Hur hittade du furry fandom?

Språka (nästan) helt fritt!
Användarvisningsbild
Rico Otter

Pälsart: Utter!

Re: Hur hittade du furry fandom?

av Rico Otter » 19 mar 2014, 17:04

Temin skrev:Minns inte exakt. Troligen på 90-talet någon gång när jag skaffade mig internet första gången.
Jag var relativt sen med det, men jag fick tag på ett modem på 16.600 baud för ynka 600:- och fick snart min amiga 1200 att koppla upp sig. Jag tror det var precis när 56k-modemen släpptes på marknaden, men det hade jag inte råd med. Nu har jag kompensationbuffrat på mig alla 56k-modem jag hittat, så jag har väl ett 20-tal till ingen nytta....

Bixten tog tre modem för mig, varav ett jag precis lånat av en kompis :( det var en dyr tid, och internetuppkopplingen var det minuttaxa på :(

Hittade snart det gedigna furry-arkivet på en svensk server = VCL !!!
Jag var i himmelen!

Och jag antar att plånboken var i helvetet då du laddade ner bilder över modem! *fniss*

Användarvisningsbild
Temin

Pälsart: Drake (eller mus ibland ^.^)

av Temin » 24 mar 2014, 12:37

Jo, det var ju lite fattigt den tiden. Men jag var stenhård på att bara surfa en timme om dagen. Det blev väl runt 600:- i månaden. Den summan kan man få en skaplig uppkoppling för idag.

Det var lite annorlunda på den tiden. En sida med bilder kunde ta över en minut att ladda. En mp3:a kunde ta en halvtimme.
Jag laddade ner ett stort spel en gång, och när jag räknade på vad det kostade hade det varit lika dyrt att köpa det :P

Men jag har ett fint arkiv nu med alla mina bilder. När jag inte var uppkopplad satt jag och sorterade alla bilder i art-tillhörighet och filformat. Gif, jpg, png, iff. Filformatsorteringen var ju skapligt onödig kan man ju tycka idag. Jag borde börjat teckna själv istället för att göra onödiga saker.

Användarvisningsbild
kimpze

Pälsart: Bevingad Räv

av kimpze » 07 maj 2014, 14:51

Jag kan ju säga att jag hittade det på ett lite mindre glamouröst vis, men hittade den gjorde jag iallafall!

Användarvisningsbild
ExileFox

Pälsart: räv/varg

av ExileFox » 08 maj 2014, 10:50

kimpze skrev:Jag kan ju säga att jag hittade det på ett lite mindre glamouröst vis, men hittade den gjorde jag iallafall!

"Stumble up-on" och sedan började du nosa va?

Det var i alla fall så det gick till för mig :o
Mystical & Sly - Like a Fox
https://twitter.com/TheExileFox

Användarvisningsbild
Nordre

Pälsart: Hund, Collie

av Nordre » 08 maj 2014, 13:58

kimpze skrev:Jag kan ju säga att jag hittade det på ett lite mindre glamouröst vis, men hittade den gjorde jag iallafall!

Samma här, jag gillade vissa tecknade karaktärer redan innan och som obevakad 18-19-20-åring vid en dator med internet så ledde det ena till det andra... x3 men jag är glad att jag stötte på furryfanskapet iaf ^^ jag tror att dom första sidorna jag stötte på var VCL och Furnation faktiskt.

Användarvisningsbild
Meade

Pälsart: Wolfdale

av Meade » 07 sep 2014, 10:33

Nu ska vi se... jag måste tänka lite på detta. ^^

För mig började allt med Hentai faktiskt, innan dess hade jag aldrig tittat på tecknad porr eller funnit det speciellt intressant. Måste ha varit år 2001 som jag började titta på det och då var jag kring 11 år gammal, kom in i hela "sex" grejen tidigt då jag råkade hitta en av farsans gamla videoband som råkade innehålla porr. :P

Sen gick det ett tag, ungefär ett år skulle jag säga. Skrev upp mig på ett forum för homosexuella, bi eller personer som var osäkra och behövde hjälp att tala ut om saker och ting. Där träffade jag en kille som jag snackade med lite, när jag berättade hur svårt jag hade det i skolan och med mobbing så sa han att han skrev berättelser i något som hette "the furry fandom". Han sa att det var en väldigt trevlig och accepterande grupp med människor samt förklarade lite vad det innebar att vara furry, han visste dock inte att jag var långt under 18 år. Dagen efter så gick jag med på YiffStar (nu SoFurry) under det super generande namnet "WolfMoon". xD

Så jag började när jag var kring 12 år gammal, var mest stalking på YiffStar och sakta började man att rollspela. Har varit del av furry kulturen i snart 13 år nu. :)
I'm going to make a combustible lemon that'll burn your house down!

FA: http://www.furaffinity.net/user/meade/
Weasyl: https://www.weasyl.com/~meade
Twitter: https://twitter.com/MeadeIndeed
SoFurry: https://meade.sofurry.com/

Användarvisningsbild
Dreamseed

Pälsart: Blå Raptor

av Dreamseed » 08 sep 2014, 06:58

Hur jag hittade till furryfandomen? Det har alltid funnits där för mig. Så länge jag någonsin kan minnas. Alltid varit intresserad av natur och djur. När jag var ett barn så lekte jag alltid ett djur av någon typ. Det var alltid mera spännande. Sen så fick jag reda på dinosaurier... Då klickade det verkligen. Att någonting så fantastiskt har funnit här. Min värld lite exploderade. Sen kom tonåren och jag undertryckte mina känslor och tankar. Jobbigt hemma jobbigt i skolan. Men det fanns alltid där i bakhuvudet och lockade. Sen blev jag tillsammans med en furry utan att veta om det. Hon körde hela grejen och var stolt över det. Jag kände mig fånig och dum först men sen insåg jag att det var kanske så här det var menat igentligen. Tyvärr tog det förhållandet slut. Men det väckte någon i mig jag alltid saknat och nu är jag här. Efter många krångliga omvägar.

Känns helt fucking fantastiskt.
Senpai Notice Me!

Användarvisningsbild
Solus

Pälsart: Varg

av Solus » 11 aug 2015, 12:51

En vän till mig började snacka om det för han hade nys hittat fandomen. Jag blev nyfiken för jag har alltid tyckt om antropomorfa djur så när jag väl hade undersökt vad exakt denna så kallade "furry fandom" var så blev jag ganska upprymd, av uppenbara skäl. Här fanns en grupp av människor som tyckte om samma sak som jag, sen des har man ju fått ett par vänner som är helt underbara.

Användarvisningsbild
Valcyrie

Pälsart: Drake

av Valcyrie » 23 mar 2016, 02:38

Jag träffade en annan furry på ett forum för flera år sedan, han var ganska öppen med det och jag tyckte att det var en kul grej. Men ju mer jag satte mig in i fandomen destå mer kände jag att den passade mig med, så gled jag bara in, liksom... och på den vägen är det.
Bild

Föregående

Återgå till Tassprat