Öppna dagboken! (Vad har du gjort idag?)

Språka (nästan) helt fritt!
Användarvisningsbild
Smirre

Pälsart: Räv

Re: Öppna dagboken! (Vad har du gjort idag?)

av Smirre » 08 feb 2016, 22:02

Hej!

Dags att uppdatera tråden!
4e Februari var det VARGENS DAG och jag tände ljus för vargarna! :)
Bild

Det löser sig med gamingdator, en vän ska hjälpa mig till sommaren att bygga en riktigt fin gamingdator! B)
Här kan man se mina STEAM-baserade spel!
http://steamcommunity.com/id/smirrekirax/games/?tab=all

Har sett tre bra filmer sen sist!
Beck - Gunvald!
Beck - Steinar!
Contagion!

Skyttet i tisdags var bättre än förra tisdagen. Men lyckas inte få till det med att få någon 50 poängare.
Skott 1-3 mitt i prick, sen 4e skottet blir en 9a eller 8a. Sen 5e skottet mitt i prick.
Skjuter med kolsyregevär på 10 meter.

RESULTAT!
Serie 1: 49, 48, 49, 44 = 192
Serie 2: 48, 47, 49, 48 = 192

Börje / Grävling har gjort en hjärtoperation så han har varit sjukskriven denna veckan.
På Torsdag, Fredag och Lördag ska jag kunna gå med Nelly igen förhoppningsvis om Börje är tillbaks då.

Är på Second Life då och då och umgås med andra furrisar. Annars hjälper jag min moder en del, hon ska få hem sin eldrivna rullstol nu i veckan. Så man har fått göra om lite i hennes lägenhet så det är plats.
Går på gymmet i Tyringe ca 2 gånger i veckan. Känns bra när man tränar till musik. B)
Min Amaryllis som blommade strax efter jul, så har den stängeln vissnat ner och jag klippte bort den. Då kom en ny stängel som är i full blom nu.

Fyller år den 18e februari, men vet inte riktigt vad jag ska hitta på.
Iaf göra en tårta. :)

Idag handlat på förmiddan och på eftermiddan suttit på APT-möte i Klippan.
Har lite planer på att fixa i min lya sen till våren och sommaren. Tänkt att jag skulle åka till Ikea och köpa ett fint vitrinskåp och en TV-bänk. Samt köpa en större TV och ha bredvid tornet där jag har spelkonsoller, Boxxer och DVD-spelare. Skaffa en sådan här skärm som jag har på baksidan så man inte ser alla sladdar som hänger. Skulle vilja köpa en hörnsoffa också och lite fina växter till min lya. Men i slutändan handlar det om pengar.

Lite nya favoriter på min FA!
http://www.furaffinity.net/favorites/smirre/

*Kram!*

Användarvisningsbild
Smirre

av Smirre » 16 feb 2016, 20:00

Hej!

Är förkyld, sov 17 timmar i går. Sovit en del idag också men varit uppe på eftermiddan och i kväll.
Varit på skyttet i kväll och gick riktigt bra. Fick en 50 poängare. B)

Serie 1: 49, 49, 50, 46 = 194 poäng.
Serie 2: 49, 49, 49, 49 = 196 poäng.

Förra tisdagen så hade vi månadstävling.
Då skjuter man bara en serie.
Den var inte riktigt så bra.
Månadstävling: 48, 49, 49, 47 = 193

Annars varit på Second Life en del samt spelat Delta Force 2 och Sniper 2, samt Call of Duty Black OPS 1.
Den funkar i min Dell 390. - Det är Black Ops 3 och Advancered Warfare som kräver mer av processor och grafikkort än Dell-datorn kan ge. Men en vän till mig ska hjälpa mig att bygga en riktigt bra gamingdator till sommaren. :)

Hjälpt mor en del och b.la. har gjort ärtsoppa på militärt vis hos mor, åt en del av den och den blev riktigt god.
Resten har vi frusit ner för att ha sen.
Handlade rejält i förra veckan så jag fyllt på min frys med fisk, köttfärs osv.

