Konvent, fursuiting packlista?

Nyfiken eller har ett tips om något? Ställ frågor and lägg upp förslag här!
Användarvisningsbild
smallblacksticky

Pälsart: Banake

Konvent, fursuiting packlista?

av smallblacksticky » 07 jan 2015, 09:57

Undrar om det är värt att lägga in en packlista för furusiters inför konvent eller outings?

Har kollat runt i forumet men hittar ingen liknande tråd riktigt.

Det finns videos och listor redan ute på nätet men jag tänkte att man kanske ska samla dom så det finns här på forumet? Lätt för folk att hitta, både erfarna och nya fursuiters. Samt att man kan fråga och diskutera.

Jag kommer suita för första gången nu på NFC 2015 och det skulle vara skysst om folk ville dela med sig av vad man ska tänka på/ha med sig?

Användarvisningsbild
Rico Otter

Pälsart: Utter!

Re: Konvent, fursuiting packlista?

av Rico Otter » 07 jan 2015, 20:41

Nån typ av furrsuit anpassade tass tofflor kan ju vara bra för att minska halkande eller eventuellt klivande i kladd.
Inte furrsuter skälv men i mitt huvud låter det ju bra!

Inte lång kvar nu! *panic!*

Användarvisningsbild
Aoroo

Pälsart: Husky

av Aoroo » 07 jan 2015, 20:46

Bra idé! :)

Jag har inte jättemycket erfarenhet av det själv då jag bara tagit med min fursuit till ett konvent förut (Eurofurence 20). Det jag tog med då fungerade iaf alldeles utmärkt för mig.

1. Fursuit (självfallet) :P
    2. Underställ och balaklava. Dessa kan man även ha flera par utav så att man kan köra en runda till medans ett par redan hänger på tork. I mitt fall var det tillräckligt med ett par då materialet torkade snabbt. Understället är nog mindre nödvändigt om man bara kör partial.
    3. Underkläder (inkl. strumpor). Se till att ha med många sådana, dessa bytte jag till ett par fräscha varje gång jag klev ur suiten.
    4. Rengöringsmedel, så att man kan hålla suiten och kläderna rena och fräscha under hela vistelsen. Jag sprejade min suit och underställ (+balaklava osv.) efter varje användning och allt höll sig utan problem.
    5. Borste, så att man kan få ordning på rufset, om man inte vill ha det så då. :P
    6. Bälte till svansen. Detta är något jag märkt att det är rätt vanligt att man glömmer.
    7. Liten fläkt, gärna USB-driven, så att man kan torka huvudet och tassar effektivt, om man inte använder sig av Fursuit Loungen för att göra det då.
    8. Kylväst, om man äger en sådan.
    9. Galgar. Högst alternativt då det vanligtvis finns på rummen, men man kanske har en viss typ av galge med klämmor på som är bättre att hänga vissa saker på eller så.

Det är allt jag kan komma på så här på rak arm nu. Vid outings kan man givetvis skippa en del av prylarna då de mer avser längre vistelser.
"You come for the animals and you stay for the people" - Ethan Staghorne

Användarvisningsbild
smallblacksticky

av smallblacksticky » 09 jan 2015, 12:10

Tack för tipsen, dom är super bra! Var flera saker jag inte alls har tänkt. :)

Användarvisningsbild
smallblacksticky

av smallblacksticky » 10 jan 2015, 12:54

En fråga!

Gör du ditt eget rengöringsmedel eller köper du det?

Användarvisningsbild
Aoroo

Pälsart: Husky

av Aoroo » 10 jan 2015, 23:30

smallblacksticky skrev:Tack för tipsen, dom är super bra! Var flera saker jag inte alls har tänkt. :)

Inga problem! :)

smallblacksticky skrev:En fråga!

Gör du ditt eget rengöringsmedel eller köper du det?

Hemmagjort, typ. Jag köpte Isopropanol på Kjell & Company och blandade ut det till 60%. Det är ett starkt medel så du vill helst undvika att andas in det eller få det på huden men det tar död på svettlukten och alla bakterier i tygen åtminstone. Ett varningens ord dock är att den kan vara elak mot vissa fuskpälsar så att de kan blekas.
"You come for the animals and you stay for the people" - Ethan Staghorne

Användarvisningsbild
smallblacksticky

av smallblacksticky » 11 jan 2015, 12:05

Okje, nice. :)

Användarvisningsbild
jackstone112

Pälsart: Drake

av jackstone112 » 17 jan 2015, 19:51

Aoroo sa i princip allt man behöver ha med sig för suiting! ^^

jag har dock ett till förslag!

Köp drycker eller pulver med "elektrolyter" i dom. som powerade eller motsvarande. När man suitar mycket och svettas fölorar man MASSA nyttiga och viktiga ämmnen som gör att du mår bra och orkar fortsätta fursuita. Därför det är ochså viktigt att äta med en balanserad kost på konvent. jag äter med mycket tanke på vad jag stoppar i mig på konvent så jag orkar mer, ibalnd häller jag till och med salt i vatten för att tja verkligen vara säger att jag får tilltäckligt XD

men jag kort sakt powerade is the way to go! as bra mot baksmälla ochså och smakar gott! ^.=.^
" I rather be hated for who i'am, then loved for someone i'am not"

Användarvisningsbild
smallblacksticky

av smallblacksticky » 18 jan 2015, 14:33

Haha, sweet! :3

Användarvisningsbild
Katta

Pälsart: Katt

av Katta » 20 jan 2015, 06:12

Müslikaka alt. måltidsersättare fungerar också, har kombinerat med smoothie, Froosh.

Återgå till Frågor & Förslag