Intressekoll till spelhörnan @ NFC 2014.

Pälsträffar i alla dess RL-former
Användarvisningsbild
Loke

Pälsart: Gecko, Ovipari.

Intressekoll till spelhörnan @ NFC 2014.

av Loke » 30 okt 2013, 12:11

Hejsan.

En kommer att ta med sig tre skärmar och Xbox / Xbox 360 / PS Vita / PS3 / PS4 / PC. En kommer att flytta in allting i spelrummet där Aonekoamaru är boss.

En är därför lite nyfiken på vad folk brukar spela tillsammans, vad folk vill spela tillsammans.
Eller vad folk bara vill testa eller sitta och leka med. Alla förslag är välkomna, då poängen är delvis att bredda ut min egna samling med fler roliga spel.

En kommer att ta med sig konsollerna, datorn och kontroller så att det räcker att bli över för dem som vill spela lite med oss en stund.

Kinect till Xbox 360 finns med danspel, så en danstävling eller bara allmänt kul med några suiters kanske?

Har även några trådade kontroller för PC så några spel där kan vara mera behagliga med kontrollerna.

Så ja, kasta ideer på en så får vi se vad som följer med upp till NFC 2014.
I find the world to be my own personal playground, but I'm not greedy, I'll gladly share it with you.

Användarvisningsbild
Rufus

Pälsart: Hund

Re: Intressekoll till spelhörnan @ NFC 2014.

av Rufus » 30 okt 2013, 13:03

Jag spelade mest Tekken .. där jag spöade alla. ;)

Andra Beat 'em up spel hade dock vatt trevligt!
T.H.VH

Användarvisningsbild
Sotix

Pälsart: Hund

av Sotix » 30 okt 2013, 13:15

Tekken >:3

Men Street Fighter, blazblue, Mortal Kombat, Soul Calibur, Dead or Alive är roliga fighting spel :)

Bilspel brukar vara roligt, inget fan av sport spel.

Till Wii finns det ju en del spel som mario party, mario kart :)

Jag lär spela en del Tekken iaf :-D

Användarvisningsbild
Daisy Bell

Pälsart: Rådjur

av Daisy Bell » 30 okt 2013, 13:20

Xbox och Playstation är väl i allmänt inte sådär jättespännande för flerspelarspel. Då passar nog Nintendos prylar bättre.

Playstation 3 har LittleBigPlanet, det är bra och kul, iallafall. Rayman Origins är rätt kul, fast jag tyckte det var roligare ensam än i grupp. Utöver det vet jag fan inte.
SKADA MIG INTE~

Användarvisningsbild
Loke

av Loke » 30 okt 2013, 14:37

Daisy Bell skrev:Xbox och Playstation är väl i allmänt inte sådär jättespännande för flerspelarspel. Då passar nog Nintendos prylar bättre.

Playstation 3 har LittleBigPlanet, det är bra och kul, iallafall. Rayman Origins är rätt kul, fast jag tyckte det var roligare ensam än i grupp. Utöver det vet jag fan inte.

Tyvärr så har jag inte något Nintendo alls. Tycker att det jätteroliga konsoller och spel, men jag har aldrig fastnat för det. Jag har SoulCalibur 2+4+5 på Xbox/360. Streetfighter 4 till PS3, jag kommer att ta med så många spel en kan.
I find the world to be my own personal playground, but I'm not greedy, I'll gladly share it with you.

Användarvisningsbild
Loke

av Loke » 30 okt 2013, 14:39

Sotix skrev:Tekken >:3

Men Street Fighter, blazblue, Mortal Kombat, Soul Calibur, Dead or Alive är roliga fighting spel :)

Bilspel brukar vara roligt, inget fan av sport spel.

Till Wii finns det ju en del spel som mario party, mario kart :)

Jag lär spela en del Tekken iaf :-D

En har Flatout Ultimate Carnage. Och Dirt 2+3. Som tidigare sagt så kommer jag att ta med så mycket jag kan. Men tack för hinten.

Användarvisningsbild
Rico Otter

Pälsart: Utter!

av Rico Otter » 31 okt 2013, 18:12

Kommer nog kika in men inte så mycket för tv spel när jag är på konvent ehe ^^

beror ju på om man hitta nån att snacka/diskutera saker med förstås

Användarvisningsbild
Kage

Pälsart: Varg-sak

av Kage » 31 okt 2013, 19:00

Spelhörnan på NF2013 var alldeles underbart skoj. ^^ Singstar på PS3 med alternativ att dansa med Playstation Move var jättekul; hade gärna sett något sånt igen. :3
What garden of strange delights is this? What forgotten paradise? What font of endless diversion? The darkness; the stench of blood... We stand at the merry mouth of hell itself!

Användarvisningsbild
mickel

Pälsart: Enhörning

av mickel » 02 nov 2013, 16:58

Jag visste inte ens att det fanns en spelhörna på NFC. Spelar inte så mycket konsollspel så för min del kvittar det. Något jag väldigt gärna skulle vilja köra är Artemis, en simulator av bryggan på ett rymdskepp a la Star Trek. Den som kan ordna fram det får guldstjärna av mig.
"Cynicism is a disease. It can be cured." - The White King, "Alice: Madness Returns"

Användarvisningsbild
Loke

av Loke » 03 nov 2013, 13:39

mickel skrev:Jag visste inte ens att det fanns en spelhörna på NFC. Spelar inte så mycket konsollspel så för min del kvittar det. Något jag väldigt gärna skulle vilja köra är Artemis, en simulator av bryggan på ett rymdskepp a la Star Trek. Den som kan ordna fram det får guldstjärna av mig.

Knappt jag själv visste om det, därav att en engagerar sig lite i det nu. För Artemis måste vi har några datorer och lite annat dylikt som projektor, jag är inte med på någon styrande fot alls. Jag kommer bara att ta med lite roliga saker som jag har fått godkänt av bossen för spelrummet.

Nästa

Återgå till Små träffar & Stora konvent