På torsdag den 18-e så fyller jag 41 år, gubbe ju ha ha :lol: . Men mellan 12 och 15 i hjärta och sinne - det är jag. :)

Såg en bra film på en av C-more kanalerna.
BLACK SEA! - https://en.wikipedia.org/wiki/Black_Sea_%28film%29
Slopade parabolprojektet p.g.a. strulet med Discovery och Animal Planet. Boxer har dem men tyvärr kan inte få Discovery Sience på Boxer - utan bara vanliga Discovery.
Iaf förlängt mitt Boxerabonemang med 24 månader och köpt till C-more-paketet för 99 kronor i månaden.
C-more var verkligen en investering. Har mer filmer att välja på men ofta är jag för trött att sitta uppe och kolla på film och Second Life, FaceBook och FurAffinity är mer lockande många gånger. :roll:

*Kram!*

Användarvisningsbild
Smirre

av Smirre » 18 feb 2016, 16:20

Hej!

Japp, då var man helt plötsligt 41 år! - Fast är mellan 12 och 15 i hjärta och sinne ändå! B)

Min mor har gjort en jättefin tårta till mig!
Bild

Fick lite presenter också, dock mer "vuxna presenter!" :roll:
Klart fint ändå och glad för det! :)

Gick med Börjes Schäfer och efter det fick jag en bukett rosor!
Bild

Av mor fick jag en fin orkidé!
Bild

Av mina assistenter fick jag en halsduk som gör reklam för den bästa ölen! = Norrlandsguld! :)
Samt en gummimatta som jag kan ha att träna eller meditera på. :)
Det är det blå röret - den är ihoprullad.
Bild

*Kram!*

Användarvisningsbild
Smirre

av Smirre » 26 feb 2016, 19:22

Hej!

Dags att uppdatera tråden igen! :)

Dagens stora projekt är att Blåräv (Kenneth) och jag har gjort rent akvariet grundligt. Åkte upp till Bjärnum där det ännu ligger snö kvar och hämtade en speciell akvarium-dammsugare som vi använde för att ta upp alger och skräp från botten, samt gjorde rent sakerna i akvariet och bytt ut nästan allt vatten. Tagit i sär pumpen och gjort rent den och gjort rent glasen. Visade sig att de lysrör jag har i locket till akvariet är fel sort, därför det blivit så mycket alger och vattnet var giftigt. Därför en del fiskar dött så nu har jag bara 4 fiskar kvar. Åkte till HässleZoo och köpte rätt sorts lysrör, de heter "Aqua Glo" och är speciellt till akvarium. Har tagit nästan hela dagen - så jag ringde till Börje och erbjöd mig att ta en extra stor runda med Nelly i morgon så. Ska vara fint väder nu några dagar framåt! :)

Har byggt min rymdfärja också innan i veckan! Den blev riktigt bra! B)

Själva rymdfärjans flygkropp ihopsatt!
Bild

Värmeskölden på!
Bild

Raketdyrsor klara!
Bild

Bränsletank och bärraketer klara!
Bild

Färdig! Klar för uppdrag i Rymden åt Foxylvanska Staten! B)
Bild

Är på Onsdag som jag åker upp till Stockholm, bor hos en vän och är på NFC på dagarna.
Ska bli kul. Dock inte sett något om något Fanzin detta året på SveaFur, men har beställt en rävtröja av EosFox samt kommer självklart ha rävsvansen som Lexy gjort till mig på mig! :)

Second Life är ju furries 2 musklick och någon minuts ladd-tid bort så!
Hänger en del på klubben GYC som alltid har bra musik och många furries inne! B)
Bild

Bild

Bild

Var inte på skyttet i tisdags för de hade sportlovsöppet, så det var många barn och ungdomar där och kan bli stimmigt. Behöver tyst och lugnt när jag ska skjuta för koncentrationen. Pratade med Bengt och Nils som är två gamla P2 Veteraner som skjuter K-pist med en P2 grupp och att jag ville gärna prova på det. De ska försöka ordna fram över att jag ska få prova på. Tar det seriöst för jag vet att en K-pist är ett livsfarligt vapen och ingen leksak. ;)
På onsdagen var jag med och då hade vi årsmöte, blev rätt långdraget med prat om ekonomin osv i skytteklubben och om den nya skjutbanan som kommunen håller på att krångla om att få skjuttillstånd och skjuttider osv.

