Öppna dagboken! (Vad har du gjort idag?)

Språka (nästan) helt fritt!
Användarvisningsbild
Smirre

Pälsart: Räv

Re: Öppna dagboken! (Vad har du gjort idag?)

av Smirre » 22 sep 2017, 03:52

Hej!
Dags att uppdatera dagbokstråden!

Zebra och jag har registrerat oss för NFC 2018! B)
http://www.furaffinity.net/journal/8412666/
Det är klart och betalt. Men min moder säger att jag ska sluta snusa innan
om jag ska åka. Är tufft och tycker faktiskt inte det är riktigt juste av mor för jag är starkt nikotinberoende
och NFC är viktigt för mig, det är inte mycket jag åker ut på mer än just NFC som är under några dagar.
Men klart det är bra att bli snusfri, dels för hälsan och att jag kommer få lite mer pengar över till annat!

ATTENDEELISTAN VÄXER! B)
https://www.nordicfuzzcon.org/Registration/AttendeeList

Mitt stora projekt sista dagarna har varit att skapa en separat "Furrysida!"
Min ordinarie hemsida "Smirre Online" som jag började bygga på när jag gick på Furubodas IT-linje
har ju varit en salig blandning av allt möjligt, inklusive Furry. Smirre Online är ju som sagt hostad
hos Google och den har blivit full, alltså inte mer lagringskapasitet. Det finns en webserver som heter
Webnode, där jag haft en liten sida för Fox Power Rangers, men såg att där finns lagringsutrymme, så sista dagarnas projekt har varit att skapa en sida för mina Furryrelaterade saker och den heter något så enkelt som
"Smirres Furrysida!" - Den är så gott som färdig och framtida NFC kommer ju upp på den. :)
http://smirres-furrysida.webnode.se/

Har sedan då tagit bort en del furrystuff från Smirre Online för att frigöra lagringsutrymme på Google
för framtida projekt! :)

Annars så har jag fortfarande problem med mitt diskbrock och hoppar fram på kryckor, varit hos sjukgymnasten idag för uppföljning samt att Blåräv (Kenneth) och jag har kört en del skräp till tippen.
Varit en hel del bra på TV med och filmtråden kommer jag uppdatera senare.

Skyttet är också igång nu! B)
För-förra veckan sköt jag följande.
Serie 1: 50, 47, 48, 49 = 194 poäng.
Serie 2: 48, 46, 46, 42 = 182 poäng.

Förra veckan sköt jag följande.
Serie 1: 50, 47, 47, 49 = 193 poäng.
Serie 2: 49, 49, 48, 48 = 194 poäng.

I tisdags var det månadstävling.
47, 50, 47, 47 = 191 poäng.

Jag har också köpt och laddat ner CS-paketet från steam. B)
Var ju rätt länge sedan man spelade Counter Strike.

Är på Second Life då och då, men inte varit nu på några dagar då det varit en del att göra med
hemsidorna när jag suttit vid datorn + mycket annat att fixa med. :)

Forden har varit på verkstad, bytt tändspole, bälte, positionsljus och vänster stötdämpare fram.
Sen ombesiktigat den, den är klart godkänd med garanti nu så. :)

Nya favoriter på min FA! B)
http://www.furaffinity.net/favorites/smirre/

*Kram!*

Användarvisningsbild
Smirre

av Smirre » 07 okt 2017, 22:07

Hej!

Fortfarande problem med mitt diskbrock. Hoppas vara bra tills jag ska på NFC 2018.
Det har ju gått mycket bra på TV nu under början av hösten - både filmer och dokumentärer.
Ikväll är det "Fåglarna" på TV men rätt sen, börjar 00:20 men ska försöka se den, för jag har aldrig sett den förut men hört att det ska var en riktigt bra rysare.

Lite nya saker på gång online också, för att få utrymme på min Smirre Online hos Google så flyttade jag allt furry från SO till en sida som jag gjort hos Wednode, den heter "Smirres Furrysida!"
http://smirres-furrysida.webnode.se/

Bra och dynamisk meny och fick till det riktigt fint med Webnodes verktyg.
Så på SO kunde jag lägga upp ett blad med info och bilder om min egen lya här i Finja!
https://sites.google.com/site/smirreonline/smirres-raevlya

Lite Fluff!

