Öppna dagboken! (Vad har du gjort idag?)

Språka (nästan) helt fritt!
Användarvisningsbild
Rebellräven

Pälsart: Räv

Re: Öppna dagboken! (Vad har du gjort idag?)

av Rebellräven » 11 feb 2014, 22:25

Köpt en CYMA cm.048m (AKM) av min bästis! Hon ville inte ha den & jag kunde inte motstå priset fastän jag lovat mig själv att inte köpa fler. Hon ska komma med den någon gång i veckan.
VARGAR HAR STORA RUMPOR! ;)

Användarvisningsbild
Sotix

Pälsart: Hund

av Sotix » 11 feb 2014, 22:55

Jobbat som en galning, lyckas glömma bort 4 timmar av en arbetsdag när man skulle tidsrapportera.
Så nu på kvällen har man tagit de extra lugnt med att lära sig lite mer av fotoredigering.

Användarvisningsbild
Smirre

av Smirre » 15 feb 2014, 05:06

Hej!

Hoppas ni haft en jättefin Alla Hjärtans dag! :)

Igår så har jag hållit på att städa och sortera upp en massa papper med mera, kastat en del skräp och fixat och donat. Ska dammsuga och skura i helgen. Städat badrummet och kört en maskin tvätt har jag gjort på förmiddan.

Under eftermiddan har jag och Silverräven (Torbjörn) hälsat på mor på Ehrenborg.

De bjöd på fika och musikunderhållning på Ehrenborg och sålde lotter. Jag vann faktiskt på lott 34. Vann en påse med små goda chokladkulor i som jag och mor delade på uppe på hennes rum. ^__^

Har handlat hem en del saker som behövs!

I kväll har jag kollat lite på TV, FaceBookat och varit på raveklubben på Second Life!

http://smirre.bloggo.nu/Onskar-mina-vanner-en-underbar-Alla-Hjartans-dag-3/

Användarvisningsbild
Smirre

av Smirre » 17 feb 2014, 21:52

FULL RULLE OCH MYCKET PÅ GÅNG!

Hej kamrater!

Inte varit så mycket på Internet för det har varit mycket projekt!
Idag har jag kontaktat Hässlehem och hört mig för om lägenheten på Tredje Avenyn 19 D!
Varit till Försäkringskassan och hämtat uppgifter och papper om min ekonomi och om att få bostadsstöd.
Var även på kommunhuset och det var inte alls otäckt, fina ljusa lokaler och klinkers på golvet.
Träffade en trevlig och hjälpsam tjej där som ordnade med utskrifter om att få hjälp med att hantera sin ekonomi osv och hon bjöd på karameller! :)

Var sen och hälsade på mor men hon blev ledsen när jag började prata om min ev lägenhet!
Klart det är jobbigt för mor att vi måste sälja huset här och alla problem som varit med huset i Norra Sandby.
Att mor antagligen måste bo i en seniorlägenhet och ha hjälp av personal och inte är så stark längre.

Lägenheten 19 D ligger ca 3-400 meter från stationen, kulturhuset (bibliotek, IT-kafé, vanligt kafé, biograf, konsthall osv.)
Nära till flera butiker. Lägenheten är på 3 rum och kök.
75 Kvm. Internet och TV via Com Hem Bredband.
På första våningen. Baskanaler ingår i hyra men inga problem att köpa till Discovery och Animal Planet.
Gemensam tvättmaskin i källaren.
Inga problem att ha katterna där! <3
Nyrenoverade och fräscha lägenheter!

Varit mycket idag!
I morgon fyller jag år, blir 39!
Monica kommer hit kl 14 så ska vi titta igenom och fylla i papper som jag fått.
En hel bibba utskrifter.

Dags att knoppa nu snart.
*Kram!*

Användarvisningsbild
Smirre

av Smirre » 18 feb 2014, 22:01

Hej!

Idag fyllde jag 39 år!

Monica hade gjort en fin tårta som hon kom med! :)
Bild

Av mina assistenter fick jag en F-35 Lightning! Yay!
Bild

Jag köpte kakor i går, gifflar, negerbollar och dammsugare!
Bild

Tänk att nu är man 39 år och 2015 blir jag 40!
Hoppas det här med lägenheten går att lösa.
Olle och jag ska åka till kommunen i morgon och se om vi får tag på LSS handläggaren!
Monica och jag har gjort en massa pappersexercis under eftermiddan och pratat med dem på Hässlehem och det är många spekulanter på att hyra 19 D på Tredje Avenyn! Men om LSS handläggaren kan hjälpa mig med att motivera att jag verkligen har behov av en centralt belägen lägenhet så kan det vara till hjälp! :)

Användarvisningsbild
Smirre

av Smirre » 19 feb 2014, 06:28

Hej!

