Din favorit-fan fiction

Författarskap i denna!
Användarvisningsbild
Vustex

Pälsart: Get

Din favorit-fan fiction

av Vustex » 29 jul 2013, 19:03

Det görs trådar om "Bra X" så jag ger mig in med en om fanfics.

Min favorit bland seriös fan fiction är Respawn Of The Dead till Team Fortress 2. Den är lång, men värt det. Författaren lyckades väldigt bra med att göra karaktärernas whimsiga personligheter passa in i action och drama.
Finns en som heter The Punishment också. Fox McCloud hamnar på något sätt på Anthrocon och måste låtsas att han är en furry, men han blir kär i en besökare och... det är bättre än det låter.

Den andra kategorin är ju helfestlig, det ska man inte glömma. Half-Life: Full-Life Consequences är odödlig tack vare "Normal people close" och plot-hålet i att skjuta någon när det i paragrafen innan konstaterades att man inte har några vapen. Så gillar jag också Beta Threat, Doom: Repercussions Of Evil, The Fight Against Metal Gears och Halos In Space.

Vilka får dig att att tåra till, eller bokstavligt talat ROFLa?
"På internet har alla Asperger's syndrom"

Användarvisningsbild
mickel

Pälsart: Enhörning

Re: Din favorit-fan fiction

av mickel » 29 jul 2013, 19:26

Den enda fanfic jag orkat läsa förutom dom jag själv är med i är nog den där vad-den-nu-hette med Sagan om Ringen-karaktärernas hemliga dagböcker.

Ringvålnadens dagbok var lite sorglig.

"Dag 600: Dålig dag. Fortfarande odöd." och så vidare.
"Cynicism is a disease. It can be cured." - The White King, "Alice: Madness Returns"

Användarvisningsbild
Lexy
Regelpäls

Pälsart: Katt

av Lexy » 29 jul 2013, 21:14

Det här är ett hemskt ämne för mig. För jag gillar jättehemsk fanfiction.

Egentligen är den inte så jättehemsk som mycket annan fanfiction som finns där ute, men det tar emot att erkänna att jag aktivt BAWW-ar över fanfics som kanske inte har sådär jättegenomtänkt innehåll. Jag gillar att låtsas vara lite fin i kanten med var jag läser, men det är ungefär lika lätt som att vara fin i kanten med vad man äter. Förr eller senare kommer sockersuget och en gräslig sockersvettig munk blir det bästa som finns för stunden.

Jag läser massor av slash fanfiction dvs. kille <3 kille-romans. Gillar mest att läsa de maximalt gulliga om maximalt gulliga par. Sorgliga fanfics kan också vara ruskigt bra, men jag ser helst lyckliga slut.

Mina favoritfandoms att nöta fanfics om är 90's-britcoms.

Användarvisningsbild
mickel

Pälsart: Enhörning

av mickel » 29 jul 2013, 22:35

Jag är sån därn dryg. Jag har svårt att läsa saker om de inte är väldigt välskrivna, och det är sällan fanfics.

Det är dock inget som hindrar mig att skriva egna fanfics i drivor... För dubbelmoral är ju dubbelt så bra som moral, eller hur? :D
"Cynicism is a disease. It can be cured." - The White King, "Alice: Madness Returns"

Användarvisningsbild
Kage

Pälsart: Varg-sak

av Kage » 08 aug 2013, 11:18

Vustex skrev:Den andra kategorin är ju helfestlig, det ska man inte glömma. Half-Life: Full-Life Consequences är odödlig tack vare "Normal people close" och plot-hålet i att skjuta någon när det i paragrafen innan konstaterades att man inte har några vapen. Så gillar jag också Beta Threat, Doom: Repercussions Of Evil, The Fight Against Metal Gears och Halos In Space.

Åh gud ja, älskar den typen av fanfics. Quarter-Life: Halfway to Destruction är också underbar; kan nästan hela utantill. "UI I have discovered new radoactive isotope but it is so volatile that it does not have a half-life, but quarter-life; so we must observe with hasty!"

Repercussions of Evil och Full-Life Consequences är ena riktiga klassiker.
"No, John, you are the demons." And then John was a zombie. X3
What garden of strange delights is this? What forgotten paradise? What font of endless diversion? The darkness; the stench of blood... We stand at the merry mouth of hell itself!

Användarvisningsbild
Rebellräven

Pälsart: Räv

av Rebellräven » 13 aug 2013, 11:56

Måste instämma med Full Life Consequenses

Dramatisering

Jag dog vid "normal people close"
VARGAR HAR STORA RUMPOR! ;)

Återgå till Skrifter