Räven som gillar Pizza!
https://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/227339

Nytt på min FA! B)
I have registrated my for NFC 2018!
http://www.furaffinity.net/journal/8412666/
My NFC 2018 is finished!
http://www.furaffinity.net/view/24926656/
Online Projekt!
http://www.furaffinity.net/journal/8443839/

Rävinnor - Play With Fire! B)

En kille som jobbar med någon form av juridik / politik eller så, är också furrie och deltar i furryverksamhet på sin fritid.
Detta hade upptäckts av andra på hans jobb och kommit fram till hans chef som sparkade honom.
Artikeln är på rätt svår engelska, men vad jag förstått så är det så det gått till. Vilket är väldigt tragiskt att chefer, lärare och andra auktoriteter är så fientliga till furry eller rädda för furry.
http://www.washingtonexaminer.com/mayor-denies-discriminating-against-furry-councilman-forced-to-resign/article/2633905

Innan så var jag på Tindras sommarfest och där i parken i Klippan är ett stort träd med stora pinjekottar, Helena hjälpte mig att plocka sådana kottar som jag nu lagt över i en plastlåda tillsammans med de två andra lådorna som är större, där jag sorterat upp tallkottar och grankottar för sig, kottar som var i vedbon i Norra Sandby. De kottar som var trasiga fick Kenneth ( Blåräv) att ha att elda med i pannan.

Bild

Bild

Bild

Hjälper min mor en del och vi brukar ofta laga mat tillsammans. Annars på kvällarna när det inte är något bra på TV så är jag ofta på Second Life!

Det finns ju en Inarihelgedom på Second Life som är mycket uppskattad! B)

Bild

Bild

Bild

Annars är jag rätt mycket på klubbarna och umgås med andra Furries!

Träffade en trevlig Räv igår.

Bild

Bild

Här är Draken Kaii som jag umgås med.

Bild

Bild

Bild

Bild

Brukar ibland vara ut till "Sergalbyn" Narismiral eller Narwille som är enklare att säga.
Brukar vara med Sergalerna där.

Bild

Bild

Skyttet i Tisdags!
Serie 1: 45, 47, 49, 47 = 188 poäng.
Serie 2: 48, 49, 49, 48 = 194 poäng.

Skyttet förra tisdagen, blev bara en serie för Johny och Lars skulle ha möte sen. Johny och Lars är de som håller i skyttet i Göingebygdens Skyttegille.

Serien jag sköt förra tisdagen: 48, 47, 50, 49 = 194 poäng.

*Kram!*

Användarvisningsbild
Smirre

av Smirre » 18 okt 2017, 20:04

Hej!

Livet går sin gilla gång, fortfarande problem med ländryggen och höften, var hos sjukgymnasten här om dan, blivit lite bättre iaf. Hoppas vara bra när jag åker till NFC 2018!

Skyttet förra tisdagen var följande!

Serie 1: 48, 49, 49, 49 = 193 poäng.
Serie 2: 48, 47, 50, 48 = 193 poäng.

Igår Tisdag sköt jag följande.

Serie 1: 48, 49, 48, 48 = 193 poäng.
Serie 2: 49, 49, 49, 50 = 193 poäng.

Annars så är det lugnt, åker och handlar till mig och mor och pysslar i min lya.

Nya favoriter på min FurAffinity! :)

Ritat en hårig varg också, det är Tromb på Kolmården som jag träffade 2007 och gosade med, han fäller hår som alla pälsdjur gör mer eller mindre! :-D
http://www.furaffinity.net/view/25045468/

Annars kollar en del på TV, är ju på H2 Hangar 1 som jag kollar på, det handlar om UFO,s och Aliens. Jag tror på det, iaf en del av det. Har själv sett saker som jag är övertygad om inte är konstruerat här på Jorden. Men sen tror jag att människor ser med UFO,n än det faktiskt besöker oss, för att människor tycker det är spännande och "VILL" se UFO,n.

Spelar ibland Call of Duty och Delta Force med mera eller umgås med andra Furries på Second Life. :)

Är ju I Narismiral på eftermiddagarna ibland och umgås med Sergalerna.

Bild

Bild

Har det mysigt med en Sergal. ;)
Bild

Annars så är jag ju på klubbar senare på kvällarna.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Trivs bra på Second Life och tränar även min Engelska. :)

*Kram!*

Användarvisningsbild
Smirre

av Smirre » 08 nov 2017, 22:19

Hej Furries! :)

Har blivit lite bättre i ryggen och kan emellanåt gå utan kryckor. Hoppas vara något så när till NFC 2018 och att jag har råd till tåg, mat och kringkostnader etc. Själva NFC är betalt och klart så. :)

Mina gosedjur har jag fått upp på min Furrysida nu också! B)
http://smirres-furrysida.webnode.se/gosedjur/

Samt nya favoriter på min FA!

