Furmeet/Minimeet i Frillesås. 23-25 aug (Kungsbacka Kommun)!

Pälsträffar i alla dess RL-former
Användarvisningsbild
Wolfspawn89

Pälsart: Varg + 1/4 Husky mix :3

Furmeet/Minimeet i Frillesås. 23-25 aug (Kungsbacka Kommun)!

av Wolfspawn89 » 19 aug 2013, 21:52

Uppdaterad: 2013-08-19
Uppdaterad: 2013-08-20
Uppdaterad: 2013-08-21

Hejsan alla fluffisar....igen!

(!) Föregående meet: (!)
Helgens meet blev bra men kort då solen inte var på vår sida. Vi fick dock en hel dag med skojj! På lördagen grillade vi, spelade ranch golf, bowlade & hade en mysig filmkväll med ''way to much'' snacks :-p
Fick bra respons från alla på meetet även om jag fick sticka iväg då och då för att göra vitala sysslor på gården. Vi har ju hungriga djur där! ;-)

Så efter allt bra som kom efter allt strul, så tänker jag sätta upp ett till mini meet denna helgen. ( 23-25th augusti).
Helgen ser ut såhär:
_____
* Fredag, 23 augusti.
- Alla får välkomst kramar, dricka & snacks senare på kvällen. Meetet startar ca: 17:00 då jag kommit hem från arbetet. Men ni kan komma tidigare om ni vill eller om inte tider med kollektiv-trafik passar. Det kommer finnas folk och furries här hela dagen. Filmkväll för de som vill är planerat!

* Lördag, 24 augusti. (Ta med 150kr, hälst i jämna pengar. Då mat, lekar, grillning och snacks är planerat för dig!
Vädret på lördag ser ganska bra ut än så länge. Kommer ändra planerna med vädret så håll dig uppdaterad på journalen!
- Frukost serveras kl. ''när folk går upp''. Bowling i kungsbacka kl. 15:00-16:00. (Tiden kan komma att ändras).
- Återvända efter dagens event och laga TACOS till alla :P Maten väntas serveras i matsalen kl. 18:00-18:30. Om vädret håller i sig kan vi spela Kubb på kvällen och kanske till och med grilla. Annars blir det lite film och snacks på kvällen för de som vill.

*Söndag, 25 augusti.
- Inget speciellt planerat. Chilla, chatta och ömgås. Äta TACOS rester eller gör varma mackor till lunch/middag, något enkelt ^^.Leka utomhus om det inte regnar, kanske grilla lite om vi har nått kvar att grilla :-p
-Avfärd under dagen för de som behöver åka. Annars är meetet slut klockan 16:00. Men det finns plats för sen avgång för de som vill/behöver stanna lite längre. Vi kan vara väldigt flexibla här ute!
_____

* Var Meetet utgår/startar: http://kartor.eniro.se/query?what=maps& ... +589&from= (GPS adress: 57.337409, 12.263294)
- Frillesåsvägen 589. Ca: 24km från Kungsbacka Central station. Ca: 44km från Göteborg Central station.
- Det finns bussförbindelser från kungsbacka Central station. Buss 732 avgår varje hel och halv-timme till Frillesås Centrum (Hållplats: Frillesås skola), vilket tar 35min. Där kommer ni bli hämtade med bil den sista 6.1km! De som har mycket bagage och behöver hämtas på Kungsbacka central får säga till mig. ;)

* Outing/ Suiting?!
- De flesta suiters är på EF, så...du vet, yay för dom. Ni kan få krama min hund istället. Men det blir antagligen ingen suiting!?

* Bra att veta då jag bor i ett gårdshus på en stor gård!
- 7 sängar/sovplatser är redan fixade i de 4 sovrum som finns på övervåningen, ni måste dock ta med egna lakan, täcken etc. Kuddar kanske jag kan fixa fram men det vore bäst om alla tog med eget där
- Matsalen rymmer 16-18 människor samtidigt så det borde inte vara något problem där.
- Även om ingen kommer med bil kommer det finnas tillräckligt med fordon för att vi ska kunna bila runt 25 personer till de olika event!
- De som är väldigt känsliga för djur borde inte komma hit alls! DÅ det kommer finnas hund, katt, höns och får i området. Men jag har 2 städade djur fria sovrum till de som tål att vara där djur har varit och som kan klappa en hund utan att koola av ;)

* Vad jag kommer att fixa!
- Snacks och dricka till kvällen på fredag/söndag.
- Lätt frukost. Och middag på Lördagen för upp till 18-20 personer i form av TACOS.
- Resa fram och tillbaka från div. event, Buss/tåg stationer med bil.
- Som sagt, sovplatser till alla och parkeringar till de som bilar hit.
______
(!) Furries som kommer vara här 7/20 (!)

Wolfspawn (Hus-hållare & Arrangör)
Moondance (Arrangör)
FuzzyPhox
Radman (Pending)
Manny
Jay Tailraiser
Powernisse (våran hel-sjyssta hyresvärd)
Johan (Fredag + söndag)

Jobbar med att lägga upp bilder från förra veckans meet:

http://www.furaffinity.net/view/1139998 ... 1376946010
http://www.furaffinity.net/view/11405916/
Jack of all trades, a master of none

Användarvisningsbild
Cadero

Pälsart: Kostymfisk

Re: Furmeet/Minimeet i Frillesås. 23-25 aug (Kungsbacka Komm

av Cadero » 22 aug 2013, 15:57

Jag kan inte komma i helgen :( Kanske nästa gång!
Jag finns på SveaFur och FurAffinity.

Användarvisningsbild
F00F

Pälsart: Serval, katt

av F00F » 31 aug 2013, 20:10

Oj, det här kunde jag ju ha besökt. Jag får nog ta å titta in lite oftare på forumet. :/

Användarvisningsbild
egit-kun

Pälsart: Katt

av egit-kun » 01 sep 2013, 10:22

Sucks att jag inte kunde komma, once in a lifetime opportunity liksom. :/
Hade inte varit allt för långt att åka. :c

Användarvisningsbild
Wolfspawn89

Pälsart: Varg + 1/4 Husky mix :3

av Wolfspawn89 » 13 sep 2013, 20:54

egit-kun skrev:Sucks att jag inte kunde komma, once in a lifetime opportunity liksom. :/
Hade inte varit allt för långt att åka. :c
F00F skrev:Oj, det här kunde jag ju ha besökt. Jag får nog ta å titta in lite oftare på forumet. :/

Jasså, var bor ni fluffisar då? Och jag kommer nog hålla detta igen nästa år ;-)
Jack of all trades, a master of none

Återgå till Små träffar & Stora konvent