindar som skulle kopplas på olika sätt. Betydligt roligare var det att hacka maskiner genom att koppla förbi kretsar med jumperkablar och andra tilltag.

Men du har rätt, ljudet var fortfarande bra.

En enorm fördel ettan hade framför tvåan var att man kunde ställa svårighetsgraderna på olika element separat. Ville du ha ett pusselspel satte du ner svårigheten på striderna till noll (fienderna är totalt passiva och dör om du tittar ilsket på dem) och svårigheten på pusslen till något högre.

Man kunde justera striderna, pusslen, och storyn separat om jag minns rätt. Ja, man kunde stänga av storyn så det blev som ett modernt FPS. :P

Användarvisningsbild
Ravoth

Pälsart: Räv

av Ravoth » 05 nov 2013, 22:50

Osu, Tera, Shark Attack och Gimmick
Mig hittar ni på osu varje dag

Användarvisningsbild
mickel

av mickel » 06 nov 2013, 21:27

Ravoth skrev:Osu, Tera, Shark Attack och Gimmick

Inte hört talas om nåt av dom. Jag hänger verkligen, verkligen inte med.

Jag lider just nu av det klassiska problemet; 203 spel på Steam och jag är trött på allihop.

Näst i tur på inköpslistan är nog Rise of the Triads och ArmA3.

Kerbal Space Program vore roligare om jag faktiskt kom nånstans.

FöregåendeNästa

Återgå till Spel