Soft air gun

Fordon, teknologi, radiostyrt, samlingar, etc.
Användarvisningsbild
Flopp8

Pälsart: Hund Malamute

Soft air gun

av Flopp8 » 07 jan 2014, 01:28

Tjenare tjenare allihopa, tycker det är på tok dags att fixa en soft air gun tråd här :P.
berätta lite om vad du kör för slaggs vapen, roll du kör med, eller om du hellre kör utomhus istället för inomhus, tycker du om CQB framför större öppnare banor.

Själv kör jag en SR-16 (ser ut som en m4 så jag brukar kalla den för det) med ett Acogsikte som är med rödpunkt istället för optiskt, har även grip och en bipod monterad på den, tycker den passar lite som DMR (Designated marksman rifle), har även en nyare verision glock men den läcker CO2 nu så måste fixa den, har nu också alltid med mig en shotgun på ryggen becouse varför inte liksom? shotgun kills är dom bästa killsen. tycker om både utomhus som inomhus och tycker inte om CQB så mycket, vill hällre köra på banor där det finns öppen mark med :)

Så ni som kör lite soft eller har gjort det, skriv lite för kul skull tycker jag :-)
-------------------
Flopp out!

Användarvisningsbild
jackstone112

Pälsart: Drake

Re: Soft air gun

av jackstone112 » 07 jan 2014, 09:52

Tja!

Jag har en AK5C men inga extra tillägg på den alls ( sattefast mitt hemvärns rödpunkt sikte en gång men den är inställd på minst 100m XD så skotten går knappast där man siktar med den )

och en tokyu marui desert eagle kolsyre driven.

Så tråkig var jag :?
" I rather be hated for who i'am, then loved for someone i'am not"

Användarvisningsbild
Rebellräven

Pälsart: Räv

av Rebellräven » 07 jan 2014, 13:02

Trevligt med fler airsoftintresserade här!

Själv har jag en Classic Army G3A4 + Bärhandtag som jag målat greppen gröna på. Jag ska införskaffa en King Arms FN FAL så fort jag har lite slantar över till det. Lite mer klassiska gevär har alltid varit tilldragande för mig (särskilt automatgevären i 7.62 NATO) Själv längtar jag tills hela den här "tacticool special forces operator" trenden är över & det kanske kommer lite fler klassiska vapen.

Ska kanske också köpa en M79 "Snotneus" (bonuspoäng om du vet vart det namnet kommer från) när tiden & ekonomin tillåter det. Har även riktat in mig på en Co2 1911A1 (antingen KJW eller KWA) som en standin för en Star Model B, eller en FN HiPower om det kommer en Co2 version.
VARGAR HAR STORA RUMPOR! ;)

Användarvisningsbild
Dave

Pälsart: Varg

av Dave » 29 jan 2014, 17:51

jackstone112 skrev:Tja!

Jag har en AK5C men inga extra tillägg på den alls ( sattefast mitt hemvärns rödpunkt sikte en gång men den är inställd på minst 100m XD så skotten går knappast där man siktar med den )

och en tokyu marui desert eagle kolsyre driven.

Så tråkig var jag :?

Tja om du bara satte fast siktet så går det ju varken rätt i höjd eller sidled, även om du sätter tillbaka den på iktiga ak5'an det kom ifrån från början, har flera kompisar här nere som skuvarna till siktet lossnade under GMU'n så dom fick skjuta in vapnet igen

no avatar
Venny

av Venny » 08 feb 2014, 06:08

*sneglar mot dörren till plastkastar-kasunen där hela arsenalen ryms*

Jag kör huvudsakligen som skytteslusk, med full M90, comtacs, hjälm & knäskydd, sv2k med vätskesystem och AK5C med rödpunkt och granattillsats, samt understödsvapen MGL, laddar granaterna med gas eller kolsyra beroende på i vilken miljö de ska användas. Backup-vapen har jag fuskat lite med då jag använder G18.

Har även en uppsättning för lite black ops, med helt svart uniform, NATO paratrooper kängor, svart patrol cap, svart BlackHawk stridsväst och en CA M15A4 med rödpunkt, med en klassisk Beretta M9 GBB som backup.

Sen har jag en hel del andra uniformer, västar, gear, och vapen men de använder jag sällan. Gillar mest spel i urban environment, där det finns både skog och stads-/inomhusmiljö. Äkta svensk supersnårig barrskog är bland den värsta terräng jag vet och har varit så ända sedan lumpen.

Gear som kommer komma är brittisk gear och en L85A2 GBBR. Samt kanske en ny sniper, börjar tröttna på den jag har.

Användarvisningsbild
Dave

Pälsart: Varg

av Dave » 08 feb 2014, 09:39

Tja när jag komme i kontakt med airsoft är när jag är inne i wizeguybutiken för att köpa eller fylla luft till någon av mina paintballmarkörer, testade dock att hålla i AK5C'an och enda direkta skillnaden var magasinen som hade fel färg då dom har formen av plastmagasinet men inte är trensparenta som dom riktiga är, men jag gillade den, vill dock inte lägga 4000 på något som jag inte håller på med.
är dock lite sugen på att bygga om min Tippmann A5 att efterlikna en ak47 men ombyggnads kit samt remoteslang så man kan ha lufttanken på ryggen ^^

Användarvisningsbild
Rebellräven

Pälsart: Räv

av Rebellräven » 14 feb 2014, 00:17

Själv kör jag gamla 304K :P
Bild

Den funkar alldeles utmärkt & passar dessutom "stilen" jag försöker hålla med ;)
VARGAR HAR STORA RUMPOR! ;)

Användarvisningsbild
Valcyrie

Pälsart: Drake

av Valcyrie » 23 mar 2016, 02:30

Oooh airsoft :3 Själv spelar jag som amerikan. Cheezy I know, men gillar M16-systemet. Spelar allt ifrån Söndagslir till MilSim.
Bild

Återgå till Andra hobbies