Hur hittade du furry fandom?

Språka (nästan) helt fritt!
Användarvisningsbild
Vustex

Pälsart: Get

Re: Hur hittade du furry fandom?

av Vustex » 26 jul 2013, 22:23

Lexy skrev:Vustex, wow, du kommer ihåg år och årstid
Mycket mer detaljerat än de flesta andras utsagor.
Inklusive min.

Oj, det låter ju bra, trodde alla andra mindes det så detaljerat! :D

ACHIEVEMENT UNLOCKED
20G - Remembered when you discovered furries
Senast redigerad av Vustex 26 jul 2013, 22:32, redigerad totalt 1 gång.
"På internet har alla Asperger's syndrom"

Användarvisningsbild
Lexy
Regelpäls

Pälsart: Katt

av Lexy » 26 jul 2013, 22:28

mickel skrev:Uj. Nu känner jag mig riktigt, riktigt gammal. Jag hittade furry fandom innan jag hade tillgång till Internet, och efter att jag fick tag på det så har jag hunnit avverka ett antal svenska furryfora av olika slag. Det var en mailinglista, en Livejournal-community, ett antal webbfora, och en massa andra initiativ. Har varit med om tre olika svenska furrykonvent som dragit igång med stor entusiasm, gått under och dött.

Det enda svenska furryrelaterade som överlevt under hela tiden jag varit med i fanskapet har varit SPR och #swefur.

Jag slinker in på mIRC ibland och säger hej, men det kanske du redan har märkt. Men det funkar aldrig i längden- jag är för tankspridd för att orka logga in regelbundet. Sedan är jag ju inte mycket för text-rollspel och sådant- så jag missar halva poängen. Men du har rätt, det är gammalt och stabilt.

Vilka tre konvent var det? Hoppas att NFC kommer leva vidare och frodas ^^

Användarvisningsbild
mickel

Pälsart: Enhörning

av mickel » 26 jul 2013, 22:38

Lexy skrev:
mickel skrev:Uj. Nu känner jag mig riktigt, riktigt gammal. Jag hittade furry fandom innan jag hade tillgång till Internet, och efter att jag fick tag på det så har jag hunnit avverka ett antal svenska furryfora av olika slag. Det var en mailinglista, en Livejournal-community, ett antal webbfora, och en massa andra initiativ. Har varit med om tre olika svenska furrykonvent som dragit igång med stor entusiasm, gått under och dött.

Det enda svenska furryrelaterade som överlevt under hela tiden jag varit med i fanskapet har varit SPR och #swefur.

Jag slinker in på mIRC ibland och säger hej, men det kanske du redan har märkt. Men det funkar aldrig i längden- jag är för tankspridd för att orka logga in regelbundet. Sedan är jag ju inte mycket för text-rollspel och sådant- så jag missar halva poängen. Men du har rätt, det är gammalt och stabilt.

Vilka tre konvent var det? Hoppas att NFC kommer leva vidare och frodas ^^

Få se. Det var ett icke namngivet con som skulle köra i Lidköping. Det avled innan det började ens och ledde istället till ett årligen återkommande furmeet i Linköping (kallat "ReplacementCon i Lid^Hnköping") efter att Snout kom och räddade oss. Det avled när Snout flyttade.

Det andra var ett stugkonvent norr om Stockholm som kort och gott hette "Stugan" (efter spelet). Det gick ett par år men dog ut av brist på intresse.

Det tredje var ett kombinerat furry- och animekonvent i Karlstad som blev arrangörerna övermäktigt och inte blev av en annan gång. Det var dock väldigt roligt och en av mina bästa bedrifter som spelledare nånsin, då jag spelledde Mutant utan att ens ha ett äventyr. Ingen märkte nåt.
"Cynicism is a disease. It can be cured." - The White King, "Alice: Madness Returns"

Användarvisningsbild
mickel

av mickel » 26 jul 2013, 22:40

Det slog mig just att de flesta jag minns från den där tiden inte är furries längre. Märklig känsla.

EDIT: Just ja. Det var ett till. Misommarcon (sic!) i Västerhaninge. Även det nedlagt därför att arrangören lämnat Stockholm, Sverige, och furryfandomen.
"Cynicism is a disease. It can be cured." - The White King, "Alice: Madness Returns"

Användarvisningsbild
Delu

Pälsart: Varg

av Delu » 29 jul 2013, 19:26

Surfa webben för många år sen och kom förbi Zach in the Forest av Taurin Fox, "JAG ÄR FURRRY!"
Det blev början och jäklar vad mycket man varit med om p.g.a. av det. Underbart. ^^
Arf! *nosar på*

Användarvisningsbild
mickel

av mickel » 29 jul 2013, 22:32

Delu skrev:jäklar vad mycket man varit med om p.g.a. av det

Så långt kan jag hålla med, fast långt ifrån allt har ju varit underbart. Men sån't är livet antar jag.

Användarvisningsbild
ice tiger

Pälsart: tiger

av ice tiger » 30 jul 2013, 03:10

jag läser väldig mycket och hamnade på en sida som heter chakatsden.com och sedan sofurry det var 04-05 det och sen har man fasnat i träsket som är furry :D
Man lever bara en gång så njut och ha roligt

Användarvisningsbild
Rufus

Pälsart: Hund

av Rufus » 02 aug 2013, 23:44

Letade efter The Lion King Porr på nätet.

Kom till en sida som hette: Nanaki.com (eller nått). - länk till VCL.
Sen var det PoOUNCED.org - Träffade en svenne där som sen länkade mig till FA precis när de startade.

var MÅNGA år sen!
T.H.VH

Användarvisningsbild
mickel

av mickel » 03 aug 2013, 18:24

Rufus skrev:Letade efter The Lion King Porr på nätet.

Kom till en sida som hette: Nanaki.com (eller nått). - länk till VCL.
Sen var det PoOUNCED.org - Träffade en svenne där som sen länkade mig till FA precis när de startade.

var MÅNGA år sen!

Letade efter? Jag brukar försöka undvika den. Det finns mycket hemskt på FA som man önskar man aldrig sett...

no avatar
Venny

av Venny » 04 aug 2013, 03:02

Jag hittade furry-communityt efter ett awkward moment med min bästa vän, han visade mig. Så jag dök upp på SoFurry (dåvarande Yiffstar) 2005. Var dock aldrig särskilt aktiv. 2006 hittade jag ett scalie- och otherkin-community som jag lurkade på ett tag innan jag antog fullt medlemsskap 2010. Efter det blev jag mer aktiv online och gick med på sidor så som FurAffinity och DeviantArt. Och nu är jag här.

FöregåendeNästa

Återgå till Tassprat