#FurryFika i Stockholm - diskussioner

Pälsträffar i alla dess RL-former
Användarvisningsbild
mickel

Pälsart: Enhörning

Re: FurryFika i Stockholm [Återkommande event]

av mickel » 23 sep 2013, 18:15

Där har jag aldrig varit. Ses där!
"Cynicism is a disease. It can be cured." - The White King, "Alice: Madness Returns"

Användarvisningsbild
Rico Otter

Pälsart: Utter!

av Rico Otter » 23 sep 2013, 22:02

hmm, fina i stockholm, borde nog prova eller nåt.

Försöka vara social har jag hört är en bra sak att prova på. :P

Användarvisningsbild
Capeh

Pälsart: Räv!

av Capeh » 24 sep 2013, 12:47

Rico Otter skrev:hmm, fina i stockholm, borde nog prova eller nåt.

Försöka vara social har jag hört är en bra sak att prova på. :P

Det tycker jag verkligen! Då ses vi där då ;)
Official #FurryFika Fox!
Need help? Ask away! I don't bite... hard.

Användarvisningsbild
mickel

Pälsart: Enhörning

av mickel » 06 okt 2013, 23:44

Furryfika var mycket trevligt. Det var kanske inte så socialt som det kunnat vara i och med att folk satt i sina invanda kamratgrupper vid separata bord, vilket jag också gjorde mig skyldig till. Men det var ju första gången också så det lättar nog upp.

Minus för den höga ljudnivån, men den går nog inte att göra så mycket åt heller...

Caféet var ett väldigt bra fynd! Det kan vi fortsätta använda tycker jag. Det bakre rummet där var praktiskt och halvprivat.
"Cynicism is a disease. It can be cured." - The White King, "Alice: Madness Returns"

Användarvisningsbild
Lexy
Regelpäls

Pälsart: Katt

av Lexy » 07 okt 2013, 11:29

mickel skrev:Furryfika var mycket trevligt. Det var kanske inte så socialt som det kunnat vara i och med att folk satt i sina invanda kamratgrupper vid separata bord, vilket jag också gjorde mig skyldig till. Men det var ju första gången också så det lättar nog upp.

Minus för den höga ljudnivån, men den går nog inte att göra så mycket åt heller...

Caféet var ett väldigt bra fynd! Det kan vi fortsätta använda tycker jag. Det bakre rummet där var praktiskt och halvprivat.

Tyckte det var trevligt, och folk vandrade omkring en del! Åtminstone gjorde jag det.
Pratade med minst en från varje bord hoppas jag.

Fiket var trevligt, härligt med "hemtrevliga" möbler som på hipster-stället Café String. Café Dox var grymt mysigt, stort och hade en massa gott fika att ladda upp med (så gott att det nästan tog slut när alla vi var där :#)!)

Härligt att bara se och stämma av läget med folk.

Användarvisningsbild
Capeh

av Capeh » 07 okt 2013, 21:09

Jag och resten av arrangörsgruppen vill rikta ett enormt tack till alla som tittade förbi på detta första FurryFika! Det hade ju inte blivit något utan er. Framför allt roligt att se att så många kom - inte mindre än 42 olika namn hamnade i vår gästbok som kommer att finnas med på varje träff. Det är naturligtvis roligt om ni lämnar ett litet spår i den varje gång ni är där!

Vi hoppas naturligtvis att alla hade trevligt, och att ni fick tillfälle att umgås och ha lite trevligt med både nytt och gammalt folk, och att de flesta av er kommer att fortsätta dyka upp i framtiden!

Cafépersonalen blev, trots förvarningen, helt överrumplade. Tyvärr märktes det också på de väntetider som uppstod. Jag och Aoroo väntade tills alla hade fått beställa, och vi lyckades inte få iväg våra beställningar förrän en dryg timme efter öppnandet av fikat; först då hade ruschen lagt sig, då vi stundtals hade över 30 personer i kö. Caféet har dock lovat utökad bemanning från strax före 13.00 till nästa månad.

Avslutar med en kort påminnelse till alla:
Nästa FurryFika hålls på Café Dox; Söndag 3 November klockan 13:00 (Samma tid, samma kanal)
Official #FurryFika Fox!

Användarvisningsbild
Rico Otter

Pälsart: Utter!

av Rico Otter » 08 okt 2013, 12:38

SKulle nog föreslå en ny tråd/post träd sak till nästa fika

Bara en fundering så man slipper bläddra igenom alla posterna för information :P

Användarvisningsbild
Capeh

av Capeh » 08 okt 2013, 13:04

Rico Otter skrev:SKulle nog föreslå en ny tråd/post träd sak till nästa fika

Bara en fundering så man slipper bläddra igenom alla posterna för information :P

Nja, det framgår ju av första posten att det är första söndagen i varje månad. Det var bara en påminnelse. :)
Official #FurryFika Fox!

Användarvisningsbild
Cadero

Pälsart: Kostymfisk

av Cadero » 08 okt 2013, 16:03

Jag förstår ändå vad Rico menar med att man inte ska behöva läsa igenom typ sju sidor bara för att hitta rätt information, jag funderar på att peta till Trax och be honom hålla första inlägget uppdaterat med det senaste datumet. Vad sägs om det?
Jag finns på SveaFur och FurAffinity.

Användarvisningsbild
Capeh

av Capeh » 09 okt 2013, 09:41

Jag har i och för sig själv sagt att övertydlighet knappast skadar. Man skulle kunna ha det så i alla fall till en början.
Official #FurryFika Fox!

FöregåendeNästa

Återgå till Små träffar & Stora konvent