Intressekoll! Meet i Kiruna, Norrbotten?

Pälsträffar i alla dess RL-former
Användarvisningsbild
Koira

Pälsart: Hund (blandras)

Intressekoll! Meet i Kiruna, Norrbotten?

av Koira » 06 nov 2014, 11:39

Hej alla pälsare!
Jag tänkte höra om det finns några som skulle vara intresserade av ett meet i Norrbotten, den nordligaste delen av Sverige! Det finns så oerhört mycket att erbjuda och jag tror det skulle vara uppskattat, men som sagt vill jag först kolla att det finns intresse innan något kan planeras!

Vad kan en göra här i Kiruna då, undrar ni?
Den största tillgången i Norrbotten är ju vår fantastiska natur, så en dagsutflykt vore eventuellt på agendan (grilla, leka i snön, fota och åka skidor på Loussavaara), alternativt att åka ut till Jukkasjärvi (15-20 min med bil) och besöka det fantastiska ishotellet som är klart varje år runt mitten av November. På ishotellet finns många saker att göra, som till exempel hundslädturer, gå en rundtur på hotellet och ta en drink i icebar, äta gott i deras resturang m.m. Läs mer om ishotellet och vad vi skulle kunna göra där på http://www.icehotel.se/
I Kiruna finns även flera härliga caféer, matställen, en massa butiker (för att vara Kiruna, menar jag ;-)) och en bowlinghall!

Ja, det låter ju skoj! Hur tar en sig till Kiruna?
Det går både flyg, tåg och buss till Kiruna, men det bekvämaste är ju att flyga som bara tar t.ex. 1,5h från Stockholm :)

Vad skulle det kosta?
En exakt siffra är svårt att veta så här långt i förväg. Det här är bara en intressekoll som sagt! :-D Men kostnader som resa hit, mat och hotell står ni själva för, och sen kan det ju komma inträde till Icehotel och om vi t.ex. skulle bowla en kväll.

Hur länge?
Meetet måste vara minst en helg för att ni ska hinna uppleva allting, som sagt finns det så mycket att se och uppleva här! :)

När?
Om det finns ett intresse så skulle det här meetet ta plats antingen andra veckan i December 2015 eller andra veckan i Januari 2016, för att se till att det finns snö och så att det inte konkurrerar med NFC som ju också är nästan bara månaden efter.

Oj! Det är väldigt länge tills dess?
Ja, och det är för att om det är något jag lärt mig av furries så är det att dom gillar att planera långt i förväg :)
Det är mycket möjligt att det skulle kunna bli ett återkommande event varje år!

Övrigt!
Varma och skyddande kläder är ett måste. Det ÄR kallt i Kiruna på vintern.
Vissa saker (som att dricka alkohol i baren) kräver att en är 18 år och kan bevisa det med en giltlig ID handling. I övrigt finns ingen åldergräns, men om en är väldigt ung hade det ju varit lämpligt att ha med en vuxen.
Dem flesta aktiviteter är fursuit vänliga! Men jag skulle ändå säga att vissa saker (som att fursuita på icehotel) inte är helt säkert att vi får och är något jag måste fråga om ifall intresset för det här meetet blir av!

Intressant? Skriv i tråden!
Kom gärna med frågor, tankar och förslag! :-D

Användarvisningsbild
Dave

Pälsart: Varg

Re: Intressekoll! Meet i Kiruna, Norrbotten?

av Dave » 06 nov 2014, 19:20

Jag och Loke skulle kunna vara ineresserade av att komma :3

Användarvisningsbild
Koira

Pälsart: Hund (blandras)

av Koira » 08 nov 2014, 15:50

Dave skrev:Jag och Loke skulle kunna vara ineresserade av att komma :3

Woho! Vad kul att ni är intresserade :D

Användarvisningsbild
ice tiger

Pälsart: tiger

av ice tiger » 11 nov 2014, 19:23

B) Jag kommer.
Man lever bara en gång så njut och ha roligt

Användarvisningsbild
Katta

Pälsart: Katt

av Katta » 01 dec 2014, 20:30

ice tiger skrev:B) Jag kommer.

Neeeeeeeeeeej!

<3 Okej då.

Återgå till Små träffar & Stora konvent