Danne har fixat hängslen till mig så att jeansen sitter bra och svansen är fäst i bältet!
Ska ju ha det på när jag är på NFC som är nu snart! :)

Användarvisningsbild
Smirre

av Smirre » 21 feb 2014, 00:08

Hej!

Även sett att lägenheten på Tredje Avenyn 5 A hyrs ut.
Det är 3 rum på 88 kvm.
Denna lägenheten hyrde min mor 1980-1982 - efter att mor och far skiljts och det var mellan jag var 5 och 7 år.
En stor fin och ljus lägenhet med vinkelbyggt vardagsrum med stor balkong och fint parkettgolv i vardagsrummet. :)
http://www.blocketforvaltning.se/objectdetail/?objectid=111

Det finns en del lägenheter på Ljungdala men där vill jag inte bo av personliga skäl + att det är ett oroligt område, typ Hässleholms Harlem.
Vill ju gärna bo centralt så jag har nära till stationen, kulturhuset, bio, bibliotek, butiker osv.

Mor har kommit hem från Ehrenborg idag och vi har gjort i ordning i Tv-rummet så hon sover där nu, tagit större delen av dagen att fixa det.
Samt handlat hem lite varor som mor ville ha från ICA Kvantum då. (Som ligger tvärs över Tredje Avenyn.)

Iaf inte tagit upp och diskuterat med mor om att jag vill skaffa egen lägenhet och har kollat på lägenheter för hon är rätt trött och medtagen efter fadäsen med höftleden osv. Kommunens hemsjukvård kommer hit och hjälper mor några gånger per dag.

Har kollat på Tv i kväll, Djurskyddsinspektörerna på 4an och Modern Warfare på Discovery.
Var intressant! :)

Användarvisningsbild
Smirre

av Smirre » 24 feb 2014, 02:49

Hej!

Mor har ju kommit hem och det har blivit väldigt mycket för både henne och mig.
Låter detta med lägenhet ligga lite på is, då vi kanske först måste sälja huset och få i ordning det en del.
Så att satsa på egen lägenhet är kanske ett projekt jag ska jobba mer med 2015!

I förgår var jag på Second Life en hel del, träffade Vanessa b.la. som jag inte träffat på länge! :)
Bild
Mer att läsa på bloggen: http://smirre.bloggo.nu/Vulpexa-Second-Lifa-Internet-Bloggum/

I går så sov jag mest hela dan, för jag har väldigt ont i ländryggen efter allt slit.
På kvällen körde jag och Danne in till Hässleholm för att handla snus och vi köpte hem mat från MC Donalds, som vi åt här hemma! :)

Sent i gårkväll var ett program på Discovery där man fick följa det Amerikanska förbandet "Bravo" som intog staden Mirja i Afghanistan och slogs mot Talibaner, de fick röja undan försåtmineringar med mera, gick in i hus och letade gömda vapenförråd och letade efter Talibaner osv. En liten civil unge som var ca 7-8 år skällde på både Amerikanerna och Talibanerna! :)
Amerikanerna i förbandet Bravo låg på ett tak och sköt på Talibaner ca 650 meter längre bort och snipern satte ett headshoot på en av talibanerna! :)
De lyckades även lokalisera en Taliban-sniper och fick honom!

Bravo ville ha flygunderstöd men fick avslag och några Talibaner höll till bakom en mur, flera Amerikanska soldater kastade handgranater över muren och tilfogade talibanerna en del skada!

Var ett intressant program! :)

Användarvisningsbild
Smirre

av Smirre » 26 feb 2014, 00:17

Hej!

Varit hos doktorn idag och lämnat kissprov och blodprov.
Finns risk för diabetes så läkarna vill kolla det varje år - vi har det i släkten.

Handlat med mera.
FaceBookat - en dum kille håller på att skicka kränkande SMS till en furrytjej, både jag och andra furries tycker att hon ska polisanmäla honom.

I morgon ska jag packa inför NFC och på Torsdag åker jag till Södertälje och bor hos en vän, så är vi på NFC på dagarna.
NFC-huset ligger i Haninge och bra förbindelser med tåg dit! :)

Mer info om vad jag gör och diverse saker om rävar, djurrätt, furry, flyg osv på bloggen.
http://smirre.bloggo.nu/

Användarvisningsbild
Smirre

av Smirre » 26 feb 2014, 19:02

Hej!

Var på Sergal Nation tidigt i morse!
Bild

Annars har gjort en del pappersexercise ihop med Monica, handlat och håller på att förbereda inför NFC! :)

Sent i gårkväll, la till en del nya favoritteckningar på min FurAffinity!
http://www.furaffinity.net/favorites/smirre/

FöregåendeNästa

Återgå till Tassprat