Vilken musik diggar du bäst just nu?

Original Soundtracks, genrer, artister, etc.
Användarvisningsbild
Vectorwuff

Pälsart: Neon Varg

Re: Vilken musik diggar du bäst just nu?

av Vectorwuff » 30 jul 2013, 11:22

Lyssnar på nästan allt! är mest för Hård rock/heavy metal osv inom dom kretsarna, gillar också vissa House låtar och Dubstep ^^
Neon Blått Är Den Vackraste Blå

Användarvisningsbild
LiNaraya

Pälsart: Dhole

av LiNaraya » 02 aug 2013, 13:00

Jag brukar lyssna på en ganska blandad sjö av musik! Men jag är ganska förtjust i Owl City! :3 Otroligt harmonisk och mysig musik!
Yupp, deal with it - jag har ingen bra signatur :(

Användarvisningsbild
mickel

Pälsart: Enhörning

av mickel » 02 aug 2013, 14:50

Sista dan på jobbet nu blev det mycket Muse och Daft Punk, även en del The Who.

En sak jag verkligen saknar i musiklyssnarprogram är en funktion för att hitta mer liknande låtar och som faktiskt fungerar.

För jag kan köa upp femtio låtar jag gillar, sen låta programmet välja femtio låtar till som ska likna dom... och alla utan undantag är skit.
"Cynicism is a disease. It can be cured." - The White King, "Alice: Madness Returns"

Användarvisningsbild
Rebellräven

Pälsart: Räv

av Rebellräven » 02 aug 2013, 22:49

Just för tillfället är det mest band som Lazerhawk, PowerGlove etc. (jag har ingen aning om vad genren kallas) Annars brukar man hitta musik från mods till spel eller något att lyssna på :P
VARGAR HAR STORA RUMPOR! ;)

Användarvisningsbild
Wani

Pälsart: Panter

av Wani » 04 aug 2013, 18:15

Vectorwuff skrev:Lyssnar på nästan allt! är mest för Hård rock/heavy metal osv inom dom kretsarna, gillar också vissa House låtar och Dubstep ^^

Jag gillar dig redan Vector!

ja..
30 Seconds To Mars, AC/DC, Alice Cooper, Alien Ant Farm, Amaranthe, Billy Talent, Blink-182,Bloodhound Gang, Dimmu Borgir, Disturbed, Dropkick Murphys, Evanescence, Fall Out Boy, Flogging Molly, Foster The People, Green Day, Hammerfall, Hardcore Superstar, HIM, Hinder, Hollywood Undead, In Flames, Itchy Daze, Kapten Röd, Kiss, Korn, Lillasyster, Limp Bizkit, Linkin park, Marilyn Manson, Metallica, My Chemical Romance, Nightwish, Nirvana, Nomy, Pain, Pantera, Papa Roach, Paramore, Petter, Plan Three, Rammstein, Raubtier, Scorpions, Secondhand Serenade, Shinedown, Silverstein, Simple Plan, Skillet, Skrillex, Sonic Syndicate, Staind, Sum 41, Switchfoot, System of a Down, Takida, Tenacious D, The fray, The Offspring, The Red Jumpsuit Apparatus, The Smashing Pumpkins,Tool

:3
En panter med ränder..och stil!

Användarvisningsbild
Andy

Pälsart: Dalmatiner

av Andy » 04 aug 2013, 23:38

När jag söker runt vad banden jag lyssnar på hamnar under för genrer får jag typ

Post-hardcore
Alternative Rock
Ambient
Punk-Rock

Men allt som liknar detta får mig att gasma mer eller mindre
Bild

Användarvisningsbild
Daisy Bell

Pälsart: Rådjur

av Daisy Bell » 05 aug 2013, 17:25

Aoroo skrev:Ahh, Knights of Cydonia får min bara att tänka på första Guitarr Hero, där den var en av de låtarna som man nötte mycket :)

Den är med i trean, inte ettan. Black Holes and Revelations hade inte ens släppts än när första Guitar Hero kom.
SKADA MIG INTE~

Användarvisningsbild
Aoroo

Pälsart: Husky

av Aoroo » 05 aug 2013, 19:26

Daisy Bell skrev:
Aoroo skrev:Ahh, Knights of Cydonia får min bara att tänka på första Guitarr Hero, där den var en av de låtarna som man nötte mycket :)

Den är med i trean, inte ettan. Black Holes and Revelations hade inte ens släppts än när första Guitar Hero kom.

Ohh, det kan mycket väl stämma! Var bra längesen man spelade de spelen :P
"You come for the animals and you stay for the people" - Ethan Staghorne

Användarvisningsbild
Kakä

Pälsart: Fennec

av Kakä » 07 aug 2013, 19:35

När jag kollar runt så är det allt från indie rock, alternativ jazzfunk, blues, folk, electro men det är skit svårt, allt går efter hur dagarna går.
Men rent bandmässigt så är det Coldplay på första plats, Kent på andra och lilla Lars på tredje.

Användarvisningsbild
Daisy Bell

Pälsart: Rådjur

av Daisy Bell » 07 aug 2013, 19:59

Kakä skrev:Men rent bandmässigt så är det Coldplay på första plats.

De borde bara släppa en komplett B-sidesamling, inklusive The Blue Room och annat tidigt, så hade de kunnat lägga ner sedan. De skulle inte kunna toppa det.
SKADA MIG INTE~

FöregåendeNästa

Återgå till Musik