En mycket alvarlig händelse!

Språka (nästan) helt fritt!
Användarvisningsbild
Smirre

Pälsart: Räv

En mycket alvarlig händelse!

av Smirre » 08 dec 2014, 20:54

Hej!

Fick i kväll veta via FaceBook och furrygruppen där, att någon ***** idiot som tydligen inte gillar furries har släppt ut klorgas på hotellet där Midwest Furfest arrangerades och att 19 av furrisarna fick uppsöka sjukhus!
Polisen utreder händelsen och jag hoppas vid Gud att de får fast den/dem som gjort detta och att de får ett hårt och kännbart straff. Visst, man får tycka vad man vill om furrykulturen och att personer identifierar sig med djur, men en sådan här handling är aldrig någonsin okej! Det är ett mordförsök! :evil:

http://www.dn.se/nyheter/varlden/klorgasattack-mot-palskladda-hotellgaster/

Användarvisningsbild
S_K

Pälsart: Tiger

Re: En mycket alvarlig händelse!

av S_K » 08 dec 2014, 21:24

Nu var det alltså inte bara furries som var på hotellet, så vitt jag vet var en av dem nitton någon som var där på affärsresa och en annan var en underårig furrys mamma som följde med hennes son.

Flera tusentals fick evakueras till ett annat konferenscentret som var framför gatan. Och det tog rejält
på ens mentala psyke. Intill det andra konferenscentret var ett hotell
som några sökte sig till men blev utkastade fastän lobbyn var helt
tom. (Embassy Suites) och Hilton som var på andra sidan välkomnade
flera furries och bjöd på filtar, vatten och en lätt macka till dem
som var hungriga.

Jag själv var fast i det andra konferenscentret som mest liknade en
gigantisk lagerlokal. Fastän detta hände och alla var chokade, gjorde
vi det bästa vi kunde och gav varandra peptalks och delade vatten till
dem som behövde det. Vi höll ihop. Polisen, brandkåren,
ambulanspersonalen, hotellpersonal och konventpersonal gjorde i mitt
tycke ett jävligt bra jobb med allt, dock var där tyvärr några idioter
som skrek fula ord till både hotellpersonal och konventpersonal när
dem försökte få personal på plats för att guida furriesar till trappor
och dylikt för att inte nån skulle råka illa ut.

Lyckligtvis blev ingen allvarligt skadad, de symptom på dem som blev skickade till sjukhus var mer illamående och yrsel. Så vitt jag vet blev mestadelen om inte alla skickade tillbaka till konventet dagen efter.

Användarvisningsbild
Smirre

av Smirre » 08 dec 2014, 21:30

Tack för informationen och tack och lov att ingen blev skadad!
Du var ju där så du har säkert mycket att berätta! :)

*Kram!*

Användarvisningsbild
jackstone112

Pälsart: Drake

av jackstone112 » 12 dec 2014, 02:11

Jag var där med, min ena rums kamrat var på nionde våningen där det började han svimmade och några andra ochså, fursuiters som hade svårt att andas sa han innan han svimma. Sedan vakna han upp på en bår mot ambulansen, där han ser tyser ( eller vad han heter känd rysk popufur ). som skriker " let's bring the party to the hiltons!!!" alltså hotellet brevid XD.

men ja det var tragiskt, många kommer nog dömma mff och inte komma igen, för att det finns folk som fungerar så. tur att jag hade min suit på mig så jag frös inte, sedan sov man på golvet i varo lokalen XD
" I rather be hated for who i'am, then loved for someone i'am not"

Användarvisningsbild
Smirre

av Smirre » 13 dec 2014, 01:35

Hej!

Någon som fått veta vad polisens utredning kommit fram till?
Vem/vilka och varför?

*Kram!*

Användarvisningsbild
mickel

Pälsart: Enhörning

av mickel » 16 dec 2014, 21:19

För min del känns det mer som om någon besökare fått för mycket sprit eller knark och fått ett infall. Förklara inte något med ondska som lättare förklaras med dumhet.
"Cynicism is a disease. It can be cured." - The White King, "Alice: Madness Returns"

Användarvisningsbild
Rico Otter

Pälsart: Utter!

av Rico Otter » 19 dec 2014, 00:39

Hörde också att det var en evuntel djurrätts möte i samma hotell också så det kan vara riktat till många.

Kan spekulera massor om detta, jag föredrar om inga spekulationer snurrar iväg tills fakta är presenterat.

Användarvisningsbild
Smirre

av Smirre » 19 dec 2014, 20:42

Hej!

Håller med dig Rico, att spekulera och bli nojig är bara dumt.
Visst så finns det folk som tycker om att bråka med furries på nätet och antagligen personer med flera internetprofiler - som då håller på att nätbråka med alla möjliga grupper. Att det finns någon riktig hotbild mot furries i verkliga livet är inte så troligt, eftersom furrykulturen är en rätt fredlig subkultur vars medlemmar vill odla sitt intresse för antropomorfa djur, teckningar, datorspel på det samma temat osv, vilket är ett oskyldigt och ofarligt intresse. Eftersom vår subkultur inte beblandar sig i politik och religionsmotsättningar och dylikt - så är det svårt att på allvar tro att det finns en fysisk hotbild just mot furries.

Det Mickel sa kan nog stämma bra med vad som hänt, läste på någon Amerikansk sida där det fanns en bild också - på vitt pulver i ett trapphus - att vad jag förstod av Engelskan så handlar det om en behållare med klorpulver avsett att användas till hotellets pool. Den troliga förklaringen kan vara att någon/några av furrysarna har lekt med behållaren i trapphuset, den gick då sönder och innehållet spreds och klorgasen spreds också, vilket gjorde de som lekte med den rädda för vad det ställde till med och kanske inte vågat berätta det. - Nå väl, en teori om vad som kan ha hänt. :)

Användarvisningsbild
Smirre

av Smirre » 08 feb 2015, 23:26

Hej!

Någon som vet vad polisutredningen om gasattacken mot Medwest Furfest har lett till?
Vem/vilka och varför?
Är någon/några gripna och ställda till svars?

Återgå till Tassprat