Flygsimulator

Spel i alla former
no avatar
uan

Flygsimulator

av uan » 04 jul 2014, 20:49

Hej!

Undrar väll främst om det någon mer furry friend som är insyltad i flygspel, mer de realistiska då, så som M$ FlightSimulator eller X-Plane.

Själv så flyger jag X-Plane, och oftast Cessna Mustang, har ett IVAO konto också men det har inte blivit så många flygningar där. Men det kommer nog, tror jag iallafall, är lite av en periodare. Kommer nog en 'på' period om ett tag, det börjar klia i kroppen.. så.. :)

* Tass vink *

Användarvisningsbild
SNELREV

Pälsart: REV

Re: Flygsimulator

av SNELREV » 16 jul 2014, 09:29

Tror inte direkt det räknas som Simulator, men av flygspel så är jag rätt peppad på att testa detta svenska flygarspel.
https://www.youtube.com/watch?v=CP8UduL ... JAXwZf73lg
Indiespel som vann Swedish game awards. Jag tror inte jag lär vara bra på det, men det ser sjukt kul ut. :-D

Användarvisningsbild
mickel

Pälsart: Enhörning

av mickel » 28 aug 2014, 19:55

Det är egentligen inte avsett som flygsimulator, men ArmA är riktigt kul att flyga i. Utvecklarna bakom det gör också en helikoptersimulator, och de har integrerat mycket av den mekaniken i spelet.
"Cynicism is a disease. It can be cured." - The White King, "Alice: Madness Returns"

Användarvisningsbild
Smirre

Pälsart: Räv

av Smirre » 22 sep 2014, 07:52

Hej!

Har ju på gamla datorn Fighter Pilot och Tom Clankys HAWX.
På Playstationet har jag 2 helikopterspel - AH64 Apache och RAH66 Comanche.
Har en F-22 Raptor och en P51 Mustang i Second Life! :)
(Fast var ett bra tag sedan jag flög med dem.)

Är medlem i F-10,s Kamratförening och har tillgång till en riktig flygsimulator på F-10, där jag flyger J-35 Draken och JAS-39 Gripen! B)

Så flygintresset är något jag håller vid liv, även om det inte är så ofta jag åker till F-10, för det är en bra bit att köra dit.

Bygger modellplan osv också! :)
Kolla in min flygsida - Furry Air Force! ^^
https://sites.google.com/site/furryairforce/

*Kram!*

Återgå till Spel