De två sista dagarna har det inte blivit så mycket med varken FaceBook eller Second Life osv - min inkorg på Teliaservern var fylld till 92% så jag har de två sista kvällarna suttit och sorterat mejl, slängt en hel del mejl som inte är aktuella längre eller som bara är reklam eller rena dumheter från trollen osv. Andra mejl som rör furry, spel, second life, djurrätt, rovdjur/vargar, militär, Flygvapnet osv sparat i mappar. Sen efter mycket om och men så av dem som är gamla men som jag ändå vill spara så kunde jag i kväll klura ut hur man skickar över dem till en USB-sticka på 32 GB som jag köpt innan. B)

Zebra är tillbaka från sin 3 veckors ledighet i Boden och vi har handlat lite idag samt kollat på nätet på olika bärbara DVD-spelare, den jag hade innan har slutat fungera. Vill gärna ha en ny och har innan frågat på Elgiganten men de har bara sådana som man har i bilen med två skärmar till baksätet och kör via cigaretttändarutaget. De på Elgiganten sa att de flesta idag har surfplattor och steamar film från Internet. Men idag så såg jag att de har en modell för en sådan jag behöver på Mediamarkt.
http://www.mediamarkt.se/sv/product/_denver-mt-783nb-portabel-7-dvd-spelare-1294685.html
Vill gärna titta på film när jag åker tåg, ljuset i tåget är för svagt för att läsa i. B)

Det börjar ju närma sig till julen!
I går så gjorde Mor och jag pepparkaksdegen och innan så bakade vi Tigerkaka.
Bild

Det går en bra TV-serie på TV 3 på måndagar, den handlar om en lite tuffare polis och en råare kriminalitet som speglar dagens samhälle, den är riktigt bra och man får följa en polis som heter Hassel. :)
Bild
Annars så har jag sett en del bra filmer också sen sist! B)
De kommer i filmtråden! :)

Är ju på Second Life då och då, brukar träffa en furry där som jag blivit bra vän med.
Han heter Sliffer och är en hybrid mellan drake/sergal typ. :)
Bild

Innan var jag och Blåräv till tippen och slängde en del skräp från Mors lägenhet.
Kollade in elektroniklådan och där hittar man en del skoj att kolla på. :)

En sådan här "freestyle" som de kallades, var vanliga på 80-talet när jag var barn.
Man hade musik på kassetter då och inte på CD eller MP3.
Man kan säga att det är en typ "Fickbandspelare" - den drevs av 2 AA batterier och de finare modellerna hade även inbyggd radio. En sådan hittade jag i elektroniklådan.
Bild

Hittade också en skivspelare för LP-skivor!
Bild

Och ett Modem, sådan man hade för att komma ut på Internet när Internet var ungt, typ på 90-talet. :)
Bild
Då man satt på Furry-SE, Lunarstorm och chattade via ICQ.
känner mig nostalgisk. Hi hi. :)

SKYTTET!
I tisdags så sköt jag följande!
Serie 1: 48, 47, 49, 45 = 189 poäng.
Serie 2: 47, 48, 48, 48 = 191 poäng.

Förra tisdagen sköt jag fölkjande!
Serie 1: 49, 47, 49, 49 = 193 poäng.
Serie 2: 49, 49, 47, 48 = 193 poäng.

Förrförra tisdagen så var det månadstävling, blev dock lågt men jämnt!
MÅNADSTÄVLING: 47, 47, 47, 47 = 188 poäng.

*Kram!*

Användarvisningsbild
Smirre

av Smirre » 30 nov 2017, 21:52

Hej!

Har lite nya projekt på min FurAffinity, det kommer i "Smirres hangar!" B)

Mina gosedjur är nu på min Furrysida! B)
http://smirres-furrysida.webnode.se/gosedjur/
Projektet är ju att ha en snygg, dynamisk och lättanvänd sida med allt furryrelaterat inklusive de NFC,n som jag varit på.

