Bra Böcker!

Författarskap i denna!
Användarvisningsbild
Smirre

Pälsart: Räv

Bra Böcker!

av Smirre » 24 jul 2013, 20:18

Hej furs!

Vilka böcker tycker ni är bra?

Några av mina favoritböcker är.

"Fly med vinden" och "Åter till Rävarnas dal" - som är fortsätningen.
"Djuren i Gamlaskogen" och "Rymmarna" är också bra.

Andra bra böcker (som inte handlar om rävar.)
Datorernas död.
Chadwicksklyftan.
Alverfolket - serieböcker.
TinTin - serieböcker.

Användarvisningsbild
Vustex

Pälsart: Get

Re: Bra Böcker!

av Vustex » 24 jul 2013, 21:30

Det flesta böcker jag gillar är icke skönlitterära. Som The Human Race To The Future som jag vann i en internet-raffle nyligen. Nio Liv är en bok om två katter och deras sju ungar, som jag älskat sedan jag var barn.

Men skönlitteratur? Orwell är the master. Har läst både Djurens Gård och 1984 och dom var helt kaptiverande bra. Köpte Digger på Eurofurence och den är rätt ovärderlig :>
"På internet har alla Asperger's syndrom"

Användarvisningsbild
mickel

Pälsart: Enhörning

av mickel » 24 jul 2013, 23:15

För tillfället läser jag lite Paul Auster. Det blir mest rollspelsböcker annars. Nån gång ska jag komma tillbaka till Temeraire-serien. Drakar under napoleonkrigen, det blir inte så mycket mumsigare än så.
"Cynicism is a disease. It can be cured." - The White King, "Alice: Madness Returns"

Användarvisningsbild
Lexy
Regelpäls

Pälsart: Katt

av Lexy » 25 jul 2013, 00:08

Jag är väldigt dålig på att orka läsa böcker, men om jag läser något alls väljer jag lättsamma brittiska böcker på originalspråk.

Jag ska ta mod till mig och läsa ut de sista kortisarna i PG Wodehouses The Clicking of Cuthbert så jag kan börja på The Heart of a Goof. Jerome K Jeromes Three Men in a Boat och Idle Thoughts of an Idle Fellow är för övrigt höjden av britt-mys.

Funderar på att ta mig an en Charles Dickens-bok någon gång. Är lite sugen på Great Expectations.

Användarvisningsbild
Santa fox

Pälsart: Räv

av Santa fox » 25 jul 2013, 01:13

Kan rekommendera Metro serierna, mycket underhållande, åtminstone om man tycker om Science Fiction. Roadside Picnic är ochså mycket intressant; Föregångaren till filmen och spelen.

Användarvisningsbild
mickel

Pälsart: Enhörning

av mickel » 25 jul 2013, 16:01

Santa fox skrev:Kan rekommendera Metro serierna, mycket underhållande, åtminstone om man tycker om Science Fiction. Roadside Picnic är ochså mycket intressant; Föregångaren till filmen och spelen.

Ohja. Roadside Picnic rekommenderas stenhårt, liksom Sagan om Trojkan och Måndag börjar på Fredag av samma författare. Man märker snabbt vilka Terry Pratchett och Douglas Adams försöker imitera.
"Cynicism is a disease. It can be cured." - The White King, "Alice: Madness Returns"

Användarvisningsbild
Miles T.F. Baxxter
Hodepels

Pälsart: Polarrev

av Miles T.F. Baxxter » 26 jul 2013, 02:01

Jeg leser relativt sporadisk, dessverre, men noen favoritter inkluderer:

Timbuktu av Paul Auster, A Man In Full av Tom Wolfe, og We av Yevgeny Zamyatin. Ellers er jeg en fan av Terry Pratchetts Discoworld serie, og Carrie Vaughns Kitty Norville pulp varulv-serie. (Selv om sistnevnte er delvis av ironiske grunner.) Prøver også å finpusse mine ikke-eksisterende svenskspråklige ferdigheter med litt John Ajvide Lindqvist, som er ganske OK.

Ellers leser jeg diverse fakta-bøker. Først og fremst bøker relatert til dyreetikk og analytisk filosofi. Litt usikker om jeg egentlig har noen favoritter der, men prøver å få med meg det meste av Peter Singer.

Hvis man skal inkludere tegneserier (serietidningar) også, så blir nok listen min ganske mye lengre. Får se om jeg kanskje poster den senere en gang.
"Sometimes the thing you think will cause you to lose friends and feel left out, can actually be the thing that helps you make your closest friends and realize how special you are."
~ Twilight Sparkle

Användarvisningsbild
SweaWolf

Pälsart: wolffox

av SweaWolf » 26 jul 2013, 11:15

läser inga böcker direkt men brukar bläddra i ratrod magazine och vw performance när man får tillfälle hehe

Användarvisningsbild
Aoroo

Pälsart: Husky

av Aoroo » 26 jul 2013, 19:04

Jag har tyvärr på senaste börjat gå över mer och mer till ljudboksformatet, men de bokserier/böcker jag faktiskt läst och tyckt om mycket har varit:

-Harry Potter
-Arvtagaren
-Den Mörka Materien
-Temeraire
-Dan Browns böcker om Robert Langdon (Änglar och Demoner osv.)
-Animorphs
-Skriet från Vildmarken
-Varghunden

... och säkert en massa fler som jag säkert glömt bort ^^
"You come for the animals and you stay for the people" - Ethan Staghorne

Användarvisningsbild
Slingersvans

Pälsart: svart och lång svansad räv

av Slingersvans » 26 jul 2013, 19:17

ååh harry potter !mitt furrynamn är från det. hur gör du grön text?
The sadest part is'nt that with eatch passing day i feel like i need you more but that you do'nt need me at all

Bild

Nästa

Återgå till Skrifter