Vilken musik diggar du bäst just nu?

Original Soundtracks, genrer, artister, etc.
Användarvisningsbild
Smirre

Pälsart: Räv

Re: Vilken musik diggar du bäst just nu?

av Smirre » 26 jul 2013, 21:05

Lyssnar väl på det mesta men gillar hårdrock och vanlig rock samt elektronisk musik - typ trance och rave.
Tycker även att panflöjt är väldigt vackert och lyssnar en del på typ NewAge-musik och Indianmusik också.

Mina favoritrockband är ju klart Iron Maiden, AC/DC och Hammerfall.
Gillar även gamla Kizz och Roling Stones, samt Black Sabbath och nyare Lordi.
Typ lyssnar på det mesta men ändå hårdrock 4ever! <3

Användarvisningsbild
mickel

Pälsart: Enhörning

av mickel » 26 jul 2013, 23:02

Aoroo skrev:Jag lyssnar nog på det mesta faktiskt. Dock inte rap, RnB, hip hop, den mörkaste metallen eller dubbigaste steppen.
Har dock för vana att hitta en låt/album som jag tycker om och sätta den på repeat i en månad eller två innan jag hittar en ny låt/album som jag gör samma sak med.

Just nu köttas denna ganska rejält och jag har inga planer på att sluta än på ett bra tag! :P

Jag kan också snöa in mig stenhårt på en låt och höra den om och om och om och om igen. Jag har spelat "Heart of Courage" av Two Steps from Hell så mycket att de är på väg att skriva om stadsplanen för att exkludera mig.
"Cynicism is a disease. It can be cured." - The White King, "Alice: Madness Returns"

Användarvisningsbild
Aoroo

Pälsart: Husky

av Aoroo » 27 jul 2013, 10:19

mickel skrev:
Aoroo skrev:Jag lyssnar nog på det mesta faktiskt. Dock inte rap, RnB, hip hop, den mörkaste metallen eller dubbigaste steppen.
Har dock för vana att hitta en låt/album som jag tycker om och sätta den på repeat i en månad eller två innan jag hittar en ny låt/album som jag gör samma sak med.

Just nu köttas denna ganska rejält och jag har inga planer på att sluta än på ett bra tag! :P

Jag kan också snöa in mig stenhårt på en låt och höra den om och om och om och om igen. Jag har spelat "Heart of Courage" av Two Steps from Hell så mycket att de är på väg att skriva om stadsplanen för att exkludera mig.

Åhh, Two Steps from Hell och Heart of Courage - så sjukt bra musik och främst den låten! :D
Den jag nötte från dem var Dragon Rider... och nu när jag hör låtarna igen undrar jag inte om det börjar bli dags för en andra omgång :P
"You come for the animals and you stay for the people" - Ethan Staghorne

Användarvisningsbild
mickel

av mickel » 28 jul 2013, 15:07

Jag har knarkat "Knights of Cydonia" av Muse rätt hårt också.

Det är mysko. Jag brukar fastna för en eller två låtar av ett band, resten känner jag inget för. Det finns undantag som R.E.M
"Cynicism is a disease. It can be cured." - The White King, "Alice: Madness Returns"

Användarvisningsbild
Aoroo

Pälsart: Husky

av Aoroo » 28 jul 2013, 15:43

mickel skrev:Jag har knarkat "Knights of Cydonia" av Muse rätt hårt också.

Det är mysko. Jag brukar fastna för en eller två låtar av ett band, resten känner jag inget för. Det finns undantag som R.E.M

Ahh, Knights of Cydonia får min bara att tänka på första Guitarr Hero, där den var en av de låtarna som man nötte mycket :)

Jag känner igen mig helt och hållet i det där. Det mesta från band brukar vara ganska meh, men sen finns ju de där guldkornen man hittar. Mitt undantag måste vara bandet Van Canto. Underbart udda och de var verkligen inte den typen av band jag trodde att jag skulle fastna för. :P
"You come for the animals and you stay for the people" - Ethan Staghorne

Användarvisningsbild
mickel

av mickel » 28 jul 2013, 19:06

Just nu gillar jag Iron Horse och Vitamin String Quartet. Båda gör covers på allt möjligt, bland annat Metallica. Och jag måste säga att jag tycker Metallicas låtar bara vinner på att inte framföras av just Metallica. Det är samma som med Elvis, hans låtar är också bättre när andra gör dom.

Användarvisningsbild
Hitsuji

Pälsart: Hyena

av Hitsuji » 29 jul 2013, 01:02

Jag är också väldigt allt i etto, Fastnar aldrig för någon riktigt band, har alltid vart så för mig.
Det blir att man drar upp någon spel lista och bara hänger med.
Men oftast blir det mycke remix. trance, house o saker.
kanske någon lungt att ha i bakgrunden medans man spelar~
lite rock o 80, 90tal ^^

Något jag ogillar är dock kränkande musik. eller när dem bara sjunger om sex.
Visst om dem skojar om det o gör det till en kul sak som typ.. Lonely Island :3
Den nordiska miljön måste ha missfärgat mina vackra fläckar!

Användarvisningsbild
Nyvec

Pälsart: Björntjur

av Nyvec » 29 jul 2013, 23:24

Jag är också väldigt öppen av mig när det gäller musik!
Har lyssnat på väldigt mycket svenska mainstream musik på sistone, Panda da Panda, Rebecca o Fiona osv.
De spelade på Emmaboda Festivalen som jag var på, de är helt underbara live!

Antar att många här också lyssnar på olika musik vid olika humörer, man behöver ett themesong för varje grej! :P

Användarvisningsbild
mickel

av mickel » 29 jul 2013, 23:34

Nyvec skrev:Jag är också väldigt öppen av mig när det gäller musik!
Har lyssnat på väldigt mycket svenska mainstream musik på sistone, Panda da Panda, Rebecca o Fiona osv.

Antar att många här också lyssnar på olika musik vid olika humörer, man behöver ett themesong för varje grej! :P

Jag har aldrig hört talas om dem, så de kan inte vara mainstream. ;)

Användarvisningsbild
Nyvec

Pälsart: Björntjur

av Nyvec » 29 jul 2013, 23:43

mickel skrev:
Nyvec skrev:Jag är också väldigt öppen av mig när det gäller musik!

Jag har aldrig hört talas om dem, så de kan inte vara mainstream. ;)

Mjo självklart det är inte alla som har hört talas om dem speciellt Panda da Panda, men Rebecca & Fiona har gjort världsturnéer och spelats på Radio flera ggr! :D
Här är en
Rebecca & Fiona - http://youtu.be/T-xxw0UYLWk

Sen Panda.
http://youtu.be/MTwKja28Fzs

FöregåendeNästa

Återgå till Musik