Skydd mot spambottar

Nyfiken eller har ett tips om något? Ställ frågor and lägg upp förslag här!
Användarvisningsbild
mickel

Pälsart: Enhörning

Skydd mot spambottar

av mickel » 19 aug 2013, 13:51

Som vi såg kommer spambottarna inte direkt att sluta. Det behövs mer moderering och/eller bättre skydd mot spambottar.

Om forumet inför captchas föreslår jag bildbaserade sådana istället för de värdelösa textbaserade som ändå är lättare för ett datorprogram än för en människa att läsa.

EDIT: En spärr mot att posta för mycket för ofta vore inte dumt. Det är väldigt få av oss vanliga forumanvändare som kan - som spambottar kan - posta femtio långa meddelanden i femtio olika trådar inom loppet av en minut. Bara det är en stark indikation på att det är ett datorprogram.

Det, och den osammanhängande texten på engelska som bara verkade handla om läkemedel - inte ett frekvent förekommande diskussionsämne här vad jag har märkt.
"Cynicism is a disease. It can be cured." - The White King, "Alice: Madness Returns"

Användarvisningsbild
Amazing_Deskface

Pälsart: Skrivbord

Re: Skydd mot spambottar

av Amazing_Deskface » 21 aug 2013, 02:14

Om jag fattat det rätt så jobbar Der_Admins med detta, bra förslag måste jag säga!
Vi som vanliga användare kan ju försöka rapportera så många bottar vi ser, kolla gärna igenom medlems listan ofta!
Ser du en Koori, kläm den snabbt.
"You may only break the rules when you know the rules. - The Admin

Användarvisningsbild
mickel

av mickel » 22 aug 2013, 13:48

Tja, en bott jag ser ofta är Googlebotten, vilken förmodligen är anledningen till att de andra spambottarna har hittat hit över huvud taget.
"Cynicism is a disease. It can be cured." - The White King, "Alice: Madness Returns"

Användarvisningsbild
✇katten✇

Pälsart: Katt, räv, björn, varg, etc.

av ✇katten✇ » 27 sep 2013, 20:45

jag föreslår Att ni blockerar google. hähä.

Användarvisningsbild
mickel

av mickel » 06 okt 2013, 23:41

Ja alltså... nyttan av att ha forumet indexerat på Google är väl rätt begränsad. Behöver vi ha hit slumpmässiga typer som letar efter furryforum? Det känns som att dom vi vill ha hit kommer hitta hit via andra kanaler.

Användarvisningsbild
majo

Pälsart: Häst

av majo » 07 okt 2013, 14:01

mickel skrev:Ja alltså... nyttan av att ha forumet indexerat på Google är väl rätt begränsad. Behöver vi ha hit slumpmässiga typer som letar efter furryforum? Det känns som att dom vi vill ha hit kommer hitta hit via andra kanaler.

Haha nu känner jag mig lite oönskad ;) Hittade själv hit via google. Men ett är klart det måste finnas ett effektivt och bra skydd mot spam. Sen förstår jag iofs ditt tankesätt, man kanske vill att det ska vara lite familjärt och inte svämma över med folk som postar ett inlägg sen försvinner.

Användarvisningsbild
mickel

av mickel » 07 okt 2013, 19:24

majo skrev:Haha nu känner jag mig lite oönskad ;) Hittade själv hit via google.

Nu var det ju inte så jag menade, men det förstod du nog. :)

Trodde ingen hittade hit via Google, det känns som en sån där grej man hittar via kontakter eller annonser, men där ser man. Googlebotten gjorde visst nytta för en gångs skull.

Användarvisningsbild
majo

Pälsart: Häst

av majo » 07 okt 2013, 20:52

mickel skrev:
majo skrev:Haha nu känner jag mig lite oönskad ;) Hittade själv hit via google.

Nu var det ju inte så jag menade, men det förstod du nog. :)

Trodde ingen hittade hit via Google, det känns som en sån där grej man hittar via kontakter eller annonser, men där ser man. Googlebotten gjorde visst nytta för en gångs skull.

Haha ja då det förstog jag. Och som sagt vill man inte ha tusen medlemmar som gör ett inlägg sen är inaktiva, så är det väl bättre om man satsar på att få hit nya människor via Word of mouth. Har någon hittat nåt spamfilter än förresten?

Återgå till Frågor & Förslag