Galenskaps- och irrelevansforum

Nyfiken eller har ett tips om något? Ställ frågor and lägg upp förslag här!
Användarvisningsbild
mickel

Pälsart: Enhörning

Re: Galenskaps- och irrelevansforum

av mickel » 20 okt 2013, 22:32

Jake skrev:En krambox med andra ord. ok.

Jag är inte säker på om det var meningen det där skulle vara sarkastiskt, men oavsett så är det ju nu inte alla som trivs med socialt samröre där alla är mogna och håller en viss miniminivå av artighet. Och det får man ju ha förståelse för. Är det nu så att man absolut måste ha en forummiljö där det är fritt att skriva nonsens och elakheter så finns ju andra forum...
"Cynicism is a disease. It can be cured." - The White King, "Alice: Madness Returns"

Användarvisningsbild
Andy

Pälsart: Dalmatiner

av Andy » 21 jan 2015, 21:06

bump
Bild

Användarvisningsbild
Smirre

Pälsart: Räv

av Smirre » 28 jan 2015, 21:41

Instämmer med Mickel! :)

Användarvisningsbild
Chesire02

Pälsart: Nakenkatt

av Chesire02 » 30 jul 2015, 19:38

Jag har aldrig upplevt någon mobbning eller några troll på sveafur, sköna människor med livlig humor däremot :D
Jag är aktiv medlem där och dom har mycket kul trådar och censurerar inget, man måste inte alltid ha samma åsikt och det är ok att vara olika<3

Jag reggade här på tassar för att vidga mina umgänges kretsar och insikter i furryfandomet.
Men har inte mycket gemensamt med någon och ser mycket inaktivitet.
Finns det en möjlighet för mig att ta bort mitt konto här eller tas det bort om jag inte loggar in på länge?
Förlåt om det är offtopic.

Användarvisningsbild
Valcyrie

Pälsart: Drake

av Valcyrie » 06 aug 2015, 13:22

Hur kan du inte upplevt trollning på Sveafur? Det finns ju f*n mer troll än seriösa användare där.

Och snälla, jag är så jävla kräkfärdig på svf och deras vurmande om det så kallade fria ordet och att inget censureras. Om du vill ha anarki, håll dig i sådana sällskap och låt oss andra slippa. Fria ordet innebär inte acceptans av skitsnack och förolämpningar, man kan prata fritt men hålla sig till en vuxen nivå.
Bild

Användarvisningsbild
Smirre

Pälsart: Räv

av Smirre » 09 aug 2015, 20:24

Håller helt med. Var ett rent helvete med dessa trolls när jag var medlem på SvF. Försökte skydda mig och de andra furrisarna mot trollen, men det blev bara värre. Trollen skapade ett mejlkonto i mitt namn och gav sig på Handihand och gav sig på min dåvarande assistents barn osv. + En massa annat hemskt som hände.

Iaf fick händelserna på SveaFur och även händelser på några andra sidor (Aspergerforum, Vegan och SpChan) mig att förlora tron på demokrati och starkt ta ställning för GunRights samt få en rädsla och ett agg mot personer som ifrågasätter furries eller subkulturen. Visst folk må tycka att jag är en paranoid dåre, men det finns som sagt en anledning till att jag tycker som jag gör.

Nå väl så är inte allt på SvF dåligt, finns mycket fin furrykonst och intressanta trådar om konvent, film, spel och dylikt. Brukar gå dit och kolla det, länkar till en del som är riktigt fint. Köpte ju Ragnarpluchien och Furiluminatmärket på NFC som minne över all den tid och engagemang som jag lagt ner i SvF mellan åren 2007 och 2013. Dock gjorde jag ett epic fail som drog på mig mycket av trollens hån och elakheter, jag berättade öppet om traumatiska saker jag varit med om i livet, min diagnos och sexualitet osv. Vilket en lärare på Furuboda sa till mig när jag joinat SvF 2007.
"Bjud mer på dig själv så förstår dina vänner dig och du får fler vänner!" Sa hon och i mitt huvud blev det. "Lägg ut ditt liv på SveaFur och Internet - så förstår dina vänner dig och du får fler vänner!"

Dock så har ju SvF en hård och rå jargong emellanåt och mycket ironi och sarkasm och jag har väl svårt att klara sådant p.g.a. min diagnos och sen är en del poster fullkomligt horribla och hemska. Döda rävar och andra döda djur, hyllningstexter till Anders Breivik, rasistiska skämt, hat och hån mot autister och mot furries som tar furryintresset lite längre än bara en hobby. Och ett sätt som vissa av användarna tilltalar varandra. - Det är ju därför personal på kommunen och lärare osv inte tycker att jag ska vara furrie och umgås med furries, men det är fel att dra alla furries över en kam för att några på SvF och SpChan skriver dumheter för att imponera på andra.

Jag tycker att har man furrykulturen som något gemensamt så ska man stötta och hjälpa varandra, inte förstöra för varandra. :)

*Kram!*

Användarvisningsbild
Ginfang

Pälsart: Ulv-helvete.

av Ginfang » 31 aug 2015, 15:53

Valcyrie skrev:Hur kan du inte upplevt trollning på Sveafur? Det finns ju f*n mer troll än seriösa användare där.

Och snälla, jag är så jävla kräkfärdig på svf och deras vurmande om det så kallade fria ordet och att inget censureras. Om du vill ha anarki, håll dig i sådana sällskap och låt oss andra slippa. Fria ordet innebär inte acceptans av skitsnack och förolämpningar, man kan prata fritt men hålla sig till en vuxen nivå.

Jag har heller inte märkt av någon speciellt mycket trolls. Hur definierar du en "seriös användare"?
Du snackar ju skit om sveafur, borde inte det cencueras då? ;)

Användarvisningsbild
Qiwi

Pälsart: Shiba inu

av Qiwi » 31 aug 2015, 16:01

Ner med svea! De är bara a-lagare och tar droger hela tiden! Skulle inte förvåna mig om de misshandlar folk också! :'(
Banan är gott med extra grädde

Användarvisningsbild
Valcyrie

Pälsart: Drake

av Valcyrie » 05 sep 2015, 09:30

@Ginfang: Ooh hahah nu var du smart va?

Ja, om STs moddar känner att mitt språkbruk var onödigt elakt och grovt får de ta bort posten och så får jag skriva en ny och mer saklig istället.

Men med skitsnack syftade jag mer på hela trådar som dedikerad till "vill du våldta <medlem>" etc. Hela forumet är liksom fyllt med totalt ointressanta skräptrådar och folk flumpostar bara.
Bild

Användarvisningsbild
Rico Otter

Pälsart: Utter!

av Rico Otter » 06 sep 2015, 21:12

Flummeri flummera, Tänkte brara läga in en kommetar här,
Man kan ju inte lixom vara vän med hela världen, finnes alltid nån du inte kommer överens med.

Lite mindre peka finger och skrika brukar få världen att må bättre.

Har ingen erfarehet om det andra forumet men spelar inge roll åt vilket håll folk pekar, det är fult.

Så peta med en sked i en tårtbit i stället vet ja, smakar oftast godare också.

Mindre Flaming, mer kul tycker jag.

Tack från utter som inte kan stava <.<

FöregåendeNästa

Återgå till Frågor & Förslag