Är ju så att Försäkringskassan ska ompröva mitt beslut om assistansbehov och min läkare Sixten Arozenius som är mycket kunnig och erfaren i psykiatri har skrivit en kraftig rapport om behovet och motivet till fortsatt assistans för att mitt liv och min vardag ska fungera på ett bra och säkert sätt. Dock stämmer inte vissa detaljer som att jag skulle ha hotat med att skada Djur och barn och skickat psykiska teckningar till folk osv, som de flesta runt mig vet så någon av mina antagonister hade skapat ett livemailkonto och utgav sig för att vara mig och skrev dumheter, b.la. till Conny och till Hand i hand samt till några Furries. Helheten och andemeningen iaf av det som Sixten Arozenius skrivit i rapporten är att assistansen behövs för att min vardag, mitt liv och mitt umgänge med andra osv ska fungera på ett bra och tryggt sätt. Han vet vad han pratar om eftersom han varit min läkare sen 1999. Jag mår ju iaf betydligt bättre sen jag reste till Japan 2012 och fann min andliga väg, sen jag började vara med på NFC 2013 och flyttade till Finja i egen lya 2014 - så har detta berikat mitt liv, gjort mig trygg och säker både i min furryroll och i mitt vardagliga liv. Som säkert alla furries vet så var jag ett paranoidt nervvrak när jag bodde i Norra Sandby dels pga allt drama, troll och konflikter samt Jockes, Connys och Sannas agerande och saker som de sa om furries som är ren lögn, men som skrämde upp mig rejält och gjorde mig ännu mer paranoid. Sen var jag ju i bråk med några furries på SveaFur och ja, jag mådde inte bra och dramat gjorde ju inte det bättre. Men förstår att Cryllan, Drew, 13 och andra blev arga på mig, är hemskt att se hur störig och jobbig jag var då. Jag var väl mer eller mindre psykotisk och extremt paranoid på den tiden.

Hur som helst så fungerar mitt liv bra idag, tack vare Tindra och de assistenter som jag har idag som satt sig väl in i både vad Furry och annat är som är viktigt och betydelsefullt i mitt liv och min vardag, samt vad Asperger och ADHD innebär. Zebra brukar ju vara med mig på NFC och hjälpa mig att komma dit och hem samt hitta och tolka information som är på Engelska. Den sociala biten klarar jag ju bra och det kan flera av de Furries som känner mig väl intyga + att jag har utvecklats mer socialt. Second Life har ju varit till stor hjälp för att utveckla mig socialt och kunna kommunicera på Engelska. :)

Är ju på Second Life då och då!
Narismiral gillar jag där jag brukar umgås med Sergaler! B)

Bild

Bild

Bild

Jag brukar ju även vara på klubbar.

Bild

Bild

Är ju med i Finjasockenprojeketet!
Var och lyssnade på ett mycket intressant föredrag med Sven Rosborn!
Bild
Sven berättade mycket om Finja och olika saker som hänt i Göingebyggden från 1300 talet fram till 1700 talet. B.la. så berättade han om kyrkorna och vad man lärt i skolan om vad vapenhuset var till var helt fel, i skolan har man ju fått höra att man lämnade sina vapen i vapenhuset innan man fick beträda kyrkan. Så var det inte alls utan det hade med de religiösa målningarna att göra. På östra väggen var Jesus avbildad med sina 5 sår som var Jesus vapen att besegra ondskan och på västra väggen så målade man Djävulen och demonerna. Vapenhuset låg alltid på södra sidan och männen gick in där, kvinnorna gick in genom en port på norra sidan. Man begravdes med fötterna åt öster för man skulle kunna se Jesus på uppståndelsens dag och barn som döptes doppades helt 3 gånger i dopfonten och på altaret var 5 stycken kors som prästen smorde med helig salva + att i altarskivan fanns ett utrymme för att förvara olika heliga föremål, så kallade reliker. Folk var väldigt vidskepliga på medeltiden och man var rädd för de onda makterna och tog till olika religiösa ritualer och trolldom för att skydda sig mot de onda krafterna. Sven har skrivit en bok om Svenska kyrkor. Sven berättade också att på heden vid Svärtingsstorp så stod ett stort slag 1350 med över 300 riddare och han berättade väldigt mycket om Friskyttarna, vilka är b.la. mina förfäder. Han berättade också om den Svenske kungen Gustav den 2e Adolf som är omtyckt i Göteborg men avskydd här i Göinge för att han beordrade Svenska soldater att bränna de flesta byar och gårdar och att döda både män, kvinnor och barn. Detta skedde på ett väldigt brutalt och grymt sätt som idag hade brutit mot Genévkonventionen på flera punkter. Han berättade också mycket om Christian den 4e som red runt i Skåne med 1100 man och övernattade på olika ställen, b.la. här i Finja och var strid med Svenska soldater vid Mjölkalånga som bara ligger en liten bit ifrån Finja.

Iförrgår så var jag och Zebra på tippen och slängde en del skräp från Mors lya. Kartonger med mera. Tycker det är spännande med elektroniklådan och lamplådan. :D

Någon hade slängt ett helt parti hårddiskar i elektroniklådan, dock så får man inte ta med sig något från återvinningsgården. Men man kan ju undra vad som finns på dem. Antagligen ekonomi eller något annat tråkigt från något företag. Men hade ju varit kul om de var fulla med spel och man kunnat ta vara på dem. :D

Bild

En mycket besynnerlig lampa! :D
Bild

Har beställt saker också! Från Matsmart i Katrineholm.
Bild
Nötter, Hallonkeks, Chips, Glögg, Blåbärsdryck, Druvdryck, Citronpeppar, Schampo, Diskmedel, Badsvamt, Choklad, Skumma Grisar och Jordnötter med mera.

