Öppna dagboken! (Vad har du gjort idag?)

Språka (nästan) helt fritt!
Användarvisningsbild
Atlas

Pälsart: Fjällräv

Re: Öppna dagboken! (Vad har du gjort idag?)

av Atlas » 28 apr 2016, 21:28

Jag har idag varit i Uppsala för att hämta ut ny personlig utrustning/persedlar (kläder) inför en övning med flygvapnets frivilliga ungdomsverksamhet i Östersund. Men min kapten hade fått för sig att jag skulle byta något annat än det jag egentligen skulle och det jag behövde byta fanns inte på förrådet. Så då åkte jag till Uppsala i onödan.

Men jag ska iallafall få kompensation för resan på grund av att min kapten klantat sig :D

Innan dess hade jag nationella prov i fysik. Ett labbprov :D

Användarvisningsbild
Valcyrie

Pälsart: Drake

av Valcyrie » 04 maj 2016, 02:15

Oj oj, vilken helg det har varit! Dessutom varit ledig idag måndag så har fått en riktig långhelg.

Själv är man ju hedning så har ägnat helgen åt riter och annat ockult. Men mycket god mat och hembryggt mjöd har det också blivit.
Bild

Användarvisningsbild
Smirre

Pälsart: Räv

av Smirre » 05 maj 2016, 16:34

Valcyrie skrev:Oj oj, vilken helg det har varit! Dessutom varit ledig idag måndag så har fått en riktig långhelg.

Själv är man ju hedning så har ägnat helgen åt riter och annat ockult. Men mycket god mat och hembryggt mjöd har det också blivit.

Hej!
Nice! Jag har också alternativ religion/livsstil.
Ja Furry går väl som en röd tråd igenom det, iaf 2012 så reste jag till Japan för att besöka Fujimi Inari Taisha - alltså templet utanför Kyoto som är helgat åt rävarnas gud - Inari!
Har velat göra detta i många år men först 2012 hade jag råd och möjlighet.
Jag tror på Inari samt även dyrkar ledarräven, Räv från Gamlsakogen från TV-serien "De vilda djurens flykt!"
Tror även på att kitsunerävar existerar fast i en annan dimension. Har sedan jag var liten trott på reinkarnation och är även övertygad om att karma existerar. Var under några år på 90-talet Pingstvän och läste Bibeln, var mer eller mindre övertalad till det - men nådde riktigt dåligt av det, Pingstkyrkan var inget för mig och jag lämnade Kristendomen.
Sökte mig fram inom New Age och började istället intressera mig för österländsk religion och Indiansk schamanism.
Vilket jag mådde mycket bättre av och sen 2012 så gjorde jag min pilgrimsresa till Soluppgångens land, dvs Japan!

Annars vad jag gjort, har gått en riktigt lång runda idag med Schäfern, annars legat på rummet och slappat med fläkten på. Det har varit olidligt hett både igår och idag. Igår hjälpte jag mor att organisera om i köket för hon ska beställa en speciell ugn som ska stå på bänken - lättare att använda då mor nu mera är rullstolsburen. på kvällarna varit antingen på Second Life, FaceBook eller spelat Call of Duty - samt skriver blogg och skypar med några andra furrisar.

I tisdags var jag på skyttet, gick hyfsat bra!
Serie 1: 49, 48, 50, 50 = 197
Serie 2: 49, 47, 47, 49 = 192
Serie 3: 50, 47, 48, 46 = 191

Tittade innan på en bra film som heter Behind enemy lines!
https://sv.wikipedia.org/wiki/Behind_Enemy_Lines

*Kram!*

Användarvisningsbild
Santa fox

av Santa fox » 06 maj 2016, 02:18

Tredje gången in till S:t Göran, slappt åtminstone dem biffiga OV och resten av dem störande jävlarna. Men ändå lyckades dem få det att gå åt helvete då man fick sitta och vänta ca 7 timmar.