Jag van ett fint pris som bästa skytt i handikappgruppen! B)
Bild

Bild

Då syns vi snart i Stockholm på Nordic FuzzCon och jag tänker gå och se Zootopia också!
Vi blir säkert många som går och ser den och bara hört positivt om Zootopia! :)

*Kram!*

Användarvisningsbild
Smirre

av Smirre » 07 mar 2016, 20:46

Hej!

Kom hem från NFC 2016 igår!
Var ett mycket bra och trevligt konvent.

Vi var och såg filmen Zootopia / Zootropolis!
Mycket bra och kommer garanterat köpa den på BlueRay när den kommer ut! B)
https://www.youtube.com/watch?v=VCDQRy1od30

Bode hos en av mina bästa vänner och vi hjälptes åt att bygga ihop en riktigt bra dator till mig,
den ska jag få hjälp att installera på onsdag. Då ska slavdisken med alla filer flyttas från min ordinarie dator till den, samt Office köras in och få igång mejlen. Sen blir det till att ladda alla spel på nytt från Steam. :P

På Twitter finns en tråd om NFC 2016 med bilder och videos etc! B)
https://twitter.com/nordicfuzzcon

Finns ett blad på min hemsida också! :)
https://sites.google.com/site/smirreonline/fuzzcon-2016

Nynäshamns lokaltidning skrev ett bra reportage om NFC - vad vi är och vad vi gör! :)
http://nynashamnsposten.se/nyheter/nynashamn/1.3626736-manskliga-djur-tog-over-stan

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Sången "Aldrig mera rädd" gick rakt in i hjärtat hos mig och tror den gjorde det hos oss alla! :)

http://artists.letssingit.com/loke-lyrics-aldrig-mera-radd-z27n6n8#axzz424dLS8SO

Maten var mycket god, speciellt potatisgratängen var gudomligt god och likaså köttet. :)

Skrev FA Journal på min knaggliga Engelska också! ;)
http://www.furaffinity.net/journal/7425846/

Var också i tecknarverkstan och ritade 3 teckningar.
Sergal som dricker kaffe, dansande rävar & räv som flyger Raptor! :<
http://www.furaffinity.net/gallery/smirre/
+ massa fina favoriter att spara!
http://www.furaffinity.net/favorites/smirre/

På Rävskogen finns också info om NFC 2016! - http://smirre.bloggo.nu/

Övrigt!
Handlat idag med mera!
På tisdagen innan jag åkte upp till NFC så var jag på skyttet på kvällen och sköt tre serier!

Serie 1: 47, 50, 46, 48 = 191 poäng.
Serie 2: 49, 49, 49, 48 = 195 poäng.
Serie 3: 47, 49, 48, 48 = 192 poäng.
- Blev en 50 i första serien! Yay! B)

*Kram!*

Användarvisningsbild
Ghost_the_hybrid

Pälsart: Skitten (en katt skunk hybrid)

av Ghost_the_hybrid » 11 mar 2016, 23:21

I dag har jag varit oerhört tacksam då jag upptäckte att det idag var 5 år sen jordbävning i Japan och också 5 år sen jag fick reda på att min älskade pojkvän överlevt jordbävningen.

Användarvisningsbild
Smirre

av Smirre » 19 mar 2016, 18:20

Hej!

