Begränsa storleken på inlänkade bilder

Nyfiken eller har ett tips om något? Ställ frågor and lägg upp förslag här!
Användarvisningsbild
mickel

Pälsart: Enhörning

Begränsa storleken på inlänkade bilder

av mickel » 15 aug 2013, 17:44

En del gillar att fylla trådar med inlänkade bilder. Det blir efter ett tag väldigt mycket väldigt stora bilder och sidan tar lång tid att ladda, särskilt i konstavdelningen som börjar likna en spegel till FA. :|

Det skulle vara trevligt om man kunde begränsa storleken på bilderna, det skulle öka tillgängligheten markant.
"Cynicism is a disease. It can be cured." - The White King, "Alice: Madness Returns"

Användarvisningsbild
Smirre

Pälsart: Räv

Re: Begränsa storleken på inlänkade bilder

av Smirre » 15 aug 2013, 19:11

Hej!

Eller en länk till bilden - alltså en vanlig länk som man klickar på för att komma till FurAffinity och titta på teckningen om man vill eller när man har tid. :)

Forumet är mycket bra men kan man göra saker ännu bättre så är det ju uppgraddering! ;)

Användarvisningsbild
mickel

Pälsart: Enhörning

av mickel » 15 aug 2013, 19:20

Ja, rena länkar vore ju att föredra, men jag tyckte tumnaglar var en bra kompromiss.
"Cynicism is a disease. It can be cured." - The White King, "Alice: Madness Returns"

Användarvisningsbild
KooriKitsune
Designpäls

Pälsart: Kitsune

av KooriKitsune » 15 aug 2013, 20:33

I början var jag och filade på diverse lösningar på det där med just för stora bilder, men jag fick det tyvärr aldrig att funka ordentligt - jag ska göra ytterligare en kraftansträngning för att hitta en lösning. c:
Albus Dumbledore
   "Happiness can be found even in the darkest of times… if one only remembers to turn on the light."

Peta till mig på Weasyl!

Återgå till Frågor & Förslag