DayZ Epoch

Spel i alla former
Användarvisningsbild
SNELREV

Pälsart: REV

DayZ Epoch

av SNELREV » 01 maj 2014, 21:20

Hej, jag och några vänner håller på att sätta ihop en DayZ Epoch server som kommer att vara pälsvänlig. Ville bara intressekolla om det finns några här som skulle vilja spela på något sådant.

För dem som inte vet så är DayZ Epoch en mod på den gamla DayZ moden. Det lägger till saker som NPCer som du kan slåss emot, ett köp/sälj system med pengar samt basbyggande. Du kan även låsa bilar och flygplan och dylikt. Du kan spela DayZ Epoch om du äger spelen Arma 2 och Arma 2 Operation Arrowhead.

EDIT: Servern är uppe! :D - 81.19.218.232:3102 är IPn. :3
Senast redigerad av SNELREV 03 maj 2014, 22:12, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
Nocteumbra

Pälsart: Drake

Re: DayZ Epoch

av Nocteumbra » 03 maj 2014, 18:12

Låter som en kul ide jag skulle lugnt kunna tänka mig att köra på den servern. har bara kört lite med modden för att det var så mycket problem med att få det och funka så jag kör mycket DayZ standalone istället.
*pulls the blanket over my head* ha ha now you can't see me *pokes out my nose from under the blanket*

Användarvisningsbild
Santa fox

Pälsart: Räv

av Santa fox » 03 maj 2014, 18:22

Har tänkt på att prova Epoch själv, många som verkar rekommendera det. Behövde man ladda ner något till det eller funkar det att bara hoppa in?

Användarvisningsbild
SNELREV

Pälsart: REV

av SNELREV » 03 maj 2014, 21:43

Servern är nu uppe! 81.19.218.232:3102 är IPn. :3

Och Santa Fox, Det är väldigt enkelt att skaffa DayZ Epoch. Först så har du Arma 2, Arma 2 OA och Arma 2 DayZ Mod installerat (förmodligen via steam för det är där dem mesta har det) sedan laddar du ner ett gratisprogram som heter DayZ Commander (http://dayzcommander.com/) inne i det så kan du installera DayZ Epoch med ett knapptryck. Om du får några errors eller dylikt, skriv bara till mig här eller på steam (omgitburns1) så hjälper jag dig få igång det.

Användarvisningsbild
Santa fox

Pälsart: Räv

av Santa fox » 04 maj 2014, 15:50

SNELREV skrev:Servern är nu uppe! 81.19.218.232:3102 är IPn. :3

Och Santa Fox, Det är väldigt enkelt att skaffa DayZ Epoch. Först så har du Arma 2, Arma 2 OA och Arma 2 DayZ Mod installerat (förmodligen via steam för det är där dem mesta har det) sedan laddar du ner ett gratisprogram som heter DayZ Commander (http://dayzcommander.com/) inne i det så kan du installera DayZ Epoch med ett knapptryck. Om du får några errors eller dylikt, skriv bara till mig här eller på steam (omgitburns1) så hjälper jag dig få igång det.

Låter bra, visste inte att man kunde ladda ner mods genom DayZ Commander, var ett tag sen jag använde det iofs. Nåja, tar och laddar ner det så har man väl iallafall något att göra idag :>

Återgå till Spel