Användarvisningsbild
Valcyrie

Pälsart: Drake

av Valcyrie » 07 maj 2016, 08:52

Har precis sått alla frön etc i odlingslådorna nu, kommer bli härligt om 1 månad eller så. Hela balkongen kommer att dofta av färska kryddor och andra nyttoväxter :3
Bild

Användarvisningsbild
Smirre

av Smirre » 12 maj 2016, 07:00

Hej!
Har varit väldigt varmt här i Skåne så mitt på dagarna när det är som varmast vilar jag på rummet och har min nya fläkt igång. Den gamla slutade ju fungera så jag fick åka och köpa en ny akut.
Hjälper mor en del med disk och tvätt samt att sköta om hennes rabatter och går med Nelly.
(Hårig Schäfer.) Får ju 32 kronor varje gång jag gör det från kommunen, är som Daglig sysselsättning att jag hjälper Börje med att gå ut med Nelly och andra enklare sysslor på Börjes Handelsträdgård.

Här är några bilder från i går när jag gick med Nelly vid 17 tiden när det var lite svalare! B)

Bild

Bild

Körsbärsträden blommar nu för fullt på innergården!
Bild

Har som mål att gå en runda med Nelly runt Finja och att klara gå ner till 130 kilo innan Augusti, då har Silverräven lovat att jag ska få följa med honom till Linköping på Flygvapnets 90-års dag. Det var 1996 jag var på Malmen och Flygvapenmuséet sist och det ska vara helt annorlunda idag + en riktigt bra 39 Gripensimulator där! Yay! Då ska det flygas! B)

Har sett en bra film, en Dansk krigsfilm som heter Kriget!
https://sv.wikipedia.org/wiki/Kriget_%28film%29

Spelar Call of Duty och Delta Force eller är jag ju på Second Life på kvällar eller tidiga mornar, när det inte är så hett!
Några bilder från Second Life, finns betydligt fler på Bloggen samt massor av bilder på Rävar, Sergaler och andra Furrisar. :)

Apropå Sergaler så är jag en följare av Sergalen Zabu!
Här är hans YT, FB, FA och Twitter!
https://www.youtube.com/user/TheDiverseZabuza
https://www.facebook.com/ZabuTheSergal
https://www.furaffinity.net/user/thediversezabuza/
https://twitter.com/ZabuTheSergal

SECOND LIFE!

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Fick veta en sak igår!
Nu behöver varken jag eller min familj/släkt eller andra furrisar vara rädda längre!
Rävar, Vargar och Lodjur kan vara tryggare i skogen nu!
Har ju varit betydligt lugnare runt mig sen vintern 2013.
Han kan inte göra mer illa nu!
http://www.nsk.se/dodsannons/lars-ohlsson/

*Kram!*

Användarvisningsbild
Smirre

av Smirre » 22 maj 2016, 03:36

Hej!

Har igår och i förrgår varit en lång ravefest med många furrisar på klubben GYC på Second Life, så jag var inne där en del.
Samt varit i Luskwood i går. (Bilder finns på bloggen.)
Går annars med Börjes Schäfer dagligen och min assistent har med sin Labrador och Cockerspaniel. labradoren fäller något kopiöst nu.

Hjälper mor en del i hennes lägenhet också.
Igår gjorde jag sommarens första Flintastek med pommes, nom nom.
Mors rabatter är riktigt fina nu.

Sett en rolig film med Luise de Funes hos mor.
DEN STORA KALLABALIKEN!
https://sv.wikipedia.org/wiki/Den_stora_kalabaliken

Handlar till både mig och mor samt spelat lite Call of Duty och Manhunt.
Har fixat i ordning mitt akvarium i fredags samt städade hela lägenheten.
Akvariet är ny tipp topp. :)

FA har legat nere ett par dagar men är online nu oich servern är i visningsläge, går inte att logga in.
Hoppas de kan lösa det snart.

Var på skyttet i Tisdags och det är nu också på Tisdag, sen är det sommaruppehåll.
Gick hyfsat bra i tisdags.
Serie 1: 48, 48, 50, 46 = 192 poäng.
Serie 2: 48, 49, 49, 50 = 196 poäng.

