MMORPGn!

Spel i alla former
Användarvisningsbild
Lexy
Regelpäls

Pälsart: Katt

MMORPGn!

av Lexy » 03 aug 2013, 22:29

Massively Multiplayer Online Role-Playing Games!
Min sambo köpte just Mists of Pandaria, en uppgradering till World of Warcraft.
Många jag känner spelar World of Warcraft, jag testade också och hade riktigt roligt i några veckor. Just WoW är ju väldigt furryanpassat med varulvarna, pandafolket och tjur/ko-folket... samt druiderna som kan förvandla sig till massor av olika djur. Pets och battle-pets var ju också riktigt grymma element. Sjysst spel, verkligen! Enormt, underhållande och mycket pälsigt!

Testade spela Lord of the Rings online också en gång i tiden. Minns inte så mycket av det, utom att grafiken var sjysst (dåförtiden) och att storyn var grym om än inte helt trogen böckerna.

Digimon World Online spelade jag också ett tag... det var kanske inte det bästa spelet där ute men herregussingen vad många olika Digimon det fanns att försöka få! Jag gillar Digimon så när jag först fick nys av spelet vart jag överlycklig. Slutade dock rätt snart pga. att det krävdes så galet mycket grinding att det snabbt blev på tok för monotont. Sedan såg alla människokaraktärer likadana ut också, fanns bara fyra eller fem olika att välja mellan.

Vad spelar du för mmorpgn? Eller har spelat?

Användarvisningsbild
Vustex

Pälsart: Get

Re: MMORPGn!

av Vustex » 03 aug 2013, 23:10

Räknas Nationstates? Det är ju så enkelt i upplägg att den spelas via browser. Du har ett land, och väljer hur du ska agera för att ta itu med de problem som dimper ner i inboxen. Du kan även rollspela med de andra länderna, vilket är ohyggligt populärt.

Har provat Runescape, men det enda jag gjort so far är att fiska räkor i tutorialen. Det har liksom aldrig blivit av att spela mer än så.
Provade också World Of Warcraft, men det kändes ohyggligt stelt och ofritt att spela; Gör den questen, sen måste du göra den questen, sen måste du göra den questen.
Det enda jag verkligen har spelat är Realm Of The Mad God. Hektiskt, och det finns inget utrymme för att prata eller vara social med andra avatarer. Bara pang på, tåga iväg, slåss mot allt vad NPC heter.
"På internet har alla Asperger's syndrom"

Användarvisningsbild
LiNaraya

Pälsart: Dhole

av LiNaraya » 04 aug 2013, 00:04

Jag testade faktiskt att spela Guild Wars 2 ett tag och ansåg att det var ett riktigt bra spel, tycker bara att det är synd att folk över kontinenten inte delar samma åsikt :(
WoW spelar jag ganska ofta faktiskt, men det är mest för tidsfördriv då jag inte har någonting att göra ^^ Men ändå!
Om någon händelsevis i framtida föruomreplies säger att de spelar WoW så lägg till Nickell på eran vänlista! ^^ Spelar på Shattered Hand! :3
Yupp, deal with it - jag har ingen bra signatur :(

Användarvisningsbild
Hitsuji

Pälsart: Hyena

av Hitsuji » 04 aug 2013, 15:25

Oj, ja här skulle jag kunna sitta o skriva hela dagen.
Under en tid så gjorde jag ingen förutom att ladda ner o testa olika MMORPG's
både free to play och monthly fees.

Gick bara igenom listan på mmohut.com ^^

Men några spel som jag fasna för och skulle kunna rekommendera är:

(Dessa fyra har vart monthly fee men som nu gått free to play)
Star wars the old republic: Älskar interaction, kunna vänja vad man ska säga, om man ska vara elak eller inte. Det är värkligen ett spel där man inte kan ha musik på i bakgrunden eller titta på film på andra skärmen, när jag spelade SWTOR så kunde jag inte göra mycket annat samtidigt, var helt insugen i det. men nu när det är gratis så har dem segat ner allt för dem som inte vill betala, visst du kan fortfarande göra allt men man är så "held back" bara ett fåtal dungeons(flashpoints) i veckan. Mindre experience än vad du skulle få om du betala i månaden. Men jag tycker det är värt bara för att följa sin story. alla klasser har sin personliga, man kan ha med sig en NPC som hjälper än, fast ibland kan det bli väldigt svårt att köra ensam ändå, även fast man har den där extra gubben med sig. ooo space combat tar mig tillbaks till Star Fox 64 tiden. <3
AION
TERA
RIFT

