Fursuit fest 26 December

Pälsträffar i alla dess RL-former
Användarvisningsbild
jackstone112

Pälsart: Drake

Fursuit fest 26 December

av jackstone112 » 30 nov 2014, 11:14

Tjena alla svenska furries!

Jo det är så att jag blev kontaktad av en av min mors ungdoms polare som jobbar med en youtube kanal att jag vidoes om allt möjligt och han fick reda på att jag var furry och gay ( at the same time XD ) Och i och för sig så visste han lite redan vad det är, men han ville göra ett avsnitt om furries, och jag vet redan vad alla tänker precis som jag " detta kommer bli en skandal video ". Dock så har jag en livlina som gör det praktiskt taget omöjligt för han att ljuga och göra det till en skandal video. 1. Min mor och han jobbar i samma bransch, skulle han smutskasta furry eller mig så skulle hans karriär vara över XD.

Han tycker detta är jätte intresant och jag har redan haft en intervju där vi satt ner och pratade om vad furry är osv. Inga konstiga frågor eller så.

Nu så vill han bjuda in mig och andra fursuiters ( var inte jag som bestämde detta ) till en stor fest han ska ha den 26 december. Det är helt fri inträde samt fri dryck ( inklusive alkohol från vad jag har förstått ). Han kommer dessutom fixa ett rum som kan vara fursuit lounge för oss XD. Detta kommer vara någonstans centralt i stockholm ( vet inte exakt men kommer med mer info så fort jag får det. ) Detta är inget litet lägenhets fest, det kommer vara MASSOR med människor där, ganska kända svenska kändisar ochså. Bara så ni vet vad det ni ger er in på XD. Man får gå såklart när man vill. Börjar runt 21:00 preliminärt.

Det enda kravet han hade var att 1. man hade en fursuit och 2. den var "bra/snygg" nog. vilket är väldigt diffused sakt.

Så om när är intreserade skriv det här eller skicka mig ett pm med eventuella frågor ni har! ^^
" I rather be hated for who i'am, then loved for someone i'am not"

Användarvisningsbild
Belisinum

Pälsart: Vit varg

Re: Fursuit fest 26 December

av Belisinum » 30 nov 2014, 14:20

Säger bara min mening nu och vad jag tänker på när jag läser detta.
jätte bra att han verkar genuint intresserad i furry fandom och inte verkar vilja smutskasta ämnet, även om att ha en hotelse(ruinera hans karriär) över honom tycker jag inte låter värst bra.
sen vet jag inte, väldigt diffus info om festen, och känns mer som han bjuder in furrys som underhållning för de andra gästerna. att gå på en stor fest med många personer som nog inte har så stor kännedom om furrys eller fursuits låter väldigt riskabelt då folk kommer säkerligen bli fulla och utan kännedom hur man ska vara runt en fursuiter kan olyckor lätt hända enligt min mening.
hoppas de som går har trevligt dock men som det låter för mig så är det ingen fest jag vill gå på, furrys är mer än bara fursuits och utseendeideal, i alla fall för mig.

Användarvisningsbild
Vectorwuff

Pälsart: Neon Varg

av Vectorwuff » 30 nov 2014, 15:24

Måste hålla med svaret ovan här faktiskt, det hela låter ju visserligen väldigt najs oavsett, men jag tror han skulle få ut mer av det hela om han hängde med på en outing om han nu vill göra ett reportage eller nåt, massa icke furry folk som inte vet så mycket om fandomen och alcohol brukar tyvärr inte gå ihop så bra x3 Dock är detta mina egna tycken och ord så ^^ Hoppas de som åker dit har skoj och att det hela blir lyckat i alla fall!
Neon Blått Är Den Vackraste Blå

Användarvisningsbild
SweaWolf

Pälsart: wolffox

av SweaWolf » 30 nov 2014, 16:11

får nog hålla med dom andra som svarat, fursuiting tillsammans med fullt folk som troligen inte vet vad det är för något utan troligen mera ser det som ett kul spex till festen är ingen bra kombo direkt, bättre i så fall att som vector säger bjuda in honom till något meet eller liknande så han kan göra sin video där.

Sedan att hota folk är inte speciellt smart eller lyckat heller, gör bara att man blir mera tillbakadragen och får mindre lust att komma dit tyvärr :/

Sedan lite frågor med, man får bara komma om man har suit, så inga handlers eller något får vara med och vara till hjälp med vatten eller mota bort fulla personer som kommer dra/klämma/trycka på suits mm? Så suiters får ta hand om sig själv?