*Kram!*

Användarvisningsbild
Smirre

av Smirre » 25 maj 2016, 15:29

Hej!

Hjälper min mor en del, hon fyller år nu den 6e Juni (Nationaldagen) så jag hjälpte mor en del i går med att plocka ordning på saker från flytten som står i ett av rummen från hennes lägenhet. B.la. gardiner och kläder. Hittade en del kläder som var mina, vargtröjan jag fick av Moster Ester 2007. Har den på mig just nu + ett par kortbyxor som jag har gjort uttag för svansen i och har svansen på mig. (Den som Lexy gjorde i julklapp till mig när hon fick akrylpäls över när hon gjorde Cyanids hyena-fursuit.) B)

Kläder som är för små eller som jag aldrig använder, har vi lagt i kassar och ska lägga i sådana här gula boxar som går till hjälp till fattiga i Afrika.

Var på skyttet igår, sista gången för nu är det sommaruppehåll och sen börjar vi i höst igen.
Serie 1: 50, 49, 48, 47 = 194 poäng.
Serie 2: 48, 47, 47, 49 = 191 poäng.
Serie 3: 49, 48, 50, 48 = 195 poäng.

I förrgår så handlade jag och hjälpte Silverräven (Torbjörn) med att dammsuga hans BMW och han torkade av all plast och läder med speciella servetter, den blev som ny. Jag borstade även Ella, hans Labrador som fäller en hel del nu när det är varmt. Fick loss massor med lös päls och Ella blev jättefin i pälsen. - Begreppet "Hårig Hund" får en helt ny dignitet. :)
Silverräven bjöd på mat och glass sen på kvällen.

Går med Börjes Schäfer så gott som dagligen också.

Inte blivit mycket tid till Second Life och spelande nu, utan är ute väldigt mycket.
Men får nog ta det lite lugnt med att vara ute i stark sol, har bränt mig på solen på armar, ben och ansikte och det svider
rejält på nätterna. Har idag smort mig med "Alaska Gel" - det svalkar en del så.

Iaf skönt att det är sommar nu! B)

*Kram!*

Användarvisningsbild
Smirre

av Smirre » 05 jun 2016, 06:53

Hej!

Har åkt på lunginflammation så jag går på Kåvepenin, en sorts starkt penicillin och får inte anstränga mig.
Åskade något extremt i går och haglade. Mor fyller år på Måndag men firade hennes födelsedag i går, hade gjort fin
jordgubbstårta och Moster Evy och Sveas barn Jan och Eva var och hälsade på, Jan hade med sin lilla hund Akka.
Nu när jag har lunginflammation så får jag inte ens gå med Börjes Schäfer.
Börjes bror Christer gör nog det nu så.
Här är bild på Schäfern som jag gick med innan lunginflammationen brutit ut.
Bild

Fin och rolig "Rävfågel" hittad på stora forumet!
Bild

Var ju cruising sista lördagen i Maj, då kommer massor av raggare till Hässleholm och kör runt med sina stora Amerikanska bilar. Det dricks en hel del öl också så nästa dag ligger det ölburkar och läskburkar över allt i stan, så renhållarna har massor av jobb. Iaf så var jag och Torbjörn in och kollade på cruisingen och tog en del fina bilder på bilarna! B)
Vid macken så kom en av de finaste bilarna för att tanka och han som körde var furry tydligen, ingen aning om vem men han hade varghuvud med mera på sig. :)
Bild

Här finns fler bilder på de fina bilarna då jag och Torbjörn satte oss på staketet vid Pingstkyrkans second hand, mellan Ollareparken och Tjotaheitihusen!
http://smirre.bloggo.nu/Fluff--Crusing-2016-__/
Rävar och furries först!