Bild

Har också beställt filmer, en DVD-box med 4 beck från 2001, där i b.la. Hämndens Pris och Mannen utan ansikte. Alien Covenant som jag tittade på igår tillsammans med Fjällräv (Torbjörn) och Independenceday 1 och 2 samt Titanic. Det har ju varit en del strul med Post Nord så mina Illustrerad Vetenskap så hade nummer 12, 13 och 14 uteblivit i sommar men jag ringde dem så de skickade dem på nytt. Sen uteblev nr 17 som är ett specialnummer om b.la. svarta hål och annat intressant, så den skickade de + en fin väska och ett par fina hörlurar som plåster på såren. Snällt. o_o

Skyttet!

I tisdags så sköt jag hyfsat bra!
Serie 1: 48, 48, 49, 49 = 194 poäng.
Serie 2: 50, 49, 47, 49 = 195 poäng.

Förra tisdagen sköt jag!
Serie 1: 49, 48, 47, 46 = 190 poäng. Inte riktigt så bra.
Serie 2: 49, 47, 47, 48 = 191 poäng.

Förrförra tisdagen var det månadstävling och den blev följande.
Månadstävlingen: 48, 49, 49, 50 = 196 poäng. Rätt så bra.

*Kram!*

Användarvisningsbild
Smirre

av Smirre » 14 dec 2017, 19:09

Hej Furrisar!

Julen står för dörren och mycket som är på gång. :)
Önskar er en riktigt underbar jul! :)

Bakade lussekatter och bullar med saffran och mandelmassa i för några dagar sedan.
Bild

Har ju också gjort lite julfint i min lya! :)

Bild

Bild

Bild

Helena och jag gjorde fint i akvariet också, gjorde rent glaset, pumpen och skallen och alla stenar och snäckor.
Bild
Dock märkte jag att min blåa stora Malaviciklid simmade konstigt, nere vid botten och på sned. Sen på Luciadagen igår så låg han död på botten. Lite synd för det var en väldigt vacker och dyr fisk. Se om jag skaffar en ny. Men mina gula Ciklider har fått yngel.

Rasmus och jag var och tittade på Lucia i Ljungdala kyrka, det var ett mycket fint Luciaframträdande.
Bild

På skyttet i tisdags så var det jultävlingen och jag van biobiljett och skumtomtar, tänkt gå och se nya Star Wars i morgon när de släpper den, The Last Jedi. Det är ju "Kristallrävar" med i den och vad jag förstått så bygger det lite på det här med Inari och Shintoism osv.
Bild

Vi fick glögg också efter tävlingen. :)
Bild

Förra tisdagen var det vanligt skytte.
Det gick hyfsat bra.
Serie 1: 46, 47, 48, 48 = 189 poäng.
Serie 2: 48, 48, 50, 47 = 193 poäng.

Olle "Zebra" Tapper och jag var för några dagar sedan på bio också och såg den nyinspelade versionen av Okänd Soldat.

Läs gärna om de olika versioner som gjorts på samma tema vid olika årgångar! B)
https://sv.wikipedia.org/wiki/Ok%C3%A4nd_soldat

Har fortfarande problem med ländryggen och vänstra höften och benet. Ska den 19e till ultraljudsundersökning och de ska ta vävnadsprov på knutan som jag har vid ländryggen. de tror att det antingen är ett diskbrock eller knutan som trycker på nerverna som går från ryggraden och ner i benet.

Annars idag så har jag hjälpt mor att sätta upp och klä hennes julgran, tänkte jag skulle sätta upp och klä min i morgon. Under eftermiddan så har vi hållit på att frosta av frysen och det har tagit en hel del tid. Samt hämtat varor som vi beställt från Matsmart.

Spelat lite Delta Force innan och var problem att få igång det innan jag kom på hur man aktiverar det när man inte spelat det på ett tag. ;)

Annars så är jag på Second Life då och då.

På eftermiddagarna är jag ibland ut till Narwille och umgås med Sergalerna där.

Bild

Bild

Bild

Sen på kvällar eller på natten om jag har svårt att sova så brukar jag vara på partyklubbarna som alltid är öppna! B)

Bild

Bild

Bild

Bild

*Kram!*

Föregående

Återgå till Tassprat