Skapa fursuit företag?

Nyfiken eller har ett tips om något? Ställ frågor and lägg upp förslag här!
no avatar
Sketchilirious

Pälsart: Kanin och hund/räv

Skapa fursuit företag?

av Sketchilirious » 03 maj 2018, 03:08

Hejsan! Jag brukar gå under namnet Sketch eller Sketchilirious!

Jag är ny på denna sidan och lite förvirrad över min situation. Jag vill skapa ett företag här i sverige som fokuserar på att ta fursuit commissions, men jag är osäker på om det räknas som en hobby eller inte och när det blir ett företag. Sedan hur man på bästa sätt skulle gå till väga på bästa sätt för att räkna ut skatt o.s.v.

Skatteverket har inte riktigt så bra exempel på dessa saker eftersom det skulle vara ett så niechat företag.

Sedan har jag försökt kolla med postnord angående postning världen över för denna typen av paket vilket också är krångligt.

Om det finns någon därute som har mer koll på detta eller är villig att ge tips så skulle det hjälpa fruktansvärt mycket! Det skulle dessutom gynna dem som är intresserade av suits med tanke på att frakt inrikes är mycket bättre än någon annanstans för dem som gillar mina grejer.

Om du är nyfiken på hur mina saker ser ut, kolla min furry amino @Sketchilirious "HoneyBun Fursuits" eller kolla in de få uppdateringarna som finns på facebook eller instagram under "HoneyBun Fursuits"! :)

no avatar
Horseboy1852

Pälsart: Häst

Re: Skapa fursuit företag?

av Horseboy1852 » 17 maj 2018, 16:29

Hej där, din ide låter inte helt dum. :). Men hoppas det är okej att jag går ifrån ämnet lite, syr du suit's själv? Det är nämligen så att jag har sökt med ljus och lykta efter någon som skulle vilja hjälpa mig att sy min nya suit här i sverige, Jag har allt material och skulle givetvis betala arbetskostnaderna :). Det handlar om en pony sut, inte av modellen "Fluff" tyg utan det är i fuskmocka skulle man kunna säga, så enklare att sy i än just päls :). Du får jättegärna höra av dig till mig på (Se nedan)

Kik// alexan2052
Telefon// 0736354517
Mail// alexander.lindstrom23@gmail.com

Hoppas verkligen att du är den jag söker. :)

Mvh// Alexander Lindström aka Black Velvet.

Återgå till Frågor & Förslag