Glad att din PV klarade sig, jag var i Japan tillsammans med min Furryvän och assistent Zebra i Maj 2012, var verkligen en fantastisk upplevelse då vi b.la. besökte Inaritemplet (Fujimi Inari Taisha) som ligger på en höjd utanför Kyoto och åkte med Japans höghastighetståg mellan Tokyo och Kyoto. Vi var 8 dagar i Japan. I Tokyo så såg vi demonstranter som demonstrerade mot kärnkraft och det pga. olyckan med ett kärnkraftverk i samband med jordbävningen.
Polisen fick stoppa trafiken där demonstranterna gick.
På min hemsida finns lite bilder och info från min resa till Japan.
https://sites.google.com/site/smirreonline/japanresan-2012
- En resa som jag gärna gör om och då självklart besöker Kitsune Mura (Rävbyn) också + att vara några dagar i Shang Hai som ligger vid Kinas kust. + Att jag vill resa till USA och se Grand Canyon, JFK Space Center, Yellowstone, Vita Huset och shoppa i NY! B) - Men får se vad ekonomin tillåter.

Har inte skrivit på ett tag och har haft en del projekt!
Bl.a. så fick jag ju hem datorn och satt upp den och färdigställt.
Flyttade det bättre grafikkortet från den gamla till den nya. Den nya datorn har en I5 Processor med 4 kärnor.
I den gamla Dellen var en vanlig processor som inte klarar särskilt tunga spel. Men i den nya satt ett enkelt grafikkort som klarar vanlig web-surfning och YouTube. Så då var det gamla grafikkortet bättre. Grafikkortet som satt i den nya ska min vän få tillbaks när han kommer ner i sommar + att vi åker tillsammans och köper ett riktigt superbra grafikkort!

Grafikkortet i den gamla datorn!
Bild

Min vän fick från sin dator i Södertälje gå in i min dator och ladda ner rätt drivrutiner för grafikkortet och ta bort de felaktiga drivrutinerna som jag laddat ner. Sen så funkar den perfekt!
Här är datorn uppställd!
Bild

Jag har också köpt en riktigt bra skrivare med scanner på toppen!
Bild

Samt laddat ner Batlefield 3 och SimCity från Oregin!
Bild

Bild

Samt installerat Black Hawk Down med expansionspacken Team Sabre från CD!
Bild

Har varit på skyttet 2 gånger och fick rätt bra resultat!

Skyttet den 8/3/2016
Serie 1: 46, 47, 50, 50 = 193
Serie 2: 46, 49, 47, 49 = 191

Skyttet den 15/3/2016
Serie 1: 48, 48, 47, 50 = 193 poäng.
Serie 2: 49, 49, 50, 47 = 195 poäng.

Min film Guardians of Galaxy har tyvärr försvunnit, har mina misstankar om vem som kan ha tagit den. Måsen som antagligen tyckt den innehöll för mycket vapen osv, som tagit den. Men vet inte för jag har inte sett han ta den. Måsen jobbar iaf inte kvar för det fungerande inte i längden, vad jag än tycke eller ville så skulle han vara tvärt emot. Varesig det gällde furry, djurrätt, vargar, gunrights, filmer/spel osv så skulle han alltid bara vara tvärt emot. Blev för jobbigt så han fick tyvärr sluta ja. Inte sett på Guardians of Galaxy på länge men märkte att den var borta när jag ville titta på den och letat precis över allt. Iaf så har Zebra spelat in den till mig på nytt och jag har gjort ett fint omslag med Rocket Racoon på min nya skrivare!
Bild

Silverräven och jag var på Bauhaus i Helsingborg och kollade på grejer, på vägen hem så stannade vi vid en parkering och gick en runda med hundarna i skogen. Då hittade jag denna fina kotte som jag tagit hem! B)
Bild

Mina grejer kom för ett par dagar sen som jag beställde från InkClub!
Ett blått tyg, register, pärm och svart patron till skrivaren.
+ att jag fick en elektrisk fotfil som gåva om jag handlade för mer än 300 kronor.
Bild

Med det blå tyget som jag klippte till så gjorde jag riktigt fint i mitt skåp med glasdörrar, där jag innan fixat belysning.
Där har jag rävar och andra fina minnessaker, samt priser och annat som jag är rädd om. :)
Bild

