Länka art från Furaffinity.

Nyfiken eller har ett tips om något? Ställ frågor and lägg upp förslag här!
Användarvisningsbild
Chaser

Pälsart: Vargmutation

Länka art från Furaffinity.

av Chaser » 05 aug 2013, 17:42

Har man försökt länka bilder från fa inser man snabbt att bilderna inte visas. På sveafur löstes detta genom hotlink och fungerar utmärkt!
För jag tycker det är väldigt störigt att fixa dubletter och behöva dropboxa allt eller ladda upp på imageshack osv bara för att bilder ska visas här.

Tycker ni kan spåna på att fixa detta om ni har tid och kunskapen! Tack för mig :3
Bild
MOOSHIDESURAWR!

Användarvisningsbild
KooriKitsune
Designpäls

Pälsart: Kitsune

Re: Länka art från Furaffinity.

av KooriKitsune » 05 aug 2013, 18:38

Enligt diverse sökningar och letanden så verkar FurAffinity ha ett hotlink-skydd som säger stopp för det. IMG-taggen här på forumet är ju en slags hotlink, men FA stoppar den som sagt. Lättaste sättet att gå omkring det är att då ladda ner bilden och sedan ladda upp den till forumet eller DropBoxa den som du sade, tills vidare, men jag håller med om att det kan bli irriterande i längden.

Jag/vi ska se om vi inte kan fixa det på något sätt ändå, det är ju bara en fråga om att hitta en väg att ta sig runt FA's spärr.
Albus Dumbledore
   "Happiness can be found even in the darkest of times… if one only remembers to turn on the light."

Peta till mig på Weasyl!

Användarvisningsbild
mickel

Pälsart: Enhörning

av mickel » 19 aug 2013, 13:49

Varför vill man över huvud taget hotlänka in bilder från FurAffinity? De ligger ju redan på FurAffinity om man vill titta på dem. Ge en vanlig länk till bildsidan bara.
"Cynicism is a disease. It can be cured." - The White King, "Alice: Madness Returns"

Användarvisningsbild
Daisy Bell

Pälsart: Rådjur

av Daisy Bell » 19 aug 2013, 14:36

mickel skrev:Varför vill man över huvud taget hotlänka in bilder från FurAffinity?

Otroligt mycket lättare och mer presentabelt för alla andra.

Ge en länk eller visa direkt, det är uppenbart att fler kommer se bilden om den postas i tråden.
SKADA MIG INTE~

Användarvisningsbild
mickel

av mickel » 19 aug 2013, 15:34

Jo, men forumet blir mer svårläst med alla blaffiga bilder som fyller trådarna, och det känns onödigt att spegla FA här.

Och vad händer om jag faktiskt inte vill behöva se bilderna utan bara är intresserad av vad folk skriver? Vill man visa upp sina bilder på FA är det inga problem att ge en länk dit, så kan folk själva avgöra om de faktiskt vill se den eller inte.
"Cynicism is a disease. It can be cured." - The White King, "Alice: Madness Returns"

Användarvisningsbild
Daisy Bell

av Daisy Bell » 19 aug 2013, 15:50

mickel skrev:Jo, men forumet blir mer svårläst med alla blaffiga bilder som fyller trådarna.
Och vad händer om jag faktiskt inte vill behöva se bilderna utan bara är intresserad av vad folk skriver?

Bild

Rätt så bombsäker på att du är minoritet i den här frågan.
SKADA MIG INTE~

Användarvisningsbild
Amazing_Deskface

Pälsart: Skrivbord

av Amazing_Deskface » 21 aug 2013, 02:16

Daisy Bell skrev:Rätt så bombsäker på att du är minoritet i den här frågan.

Jag gillar din stil.
Bild
Ser du en Koori, kläm den snabbt.
"You may only break the rules when you know the rules. - The Admin

Användarvisningsbild
mickel

av mickel » 22 aug 2013, 13:46

Stänga av bildvisningen fungerar ju, men det stänger ju av all bildvisning. Det är irriterande att behöva hoppa ut och sen tillbaka från forumet bara för att titta på en mindre instruktionsbild som den där.

Det alternativ jag sett på de flesta forum jag varit på är att dölja större bilder bakom en tagg liknande spoilertaggar, så att man kan välja att visa den inline i forumtråden när man så önskar.

Användarvisningsbild
Daisy Bell

av Daisy Bell » 22 aug 2013, 13:54

Men alltså, jag vet inte med dig, men jag brukar gå in i bildtrådar för att titta på bilder.
SKADA MIG INTE~

Användarvisningsbild
mickel

av mickel » 22 aug 2013, 14:04

Daisy Bell skrev:Men alltså, jag vet inte med dig, men jag brukar gå in i bildtrådar för att titta på bilder.

Min poäng var att det inte behövs hotlänkas in några bilder från FA; bilderna ligger redan på FA om man vill se på dem. Det känns lämpligare att använda ett bildarkiv för att visa bilder och ett forum för att diskutera om bilderna, snarare än att förvandla forumet till ett bildarkiv.

Hotlinkskyddet på FA finns trots allt till av en anledning, och forum brukar förbjuda inlänkning av bilder också av en anledning.

Nästa

Återgå till Frågor & Förslag