Intressekoll till spelhörnan @ NFC 2014.

Pälsträffar i alla dess RL-former
Användarvisningsbild
mickel

Pälsart: Enhörning

Re: Intressekoll till spelhörnan @ NFC 2014.

av mickel » 03 nov 2013, 18:49

Loke skrev:
mickel skrev:Jag visste inte ens att det fanns en spelhörna på NFC. Spelar inte så mycket konsollspel så för min del kvittar det. Något jag väldigt gärna skulle vilja köra är Artemis, en simulator av bryggan på ett rymdskepp a la Star Trek. Den som kan ordna fram det får guldstjärna av mig.

Knappt jag själv visste om det, därav att en engagerar sig lite i det nu. För Artemis måste vi har några datorer och lite annat dylikt som projektor, jag är inte med på någon styrande fot alls. Jag kommer bara att ta med lite roliga saker som jag har fått godkänt av bossen för spelrummet.

En sak som skulle behövas för Artemis är ett helt rum. Det kanske går att låna ett konferensrum eller dylikt. Där brukar finnas projektor... sen behövs förstås någon som har köpt spelet.
"Cynicism is a disease. It can be cured." - The White King, "Alice: Madness Returns"

Användarvisningsbild
Loke

Pälsart: Gecko, Ovipari.

av Loke » 03 nov 2013, 20:37

mickel skrev:En sak som skulle behövas för Artemis är ett helt rum. Det kanske går att låna ett konferensrum eller dylikt. Där brukar finnas projektor... sen behövs förstås någon som har köpt spelet.

Då är det nog bättre om du kollar med Arrangörerna om det finns tillfälle för detta. Det vore åsm och du får låna min ROG GV55VW till detta, så länge jag får vara med ;)
I find the world to be my own personal playground, but I'm not greedy, I'll gladly share it with you.

Användarvisningsbild
mickel

av mickel » 04 nov 2013, 19:06

Loke skrev:Det vore åsm och du får låna min ROG GV55VW till detta, så länge jag får vara med ;)

Du måste vara med. Jag tänker inte vara kapten!
"Cynicism is a disease. It can be cured." - The White King, "Alice: Madness Returns"

Användarvisningsbild
Loke

av Loke » 05 nov 2013, 07:23

mickel skrev:
Loke skrev:Det vore åsm och du får låna min ROG GV55VW till detta, så länge jag får vara med ;)

I aint a captain! Me be engineer!
I find the world to be my own personal playground, but I'm not greedy, I'll gladly share it with you.

Användarvisningsbild
mickel

av mickel » 05 nov 2013, 22:43

Loke skrev:
mickel skrev:

I aint a captain! Me be engineer!

Okej, men jag tänker inte vara kapten. Jag vet vad som händer när jag är kapten. Vi vill inte vara med om det.

Användarvisningsbild
Vectorwuff

Pälsart: Neon Varg

av Vectorwuff » 06 dec 2013, 20:42

Oooh :-D PS4! det skulle jag jätte gärna vilja prova :)
Neon Blått Är Den Vackraste Blå

Användarvisningsbild
Loke

av Loke » 06 dec 2013, 21:26

Vectorwuff skrev:Oooh :-D PS4! det skulle jag jätte gärna vilja prova :)

Tyvärr så har jag inget roligare att spela just nu, och alla dem roliga spelen (enligt mig) kommer ut nästa år, efter NFC. Så det blir ju i alla fall PlayRoom, Killzone och Resogun, finns några gratis spel att lira just nu med, hoppas DriveClub kommer ut innan NFC. Ett spel som jag får innan jag åker upp är nya Thief.

Du får peta på Aonekoamaru och se vad han kommer att ha med sig om du vill meta mer.

Användarvisningsbild
Vectorwuff

Pälsart: Neon Varg

av Vectorwuff » 15 dec 2013, 13:01

Loke skrev:
Vectorwuff skrev:Oooh :-D PS4! det skulle jag jätte gärna vilja prova :)

Tyvärr så har jag inget roligare att spela just nu, och alla dem roliga spelen (enligt mig) kommer ut nästa år, efter NFC. Så det blir ju i alla fall PlayRoom, Killzone och Resogun, finns några gratis spel att lira just nu med, hoppas DriveClub kommer ut innan NFC. Ett spel som jag får innan jag åker upp är nya Thief.

Du får peta på Aonekoamaru och se vad han kommer att ha med sig om du vill meta mer.

Okay gött! spelar inte nån roll för mig, vill mest se grafiken och få känna på spelkänslan bara :)
Neon Blått Är Den Vackraste Blå

Användarvisningsbild
Loke

av Loke » 15 dec 2013, 16:53

Vectorwuff skrev:Okay gött! spelar inte nån roll för mig, vill mest se grafiken och få känna på spelkänslan bara :)

Du får ju då gjärna talla på kontrollerna med, dem är ytterst trevliga att hålla i under långa stunder, men batteriet håller inte mer än kanske sju timmar, lite halvt dåligt mot DS3 kontrollerna som har trettio timmars användning.

Användarvisningsbild
Miles T.F. Baxxter
Hodepels

Pälsart: Polarrev

av Miles T.F. Baxxter » 15 dec 2013, 20:07

Hvis noen skulle føle for å organisere det, så er det alltids Happy Action Theater!
"Sometimes the thing you think will cause you to lose friends and feel left out, can actually be the thing that helps you make your closest friends and realize how special you are."
~ Twilight Sparkle

FöregåendeNästa

Återgå till Små träffar & Stora konvent