Vilken musik diggar du bäst just nu?

Original Soundtracks, genrer, artister, etc.
Användarvisningsbild
Lexy
Regelpäls

Pälsart: Katt

Vilken musik diggar du bäst just nu?

av Lexy » 25 jul 2013, 15:05

Jag gillar att lyssna på en massa olika slags musik, men för tillfället har jag fastnat särskilt för gammal jazz och blues, Cab Calloway är så hima häftig! Blir aldrig leds på att lyssna på hans dängor. "Minnie the moocher" dyker upp på så många härliga ställen, blev alldeles lycklig när jag hörde den i ett Jeeves & Wooster-avsnitt bara sådär. Betty Boop-animationen där hon rymmer hemifrån och blir jagad av spöken till tonerna är också helt galet fantabulös.

Piano Roll Marches är också riktigt härliga. Har lyssnat på allt som finns av David Dawn på spotify!

Vad är hett på era musik-fronter just nu?

Användarvisningsbild
mickel

Pälsart: Enhörning

Re: Vilken musik diggar du bäst just nu?

av mickel » 25 jul 2013, 15:57

Jag har svårt att fastna för något särskilt, det varierar hårt efter vilket humör jag är på, men R.E.M är ett säkert kort. Det har blivit en hel del Iron Horse och Vitamin String Quartet också. Egentligen lyssnar jag på det mesta, har väl lite svårare för elektronisk dansmusik, R'n'B (står inte ut med all crooning) och jazz. Det mesta inom femtiotalsrock går bort också.
"Cynicism is a disease. It can be cured." - The White King, "Alice: Madness Returns"

Användarvisningsbild
Belisinum

Pälsart: Vit varg

av Belisinum » 26 jul 2013, 08:30

Jag gillar det mesta förutom typ hardcore saker, men på sista tiden har jag lyssnat mycket på låtar som "wake me up - Avicii" "sensitivity - Alex Goot" "get lucky - Daft Punk" sen finns det ett antal andra jag gillar att lyssna på från Imagine dragons och Ellie goulding.

Användarvisningsbild
SweaWolf

Pälsart: wolffox

av SweaWolf » 26 jul 2013, 11:14

jag gillar det mesta i musik smak, från eddie medusa till metal och rockabilly, allt beror på vilket humör man är i men mestadels blir det nog rockabilly eller psyckobilly och metal så som sabaton etc.

Användarvisningsbild
Lexy
Regelpäls

Pälsart: Katt

av Lexy » 26 jul 2013, 12:08

Belisinum skrev:Jag gillar det mesta förutom typ hardcore saker, men på sista tiden har jag lyssnat mycket på låtar som "wake me up - Avicii" "sensitivity - Alex Goot" "get lucky - Daft Punk" sen finns det ett antal andra jag gillar att lyssna på från Imagine dragons och Ellie goulding.

Daft Punk är riktigt bra, ju! Har du sett anime-filmen Interstella 5555? Den är en visuell representation av Daft Punk-albumet Discovery. Hett tips!

no avatar
Sock

Pälsart: Utter

av Sock » 26 jul 2013, 14:29

Jag brukar säga att jag lyssnar på allt mellan himmel och jord, men min spellista verkar bestå av endast låtar som ingen annan vill lyssna på xD

Det är allt ifrån Holding out for a Hero - Bonnie Tyler till Magnus Ugglas rendering av Jag och min Far :P

Användarvisningsbild
Belisinum

Pälsart: Vit varg

av Belisinum » 26 jul 2013, 16:22

Lexy skrev:Daft Punk är riktigt bra, ju! Har du sett anime-filmen Interstella 5555? Den är en visuell representation av Daft Punk-albumet Discovery. Hett tips!

det har jag inte :O får kolla upp detta!!

Användarvisningsbild
Santa fox

Pälsart: Räv

av Santa fox » 26 jul 2013, 17:08

Gillar det mesta, allt ifrån klassisk musik till hårdrock och hardstyle. Nu för tiden är det mest Eisbrecher samt Ex Deo, och diverse hardstyle låtar. Men som Swea nämnde, beror på vad man är på för humör; Och vad man gör, iallafall för mig.

Användarvisningsbild
Miles T.F. Baxxter
Hodepels

Pälsart: Polarrev

av Miles T.F. Baxxter » 26 jul 2013, 17:56

Hører for det meste på moderne alternativ / indie / "hipster" musikk, med diverse annet blandet inn (som soundtrack i fra TV-spill og anime serier, og diverse barnemusikk). I det siste har jeg vært litt hektet på denne live versjonen av Will Oldhams "I Am Good Bye".
"Sometimes the thing you think will cause you to lose friends and feel left out, can actually be the thing that helps you make your closest friends and realize how special you are."
~ Twilight Sparkle

Användarvisningsbild
Aoroo

Pälsart: Husky

av Aoroo » 26 jul 2013, 18:52

Jag lyssnar nog på det mesta faktiskt. Dock inte rap, RnB, hip hop, den mörkaste metallen eller dubbigaste steppen.
Har dock för vana att hitta en låt/album som jag tycker om och sätta den på repeat i en månad eller två innan jag hittar en ny låt/album som jag gör samma sak med.

Just nu köttas denna ganska rejält och jag har inga planer på att sluta än på ett bra tag! :P
"You come for the animals and you stay for the people" - Ethan Staghorne

Nästa

Återgå till Musik