Datorn ur funtion!

Språka (nästan) helt fritt!
Användarvisningsbild
Smirre

Pälsart: Räv

Datorn ur funtion!

av Smirre » 08 jul 2017, 12:40

Min dator har slutat fungera, den har varit svårstartad sista veckorna och i går så gick den inte alls att starta. En av mina närmaste vänner som är mycket kunnig på datorer kommer och hälsar på mig om några dagar, han ska undersöka datorn och försöka laga den. Både han och jag tror att felet beror på trasiga kondensatorer som inte ger tillräckligt med ström för att processor och diverse kretsar ska gå igång och därför startar inte datorn. Troligen är det på moderkortet detta hänt så jag får investera i ett nytt moderkort och få hjälp av min vän att byta ut det i datorn.

Får använda mors dator till det nödvändigaste, men inga spel eller Second Life i mors dator för den mäktar antagligen inte med det heller.

*Kram!* från Smirre

Användarvisningsbild
Smirre

Pälsart: Räv

Re: Datorn är fixad & Fungerar perfekt! =^__^=

av Smirre » 19 jul 2017, 14:07

Hej!

En av mina Furryvänner har hälsat på mig under några dagar och han fixade lätt min dator, var inget som var trasigt utan bara en kontakt på moderkortet som lossnat. Han tryckte dit den igen och nu fungerar datorn perfekt! Var dock en del uppdateringar att göra. B)

Vi byggde också ihop en dator till min mor, min vän hade med sig ett chassi och mor hade beställt moderkort, processor och minnen från Komplett.se och min vän och jag körde in till Kristianstad med BMW,n och köpte hårddisk, DVD-läsare/brännare, Sata-kablar och annat som behövdes + ett nytt Windows för det är licens på dem och är inte helt lätta att fröa över från en dator till en annan. :)

Återgå till Tassprat