Bild

Bild

Bild

Annars så är jag på Second Life då och då, alltid kul att vara där. Hänger rätt mycket på GYC som alltid är aktivt mer eller mindre och har en stor variation av arter, inte minst Sergaler och Rävar brukar vara en del där + många andra! B)
Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Min Zebramollyhona i akvariet är väldigt tjock, trodde de födde levande yngel så jag skaffade en ynglkammare till henne!
Bild
Läste sen att de lägger ägg på botten och att hannen sprutar sin mjölke över dem, så hon simmar nu igen fritt i akvariet och det är nog snart dags för äggläggning för hannen följer henne som en värmesökande missil vart än hon är. :D

När jag köpte min skrivare så köpte jag även en klockradio som jag har i sovrummet, en sådan som visar tiden med en laser i taket också! B)
Bild
Samt jag fick två fina klockor av min furryvän, en som skapar en urtavla på väggen av ljus som hänger här i dator/hobbyrummet och en klocka som visar digitalsifror mot blå ljusbakgrund som står på ena hyllan vid glasskåpet! :)

Jag har ju också flyttat över slavdisken på 2 TB från den gamla datorn till den nya, det var inget större problem att göra.
På den har jag alla foton, allt furry, allt med djurrätt och rovdjur + skolarbeten med mera! B)
Bild

Har ju självklart gått med Nelly så gott som varje dag och hjälpt min mor att plantera Pencéer som hon köpt av Börje (Grävling) samt en del av blomlökarna vi satte i höstas har börjat komma upp!

*Kram!*

Användarvisningsbild
Valcyrie

Pälsart: Drake

av Valcyrie » 23 mar 2016, 02:41

Inte för att vara sådan, men mängden bilder i denna tråd gör den till en pain-in-the-ass att scrolla igenom, framförallt om man som jag sitter på en smartphone / platta.

För att hålla mig till ämnet: jobbat. Mitt liv är nog ganska sådär kolossalt ointressant, det är därför jag postar så lite här. Men nu försöker jag ändra på det...
Bild

Användarvisningsbild
Smirre

av Smirre » 26 mar 2016, 15:32

Hej!

Sorry om det blev mycket bilder.
Ska ha i åtanke att andra kanske inte sitter med den snabb dator med Windows 10 utan just med mobilen eller plattan. :)
Är glad för min nya dator och projektet kring den, men sen så är de flesta furrisar väldigt datorkunniga så kanske onödigt att ta foto på hårddiskar och grafikkort, eftersom de flesta furrisar vet hur en dator ser ut inuti. Lol. :-D

Iaf var på skyttet i tisdags, första serien gick så där för jag var trött i ögat så det ryckte i det.
Väntade en stund och sköt andra serien som gick betydligt bättre.
Serie 1: 48, 47, 48, 45 = 188
Serie 2: 49, 50, 47, 48 = 194

Igår så gjorde assistenten och jag lammstek i ugnen med Gorgonzola och Solo-vitlök i, till det potatisgratäng och till efterrätt gräddglass med olika bär. Bjöd över mor hit på påskmiddag och det var mycket uppskattat. :)
Annars varit krasslig sista dagarna så jag går på penicillin och sover en del. Så jag har inte gått med Schäfern, självklart ringt Börje och det är lugnt så - Kjell tar ut Schäfern på rastning. :)

Sett en bra film som heter Good Kill som handlar om piloter som flyger drönare och man får följa en av dem och hur han mår, drönarkrigandet påverkar honom en del och han saknar att flyga sin F-16.
https://en.wikipedia.org/wiki/Good_Kill

*Kram!*

Användarvisningsbild
Valcyrie

Pälsart: Drake

av Valcyrie » 03 apr 2016, 13:46

Sitter i bilen med bror min på väg ut för att hälsa på mamma.

I övrigt har jag börjat med ett litet projekt, att renovera min balkong. Är förbannat trött på den grå ghettobetongen så har precis lagt acacia-trall på golvet och satt ut en liten drivbänk för potatis och gräslök. Ska även sätta upp lite odlingslådor på räcket för örter och blommor, och måla något snyggt på väggen, funderar på en drake i tribal-mönster men har inte bestämt mig.
Bild

FöregåendeNästa

Återgå till Tassprat