Länka art från Furaffinity.

Nyfiken eller har ett tips om något? Ställ frågor and lägg upp förslag här!
Användarvisningsbild
Andy

Pälsart: Dalmatiner

Re: Länka art från Furaffinity.

av Andy » 24 aug 2013, 14:11

mickel skrev:Och vad händer om jag faktiskt inte vill behöva se bilderna utan bara är intresserad av vad folk skriver?

Därför man har separata bildtrådar. Vill man inte se bilderna går man inte in där. :3
Bild

Användarvisningsbild
mickel

Pälsart: Enhörning

av mickel » 24 aug 2013, 17:11

Andy skrev:
mickel skrev:Och vad händer om jag faktiskt inte vill behöva se bilderna utan bara är intresserad av vad folk skriver?

Därför man har separata bildtrådar. Vill man inte se bilderna går man inte in där. :3

Jo, det är lösningen jag använder nu. Blir inte så mycket kvar att läsa bara. :P
"Cynicism is a disease. It can be cured." - The White King, "Alice: Madness Returns"

Användarvisningsbild
Lexy
Regelpäls

Pälsart: Katt

av Lexy » 26 aug 2013, 14:27

Hotlink för att länka FA-bilder tycker jag låter som ett sunt förslag.
Jag ska se vad vi kan göra för att få samma hotlink som ex. Sveafur använder.

Det finns en viss logik i att vilja länka och visa upp bilder från FurAffinity på ett furryforum. Om forumet ska ha bildvisningsfunktion alls är det ju bra om den är så anpassad som möjligt för furries. Om inte speciellt just för att slippa ladda upp sina egna alster överallt utöver just Furaffinity.

Användarvisningsbild
mickel

av mickel » 26 aug 2013, 15:22

Lexy skrev:Om forumet ska ha bildvisningsfunktion alls är det ju bra om den är så anpassad som möjligt för furries. Om inte speciellt just för att slippa ladda upp sina egna alster överallt utöver just Furaffinity.

Jag vet inte vad furries skulle ha för särskilda behov som inte andra har, men skämt åsido förstår jag vad du menar. Men hade inte FurAffinity en spärr mot hotlinking och är det i såna fall inte lite av ett etikettsbrott att kringgå den?

...och återigen, alstren ligger ju redan på FA. Man behöver ju inte ladda upp dem överallt.
"Cynicism is a disease. It can be cured." - The White King, "Alice: Madness Returns"

Användarvisningsbild
Lexy
Regelpäls

av Lexy » 26 aug 2013, 16:24

mickel skrev:
Lexy skrev:Om forumet ska ha bildvisningsfunktion alls är det ju bra om den är så anpassad som möjligt för furries. Om inte speciellt just för att slippa ladda upp sina egna alster överallt utöver just Furaffinity.

Jag vet inte vad furries skulle ha för särskilda behov som inte andra har, men skämt åsido förstår jag vad du menar. Men hade inte FurAffinity en spärr mot hotlinking och är det i såna fall inte lite av ett etikettsbrott att kringgå den?

...och återigen, alstren ligger ju redan på FA. Man behöver ju inte ladda upp dem överallt.

Det har du faktiskt rätt i, det tänkte jag inte på. Det blir ett litet övertramp i FAs regelverk. Då blir frågan hur busiga vi vågar vara, för det vore ju faktiskt rätt bra i alla andra avseenden att länka till bilder från FA. i bildtrådar osv. där man mest vill återposta dem.

Användarvisningsbild
mickel

av mickel » 26 aug 2013, 20:45

Lexy skrev:Det har du faktiskt rätt i, det tänkte jag inte på. Det blir ett litet övertramp i FAs regelverk. Då blir frågan hur busiga vi vågar vara, för det vore ju faktiskt rätt bra i alla andra avseenden att länka till bilder från FA. i bildtrådar osv. där man mest vill återposta dem.

Just när de faktiskt finansieras med hjälp av reklamintäkter kan det ju vara lite kymigt att hotlinka bilder, i och med att det är att utnyttja deras lagringsutrymme och bandbredd men kringgå deras intäkter.

Sen kringgår man ju dessutom deras åldersspärrar vilket jag antar kan ställa till en del rent juridiskt problem för dem.

Användarvisningsbild
Lexy
Regelpäls

av Lexy » 28 aug 2013, 13:31

mickel skrev:
Lexy skrev:Det har du faktiskt rätt i, det tänkte jag inte på. Det blir ett litet övertramp i FAs regelverk. Då blir frågan hur busiga vi vågar vara, för det vore ju faktiskt rätt bra i alla andra avseenden att länka till bilder från FA. i bildtrådar osv. där man mest vill återposta dem.

Just när de faktiskt finansieras med hjälp av reklamintäkter kan det ju vara lite kymigt att hotlinka bilder, i och med att det är att utnyttja deras lagringsutrymme och bandbredd men kringgå deras intäkter.

Sen kringgår man ju dessutom deras åldersspärrar vilket jag antar kan ställa till en del rent juridiskt problem för dem.

Vi har pratat inom administratörsgrupper och kommit fram till att det inte är värt besväret att ordna hotlink till FA då, precis som du säger, det kan ställa till problem för dem (och oss).

Användarvisningsbild
Daisy Bell

Pälsart: Rådjur

av Daisy Bell » 30 aug 2013, 11:10

Dåligt.
SKADA MIG INTE~

Föregående

Återgå till Frågor & Förslag