Du har ingen länk eller så till hans youtube-sida så man kan få se vad han gjort innan mm, han verkar ju göra en serie eller något så hade varit intressant att se andra avsnitt ur den, då fårman fort en uppfattning om hur seriös han verkligen är.

Väljer nog i nuläget att avstå i alla fall, får se längre fram hur informationen beteer sig och vad som händer.

Användarvisningsbild
jackstone112

av jackstone112 » 30 nov 2014, 19:32

Jag är inte förvånad över svaren efter att jag postat XD jag sa till han att furries är väldigt anti media och försöktiga. Jag nämnde det där för han ochså om fulla människor och dyra fursuits.

Och jag förstår till fullt att ni inte litar på han eller festen då jag som har träffat han ( och nej har inte hotat han, bara att det är vad som skulle kunna hända ) jag tänker inte försöka övertala någon då det är helt upp till var och en. Jag kan säga att han är en schyst snubbe, men i slutändan är det upp till var för sig. Jag håller med att det låter lite som om att fursuiters är där är andra nöje, dock så kan han tro vad han vill men jag går dit för min skull ingen annans XD.

Och jag ska nämna det där med handlers, skulle vara bra att ha sånna , jag behöver inte det dock.

Användarvisningsbild
Belisinum

Pälsart: Vit varg

av Belisinum » 30 nov 2014, 19:55

jackstone112 skrev:Jag är inte förvånad över svaren efter att jag postat XD jag sa till han att furries är väldigt anti media och försöktiga. Jag nämnde det där för han ochså om fulla människor och dyra fursuits.

tror inte detta handlar om anti media eller något sånt, handlar om för lite information om vad festen egentligen är till för, för tror inte festen är till hans reportage om furrys om han inte vill fånga hur de är i fest situationer. vilket det också låter udda, det finns skillnader på att vara anti media och försiktig och att tycka att det är bara för lite info, mer så när festen verkar vara mer utvalda "snygga" personer låter väldigt oseriöst.
det är som att ha ett konvent eller meet men bara säga att de snygga personerna får komma, vad ger det för intryck liksom.

Användarvisningsbild
SweaWolf

Pälsart: wolffox

av SweaWolf » 30 nov 2014, 20:52

fans det någon länk till hans youtube filmer?

Inte direkt anti media men är det någon utanför fandomen som vill göra ett reportage eller en film mm så vill man veta så mycket som möjligt om personen och vad han sysslar med innan man säger ja till något sådant där, inte konstigare än så.

Men så som du lägger upp det här så låter det liksom mera som att han ska ha en fest för sina kändiskompisar och vill ha dit lite underhållning i form av roliga furries för att spexa till det lite, annars om ni vill ha med massa suiters mm så är det nog bara att ändra plats till någonstans utan fest och fylla och göra det till ett meet eller liknande där han kan filma och ställa frågor mm eller vad han nu tänkt.

Sedan håller jag med Belisinum, väldigt konstigt att bara snygga suits och folk får vara med och vad skulle klassas som snygga, skulle Swea passa eller är han för sliten/ful liksom, vart går gränsen mm och är det ni som ska välja vilka som passar?

Sorry för massa frågor men ju mera info ju bättre.

no avatar
Rhasp

Pälsart: Katt

av Rhasp » 08 dec 2014, 22:41

Håller med många andra här att detta inte känns bra och det har inget att göra med killens trovärdighet eller pålitlighet att göra.

Men den första varningsklockan är den om "snygga furs" som tyder på att han enbart är ute efter människor som platsar i Stockholsoms kändisliv och blir bjudna på inneställen vilket väl är okej för en kändisfest men knappast om man vill ha en fursuit vänlig fest.

Sedan är det den här grejen med fri alkohol. Jättebra för kändisfest och i grund väldigt generöst men det känns ändå som ett stort NO för furrisar då stora mängder mer eller mindre fulla människor sällan går jättebra ihop med furrisar om det inte är en staff och security där som vet vad furrisar är för något och som av den anledningen kan hålla efter berusade personer som inte vet vad de håller på med som det är på NFC. Dessutom är det väl inte så där jättelyckat att bli full i en fursuit heller oavsett vad detta kan göra med ens värdefulla dräkt?

Så med all respekt så känns detta som någon jag skulle rekomendera att man avstog ifrån om man nu inte är jättevan med att vara furrie på diverse alkoholtillställningar. Det är helt enkelt för mycket risker för både dräkt och person inblandade och att man dessutom inte verkar få ha någon handler med som ser efter en är ytterliggare en stor varningsklocka.

Användarvisningsbild
jackstone112

av jackstone112 » 24 dec 2014, 14:22

Det blir inte av så ingen behöver bry sig XD

Återgå till Små träffar & Stora konvent