Hur hittade du furry fandom?

Språka (nästan) helt fritt!
Användarvisningsbild
Wani

Pälsart: Panter

Re: Hur hittade du furry fandom?

av Wani » 05 aug 2013, 10:42

Som jag sa min min presentation tidigare så har jag alltid vetat vad det var för något och haft en kärlek för dem.
Det började nog med att jag såg Kenoora på TV som jag började undra och odla lite tankar om det.
När jag sedan träffade på en vän på Runescape som var Furry,blev jag nyfiknare och nyfiknare, tillslut
slutade det hela med att jag en dag mitt i natten satt och ritade min Fursona Wani, Pantern.Efter et rotade jag runt på nätet och hittade andra sidor som fick mig mer och mer inne i det.
Jag kan inte direkt säga att jag är ny men inte gammal heller eftersom jag snart varit i fandomen ett helt år.
Allt började som sagt November förra året :3
En panter med ränder..och stil!

Användarvisningsbild
staghorne

Pälsart: Deer with a jackal fursuit

av staghorne » 05 aug 2013, 12:23

Venny skrev:Jag hittade furry-communityt efter ett awkward moment med min bästa vän, han visade mig.

Wait, what?
Din bäste vän är furry?
Aweskward! XD

no avatar
Venny

av Venny » 05 aug 2013, 16:37

staghorne skrev:
Venny skrev:Jag hittade furry-communityt efter ett awkward moment med min bästa vän, han visade mig.

Wait, what?
Din bäste vän är furry?
Aweskward! XD

Hahah ja, det är han :p Det började med att vi spelade rollspel (Dungeons & Dragons) och jag spelade med en halvdrake som såg ganska anthro ut. Och efter att jag träffat en partner in-game och våra karaktärer hade en mysig stund så satt jag med benen i kors och skruvade på mig. Han måste ha sett att jag var k*t för han gick över till datorn och sa "jag vet en grej som jag tror att du vill se." Och så visade han mig Yiffstar (SoFurry). Och sen var jag fast :D

Användarvisningsbild
staghorne

Pälsart: Deer with a jackal fursuit

av staghorne » 05 aug 2013, 17:09

Venny skrev:Hahah ja, det är han :p Det började med att vi spelade rollspel (Dungeons & Dragons) och jag spelade med en halvdrake som såg ganska anthro ut. Och efter att jag träffat en partner in-game och våra karaktärer hade en mysig stund så satt jag med benen i kors och skruvade på mig. Han måste ha sett att jag var k*t för han gick över till datorn och sa "jag vet en grej som jag tror att du vill se." Och så visade han mig Yiffstar (SoFurry). Och sen var jag fast :D

Oj oj. Och jag som fått för mig att folk bara rollspelade "mysiga stunder" på nätet, inte offline. o.O
Jag håller med om att det skulle kännas awkward IRL. Mycket skall man höra innan ens ludna öron trillar av...

Tack för att du delade med dig av din lilla historia! Det är inte alla förunnat att ha nära vänner som visar sig vara furries. ^^

Användarvisningsbild
Katta

Pälsart: Katt

av Katta » 05 aug 2013, 17:31

Efter en salig blandning mellan sökord, nyfikenhet och tidigare tankar.

Limewire, y did u die.

Användarvisningsbild
Daisy Bell

Pälsart: Rådjur

av Daisy Bell » 05 aug 2013, 17:33

Jag gillar djur och sökte upp andra som gillar djur.

Jag trodde inte att de flesta skulle vara porrkåta fantasilösa läskiga personer, fast det kanske stämmer för folk i allmänt?
SKADA MIG INTE~

Användarvisningsbild
Lexy
Regelpäls

Pälsart: Katt

av Lexy » 05 aug 2013, 20:45

Daisy Bell skrev:Jag trodde inte att de flesta skulle vara porrkåta fantasilösa läskiga personer, fast det kanske stämmer för folk i allmänt?

Klassisk förutfattad mening. Men det är ju en såndär stereotyp alla "nörd"-grupper får dras med. Stereotypen av en manganörd är ju precis vad du beskrev; dendär tjocka otakun som bara sitter på rummet och glor på tecknade bröst istället för att röra sig utanför huset - men sedan är ju verkligeheten rätt så annorlunda i nio av tio fall...

Användarvisningsbild
Silkyfur

Pälsart: Nötkreatur

av Silkyfur » 05 aug 2013, 20:59

Venny skrev:Hahah ja, det är han :p Det började med att vi spelade rollspel (Dungeons & Dragons) och jag spelade med en halvdrake som såg ganska anthro ut. Och efter att jag träffat en partner in-game och våra karaktärer hade en mysig stund så satt jag med benen i kors och skruvade på mig. Han måste ha sett att jag var k*t för han gick över till datorn och sa "jag vet en grej som jag tror att du vill se." Och så visade han mig Yiffstar (SoFurry). Och sen var jag fast :D

Oj, haha! Jag kan inte låta bli att tycka att det är ett ljuvligt genant, men samtidigt sött vis att bli introducerad till furry-världen. :) Underbart!

Användarvisningsbild
Aoroo

Pälsart: Husky

av Aoroo » 05 aug 2013, 22:55

Silkyfur skrev:

Oj, haha! Jag kan inte låta bli att tycka att det är ett ljuvligt genant, men samtidigt sött vis att bli introducerad till furry-världen. :) Underbart!

Hehe, oj - kan inte annat än hålla med Silky :P
"You come for the animals and you stay for the people" - Ethan Staghorne

no avatar
Venny

av Venny » 06 aug 2013, 02:38

Hahah, har aldrig sett den historien som särskilt märkvärdig själv :p Men det var väldigt pinsamt just då. Jag trodde att jag dolde det ganska väl, men extra pinsamt var att han förstod att det var just den fetishen jag hade. Jag kände mig riktigt pinsam medan han bara skrattade och verkade glad och lättad att jag gillade samma sak. I efterhand kan jag ju förstå varför.

Däremot initierade detta en rad trevliga intima rollspels-situationer rich in detail så att säga ^^ Numer har det nästan dock blivit en naturlig del i ett seriöst rollspelande; och i grupper med andra spelare kan jag känna avsaknad av det känslomässiga djup och relationer som vi hade när bara han och jag spelade.

FöregåendeNästa

Återgå till Tassprat