Furmeet/Minimeet i Frillesås, 16-18aug. (Kungsbacka komun)!

Pälsträffar i alla dess RL-former
Användarvisningsbild
Wolfspawn89

Pälsart: Varg + 1/4 Husky mix :3

Furmeet/Minimeet i Frillesås, 16-18aug. (Kungsbacka komun)!

av Wolfspawn89 » 14 aug 2013, 10:06

Uppdaterad: 2013-08-13
Uppdaterad: 2013-08-14
Uppdaterad: 2013-08-15

Hejsan alla fluffisar :3

(!) Info: (!)
Tänkte att jag kanske kunde ordna ett mini-meet. Eftersom ett ökat intresse har kommit fram tänkte jag överlägga detta på Forumet och se om det finns fler furries som vill hänga på. Med så många som ska till EF blir jag förvånad om vi blir ens 10 personer :D Ber om ursäkt att det kommer så hastigt, hade jag vetat intresset fanns så skulle jag lägga det OFF EF och lägga upp planeringen mycket tidigare!

Jag tänker lägga detta väldigt öppet för förslag, idéer och önskemål då jag aldrig har arrangerat något sånt här förut. Och med det sagt så tänker jag framföra lite hård info:
_____
* Fredag, 16 augusti.
- Välkomst kramar och snacks på kvällen. Finns rum för filmkväll senare men inget planerat under dagen då jag behöver arbeta på gården lite :3

* Lördag, 17 augusti. (Ta med 150kr)
- Eftersom vi kanske inte blir så många och vädret ser ut att vara kasst ligger planeringen till såhär:
- Frukost serveras kl. ''när folk går upp''. Bowling i kungsbacka kl.16:00-17:00 på banor 4 & 5 är bokade. (Black Light Minigolf i Göteborg om vi blir fler än 8 pers).
- Återvända efter dagens event och laga TACOS till alla :P Om vädret håller i sig kan vi spela Kubb på kvällen och kanske till och med grilla. Annars blir det lite film och snacks på kvällen.

*Söndag, 18 augusti.
- Lätt frukost grillning med korv klockan 12:00-15:00 om vädret tillåter. Annars äter vi TACOS rester eller gör varma mackor, något enkelt ^^.Leka utomhus om det inte regnar. Chilla, äta snacks, chatta och ömgås lite.
-Avfärd under dagen för de som behöver åka. Annars är meetet slut klockan 16:00-17:00. Men det finns plats för sen avgång för de som vill/behöver stanna lite längre. Vi kan vara väldigt flexibla här ute!
_____

* Var Meetet utgår/startar: http://kartor.eniro.se/query?what=map_wp&mop=wp&ps_id=1507230
- Frillesåsvägen 589. Ca: 24km från Kungsbacka Central station. Ca: 44km från Göteborg Central station. Bild: https://www.furaffinity.net/view/11347999/
- Det finns bussförbindelser från kungsbacka Central station. Buss 732 avgår varje hel och halv-timme till Frillesås Centrum vilket tar 35m. Där kommer ni bli hämtade med bil den sista 6.1km! Ni är ju ute på landet nu ;)

* Outing/ Suiting?!
- Mjo, eftersom EF är vid dörren så kommer antagligen alla suiters vara där. Det finns en backup plan om det skulle bli mer än 3 suiters dock. Så ni som kommer till meets för att krama päls... kan krama min hund istället. Men det blir antagligen ingen suiting!?

* Bra att veta då jag bor i ett gårdshus på en stor gård!
- 7 sängar/sovplatser är redan fixade i de 4 sovrum som finns på övervåningen, ni måste dock ta med egna lakan, täcken etc. Kuddar kanske jag kan fixa fram men det vore bäst om alla tog med eget där :-)
- Matsalen rymmer 16-18 människor samtidigt så det borde inte vara något problem där.
- Även om ingen kommer med bil kommer det finnas tillräckligt med fordon för att vi ska kunna bila runt 25 personer till de olika event!
- De som är väldigt känsliga för djur borde inte komma hit alls! DÅ det kommer finnas hund, katt, höns och får i området. Men jag har 2 städade djur fria sovrum till de som tål att vara där djur har varit och som kan klappa en hund utan att koola av ;)

* Vad jag kommer att fixa!
- Snacks och dricka till kvällen på fredag/söndag.
- Middag på Lördagen för upp till 18-20 personer i form av TACOS.
- Resa fram och tillbaka från div. event. Buss/tåg station.
- Som sagt, sovplatser till alla och parkeringar till de som bilar hit.
______

Så vad tycker ni?! Idéer, förslag etc. Verkar det intressant men dåligt lagt detta året så kan jag planera om det till nästa år om det finns tid. Detta är högst experimentellt än så länge ^^

(!) Furries som kommer vara här 5/20 (!)

Wolfspawn (Hus-hållare & Arrangör)
Moondance (Arrangör)
Kobi
Manny
FuzzyPhox

Furries intresserade, men krockar med EF, andra träffar etc.

Antal: 11 st. (Bra att veta då plats för nästa meet kan behöva utökas! Vi hade gjort fullt hus annars! Yay :-)
Senast redigerad av Wolfspawn89 15 aug 2013, 15:50, redigerad totalt 2 gånger.
Jack of all trades, a master of none

Användarvisningsbild
mickel

Pälsart: Enhörning

Re: Furmeet/Minimeet i Frillesås, 16-18aug. (Kungsbacka komu

av mickel » 14 aug 2013, 11:17

Alternativ till EF är alltid kul, bra initiativ!

Tyvärr är jag väldigt allergisk, och Göteborg är långt borta. Men det verkar bra planerat så jag är säker på att det blir helkul för dom som kommer!
"Cynicism is a disease. It can be cured." - The White King, "Alice: Madness Returns"

Användarvisningsbild
Wolfspawn89

Pälsart: Varg + 1/4 Husky mix :3

Re: Furmeet/Minimeet i Frillesås, 16-18aug. (Kungsbacka komu

av Wolfspawn89 » 14 aug 2013, 13:06

mickel skrev:Alternativ till EF är alltid kul, bra initiativ!

Tyvärr är jag väldigt allergisk, och Göteborg är långt borta. Men det verkar bra planerat så jag är säker på att det blir helkul för dom som kommer!

Tja först trodde jag att EF skulle vara över helgen. Men nu ser det ut som att man kan nästan vara på mitt meet och sen åka direkt till EF! Fast det blir nog tajt :D Ser ut som vi hade blivit 10 st. mer om inte EF hade varit vid dörren. Men nästa år sätter jag detta meetet nästa vecka eller emallan 2 meet så fler kan komma över ;)
Jack of all trades, a master of none

Återgå till Små träffar & Stora konvent