: Det blev en rätt stor flopp när man var tvungen att betala, men så fort dem fick free to play så blev servrarna fylda igen. Jag tog och laddade ner RIFT här om veckan och testade lite hur det var. flöt på riktigt bra och jag spendera mestadels utav tiden att lägga in möbler i mitt lilla player house och fiska! hade garanterat fortsatt spela det om jag nu inte satt o spela helt själv medans. svårt att lägga tid på två mmorpg's samtidigt.

(Kostar bara att köpa själva spelet, inte att spela det)
Guild Wars 2: Något jag värkligen lagt ner mycket tid på nu på senaste tid, dem kommer ut med nya events o saker att göra nästan varje månad. så man har alltid något att gå efter, även fast det inte är så jätte mycket end game, inga raids bara 5 man dungeons.

(WoW håller såklart i att man måste betala. gridiga saker.)
World of Warcraft: Något jag spelat sedan det kom ut. Men det har värkligen vart till o från i slutet utav expantioner. det kan bli väldigt utdraget men om man inte har spelat det förut så kommer det ta år o åter år att känna att man värkligen gjort allt, det finns så mycket att göra. så många Achievements att sträfa efter om man tycker det är kul!

Eden Eternal: Gulligt spel om något, anime inspirerat och starka färger. väldigt mysigt, samt så kan du inder spelet gång byta mellan klasser, så om du nu valde att köra Mage i början så kan du bara peta på en liten knapp i spelet o byta till Warrior, dock måste du då levela dem var för sig, Då man behöver t.ex level 20 i både dem för att låsa upp ennu en klass som någon Paladin aktig.

Neverwinter: Ett rätt nytt spel och jag kände att den levde sig upp till det jag expectera från neverwinter serien, lite bekanta områden och striderna var vädligt smooth, dock så blev det svårare upp emot max level då man kanske skulle behöva hitta sig en kompis att köra med.

Fly For Fun: Ett utav dem första Free to play spelen jag spelade, att man kunde flyga i det var helt nytt i mmorpgs då, riktigt häftigt att hoppa upp på sin kvast eller syrfbräda o bara dra rakt upp i luften, väldigt grindigt spel, bara döda monster. dock så har jag inte spelat det på ett par år så jag vet inte hur spelet ligger till nu.

vindictus: Om ni spelat Monster Hunter så är det nästan samma princip, Du är i en stad och craftar och tar quester, samt gör ett party för att sedan peta på en Wanted Board där du väljer vart du vill åka, varje område är uppdelat i sifror så står det t.ex "bossen är i område G". ah, ni förstår.
Men det är väldigt kul att bara hoppa in o spel lite, kör någora badass armors och stora svärd ^^
Senast redigerad av Hitsuji 04 aug 2013, 17:19, redigerad totalt 1 gång.
Den nordiska miljön måste ha missfärgat mina vackra fläckar!

Användarvisningsbild
Vustex

av Vustex » 04 aug 2013, 16:15

Spel jag önskar var MMORPG är Spore och Skyrim, men det senare håller ju på att åtgärdas i form av Elder Scrolls Online. Blir säkert mindre taggad när jag får redo på hur mycket kalaset kostar. Var lite så med The Secret World. Jätteentusiastisk, och så kom jag på att jag hade glömt bort kostnader. Oh well.

Något som spelat EVE och Anarchy Online? Jag har alltid viljat veta hur dom spelen är.

Användarvisningsbild
Hitsuji

Pälsart: Hyena

av Hitsuji » 04 aug 2013, 17:10

Vustex skrev:Spel jag önskar var MMORPG är Spore och Skyrim, men det senare håller ju på att åtgärdas i form av Elder Scrolls Online. Blir säkert mindre taggad när jag får redo på hur mycket kalaset kostar. Var lite så med The Secret World. Jätteentusiastisk, och så kom jag på att jag hade glömt bort kostnader. Oh well.

