Hur hittade du furry fandom?

Språka (nästan) helt fritt!
Användarvisningsbild
Motaro

Pälsart: Drake, Varg

Re: Hur hittade du furry fandom?

av Motaro » 24 nov 2013, 22:10

Hmmm.
Tror det började med att jag internetsökte på "dragons" eller liknande och av en slump fick up någon furs furnation websida. Och sen länkades en sak vidare till nästa. Men var redan "furry" utan att veta om utrycket vid det laget ^^

Användarvisningsbild
SirTopHatAfGoggles

Pälsart: Hare

av SirTopHatAfGoggles » 05 dec 2013, 22:27

He, detta berättade jag redan i min introduktionstråd.
SirTopHatAfGoggles, i sin introduktionstråd skrev:Jag har nog varit en pälsare hela livet, har alltid haft ett intresse för antropomorfiska djur. Det var först när jag var 14-15 år som jag fick reda på att det fans en fandom för det. Har dock inte varit aktiv inom den, utan har mest lurkat på sidor och sett på bilder eller videos. Det var tidigare i år då jag bestämde mig för att bli en aktiv medlem och blev medlem på Sveafur.
Min historia om hur jag hittade fandomen är ganska fånig, för det var igenom ett annat intresse som jag hade fått det året, lajv. Jag satt nämligen och tittade på video klipp från tuben, med folk på tyska lajv och folks lajv utstyrslar, då jag kom över en video för någons varulvs dräkt. Såg några fler varulvs kostymer innan jag hamnade på en fursuit video, och ping pang puf, så fan jag mig med att läsa på om fandomen.

Användarvisningsbild
Atrox

av Atrox » 12 dec 2013, 16:30

Jeg tror jeg har vært furry siden 2006 uten helt å vite hva det var.

Det startet med en bevinget krokodille-karakter som representerte meg. Men så i 2008 elns tegnet jeg den grønne dragen Atrox ned på et papir, og brukte den til å uttrykke følelser.

Da jeg snublet over det norske furryforumet mens jeg var på besøk hos en venn, brukte jeg Atrox som nick. Etterhvert kom jeg meg også på mitt første meet, NorCon, oppe i Trondheim. Kjente kun én person fra før, men menneskene jeg møtte der var kjempekule. Jeg var hooked. Siden det har jeg fått flere og flere venner innenfor fandommen og jeg stortrives. c:

Användarvisningsbild
TempleSnout

Pälsart: Ylarvarg

av TempleSnout » 12 dec 2013, 18:28

Japp, det var en vän som visade mig en gång han hade varit medlem på furry ganska länge men han vågade inte berätta.

Sen har jag hängt på furrafinity och fastnade för det
Bild

Användarvisningsbild
LiNaraya

Pälsart: Dhole

av LiNaraya » 07 jan 2014, 05:20

Jag började såhär lite smått att upptäcka furry fandomet i mina unga dagar på lite blandade ställen! Sen hittade jag "Dog days of Summer" av Blotch och läste igenom den ganska snabbt. Efter det så blev jag ganska fast, det tog ett tag att fatta att man var furry redan innan liksom :) Idag är jag en stolt pälsare! ^^
Yupp, deal with it - jag har ingen bra signatur :(

Användarvisningsbild
fuzzyphox

Pälsart: Röd Räv

av fuzzyphox » 17 feb 2014, 21:07

Jag hittade Fandomen när jag var runt 15 års ålder, jag är 19 nu.

Jag har sedan länge hört talas om "Furries" men aldrig riktigt veta vad det innebar och en dag när jag sökte runt så hamnade jag på en sida som heter "deviantart" och såg bilder på "starfox" och även figurer som såg ut som det men som inte riktigt hörde till,

så jag antog att det var någon typ av Fan-art och där ifrån så blev jag länkad till andra sidor som tex Furaffinity och där ifrån lära mig mer om Furries och började skapa min egna figur och även utvecklade mitt intresse inom Furry Fandom.

Jag tror det är ungefär så många andra hittade hit ochså.
The coke side of my life <3

Användarvisningsbild
Toboe

Pälsart: Wolf + Husky = Wosky

av Toboe » 12 mar 2014, 14:32

Jag kan skylla det hela på skolan, när jag var 13, fick i läxa och att skriva om sub-kulturer, gissa vad jag snubbla över, vad jag skrev om samt vad jag redovisa framför hela klassen, fick lite konsekvenser också!

Men man hittade ju säg själv även också lite grann så att säga! ^^

Användarvisningsbild
Daisy Bell

Pälsart: Rådjur

av Daisy Bell » 12 mar 2014, 18:29

Toboe skrev:Fick lite konsekvenser också!

Vad för några?
SKADA MIG INTE~

Användarvisningsbild
Toboe

Pälsart: Wolf + Husky = Wosky

av Toboe » 15 mar 2014, 14:53

Daisy Bell skrev:
Toboe skrev:Fick lite konsekvenser också!

Vad för några?

Tja, föredrar att säga konsekvenser istället för att specifikt nämna dem, fick bra betyg på det dock! x3

Användarvisningsbild
Temin

Pälsart: Drake (eller mus ibland ^.^)

av Temin » 19 mar 2014, 00:36

Minns inte exakt. Troligen på 90-talet någon gång när jag skaffade mig internet första gången.
Jag var relativt sen med det, men jag fick tag på ett modem på 16.600 baud för ynka 600:- och fick snart min amiga 1200 att koppla upp sig. Jag tror det var precis när 56k-modemen släpptes på marknaden, men det hade jag inte råd med. Nu har jag kompensationbuffrat på mig alla 56k-modem jag hittat, så jag har väl ett 20-tal till ingen nytta....

Bixten tog tre modem för mig, varav ett jag precis lånat av en kompis :( det var en dyr tid, och internetuppkopplingen var det minuttaxa på :(

Hittade snart det gedigna furry-arkivet på en svensk server = VCL !!!
Jag var i himmelen!

FöregåendeNästa

Återgå till Tassprat