På mors dag plockade jag Liljekonvalj till mor, hon tycker mycket om dem och att de luktar gott.
Bild

Är på Second Life då och då också!
Träffar min vän Kaii som är någon sorts Drake/Sergal hybrid.
Bild

Samt träffar en del andra Sergaler, Rävar, Drakar, Vargar, Katter med mera!
Bild

Bild

Bild

Second Life är en helt fantastisk sak och om det funnits Nobelpris i IT så skulle det gå till skaparna av Second Life tycker jag! :)

Träffade "Fiberfolk" utanför Maxi innan i veckan, kommunen har ju ett projekt med att dra fiber till alla som bor inom kommunen, till hösten så ska de dra till Finja och Tyringe sa de. Sen hyr jag ju här på Finjabo.se så det är hyresvärden som bestämmer om det ska dras in fiber här. Bor man i egen villa så kostar det 19 000 att koppla in det.
Är Hässleholms kommun som står för fibernätet och de har avtal med Internetoperatören Banhoff, så då måste man ha dem som leverantör vilket betyder att jag inte kan ha kvar min mejladress hos Telia som jag haft i många år.
Blir en himla massa jobb att fixa med det, för jag prenumererar på en massa djurrättsmejl och rovdjursmejl, mejl från Pennan och Svärdet, F-10, Flygvapnet osv, mejl om Nordic FuzzCon, samt mejlen hänger ihop med Svenska Tassar, Steam, FurAffinity, Second Life, min hemsida, min blogg, FAF, SveaFur, Oregin, Facebook, YouTube och en massa saker till som är knutna till min adress på Telia. Min Teliamejl är som en sorts nyckel till det mesta jag har online.
Iaf så de som var från Hässlefiber som jag pratade med utanför Maxi kände till Second Life! B)

Har sett två bra filmer också!
En film som heter Chapie som handlar om en polisrobot som har känslor och medvetande, väldigt stark och rörande film faktiskt!
https://en.wikipedia.org/wiki/Chappie_%28film%29

Och filmen San Andreas som handlar om jordbävningar, spännande och dramatisk katastroffilm.
https://sv.wikipedia.org/wiki/San_Andreas_%28film%29

*Kram!*

Användarvisningsbild
Smirre

av Smirre » 21 jun 2016, 17:05

Hej Furs!

Var ett tag sedan jag skrev på Svenska Tassar.
Åkte på sommarförkylning och sen lunginflammation på det. Så jag gick på starkt penicillin och fick ha ny astmamedicin.
Fick inte stressa eller jobba under tiden, så jag sov väl mest men under vaken tid så var jag antingen på Second Life eller kollade på filmer. (Filmerna jag sett presenterar jag i filmtråden.)

Är frisk sen ca 1,5 veckor och är igång och hjälper Börje och går med hans Schäfer, Nelly.
Livet går sin gilla gång med handling på måndagar och och annars förutom mitt jobb hos Börje och gå med hunden, så
åker jag och Assistenten in till Kristianstad ibland och kollar i butiker på hemelektronik osv. Kollar en del på Discovery och Animal Planet.

Illustrerad Vetenskap som jag får hem i brevlådan har nu under sommaren ett stort rymdtema.
Förra numret handlade om mörk materia och nya numret som kom igår handlar om svarta hål.
Inte hunnit läsa den ännu. Hjälper min mor en del också, diskar och sköter om hennes växter samt våra 2 gemensamma katter. (Gustav och Tussi.) Neontetrorna som jag köpte i Osby har tyvärr dött men de var rätt gamla, då jag köpte dem på annons via FB i gruppen "Fynda i Osby." Guppysarna, zebrafiskarna och mina Thailändska malar mår bra.

Det kom ett hej dundrande åskoväder här över Finja för ett par veckor sen, det blixtrade över allt och vräkte ner regn, sen kom det hagel och stora hagel så billarmen gick igång på bilarna ute på parkeringen. Iaf blev det inga skador på bilarna. Men det var ett åskoväder som hette duga.

Sen har det hänt en annan sak som jag inte vill berätta öppet men om ni undrar så kan jag berätta på skype och mejl.

På bloggen - Rävskogen - kan man följa min vardag, vad jag tycker om, mina tanker om ditt och datt och mitt intresse för furry, djurrätt och Rävar, Vargar och Sergaler i synnerhet. :)

*Kram!*

FöregåendeNästa

Återgå till Tassprat