Något som spelat EVE och Anarchy Online? Jag har alltid viljat veta hur dom spelen är.

Oh ja, Spore hade vart så himla mycket roligare om det var online, bygga upp sin egna lilla ras och möta andra.
inte nödvändigtvis så brutalt att man springer runt o utrotar varran, men att man har så mycket frihet i character creation. Det är såååå himla många online spel som har att man får välja mellan 4 klasser... och kanske 3 olika huvuden och hår. så ALLA ser likadana ut. klarar inte av att spela dem spelen, Man vill ju vara lite unik allafall.
Något som jag värkligen hoppas att dem har I Elder Scrolls Online, så som dem har haft i alla andra Elder scrolls spel! ^^

Jag testade EVE, bara något Trial sak. det första jag gjorde var att dö och åkte runt i ett litet ägg i rymden, skulle vela säga att det spelet har en galen lärningskurva.
Men om man gillar sådanna saker men inte vill betala för det så tycker jag att Star Trek online var riktigt kul :3

Aldrig äns hört talas om Anarchy Online förut, Var tvungen att google'a det.
Är det ett öppet spel, sandbox-ish? ^^
Den nordiska miljön måste ha missfärgat mina vackra fläckar!

Användarvisningsbild
Wani

Pälsart: Panter

av Wani » 04 aug 2013, 17:46

Jag har spelat Maplestory, Runescape och en liten mängd av WoW tidigare men jag kände att WoW inte var något för mig och de andra spelen ( som förresten fortfarande finns och är gratis) tröttnade jag på eftersom Runescape blev "ute" medans jag bara hann bli level 80,60 och 90 på mina tre karaktärer på maplestory. Dessutom handlade maplestory mest om att köpa saker i spelet för riktiga pengar. Jag spelade även SWTOR med andra ord Starwars the old republic. Men något cp hände med min dator, dvs jag glömde bort användar namn och skit så jag klarade aldrig av spelet till fullo.

Så när saker nu kommer till kritan, spelar jag bara GW2 tillsammans med Hitsuji och sedan även Torchlight och Skyrim.
Men jag tycker att skyrim är så stort spel så jag har förtillfället tröttnat lite på det och går istället runt och sätter hinkar på folk där :3
Och nu sitter jag som sagt här i smeten med Gw2.
En panter med ränder..och stil!

Användarvisningsbild
Vustex

av Vustex » 04 aug 2013, 21:09

Hitsuji skrev:Aldrig äns hört talas om Anarchy Online förut, Var tvungen att google'a det.
Är det ett öppet spel, sandbox-ish? ^^

Ingen aning, så jag frågade :P
Tror att man kan vara friare än World Of Warcraft.

Användarvisningsbild
SNELREV

Pälsart: REV

av SNELREV » 04 aug 2013, 23:12

Jag har spelat Guild Wars 1, Runescape, Maplestory, Perfect World Online, Earth Eternal, Secondhandlands, Lord of the Rings Online, World of Warcraft, Neverwinter Online, TERA, Aion, Second Life (gills det? Är ju faktiskt RPG i viss mängd), Nationstates (om det gilldes). Samt testat på, Age of Conan, Tibia samt en massa små skitmmorpgn som jag inte ens kommer ihåg namnet på.

Numera spelar jag dock Guild Wars 2 som jag har fastnat extremt mycket för.

Användarvisningsbild
Daisy Bell

Pälsart: Rådjur

av Daisy Bell » 05 aug 2013, 19:03

Jag spelade ett sådant här för några år sedan, jag gillar idéen om att ha ett spel i en öppen värld som är beroende av andra spelare, men hela RPG-aspekten till det gör en bara vansinnig.
Det enda spelen går ut på är att levla till absurda mängder, kanske en hel dag minst för att gå upp en level. Det är ett på tok för enkelt och billigt knep att höja spelets livslängd, och det enda som verkar göra det här acceptabelt i folks ögon är att det pågår inom ett community.

Jag föredrar att kunna spela mina spel tills jag klarar av dem, under en resonabel tidsperiod. Jag vill inte göra det till heltidsprojekt jag måste spendera månader eller tillochmed år på att bli klar med.

Det är inte bra speldesign någonstans.
SKADA MIG INTE~

Återgå till Spel