skövde sommarmeet 17-19juni 2016

Pälsträffar i alla dess RL-former
Användarvisningsbild
SweaWolf

Pälsart: wolffox

skövde sommarmeet 17-19juni 2016

av SweaWolf » 09 maj 2016, 11:21

Inbjudan Skövde furmeet 17-19juni 2016

Är ni sugna på att ha lite skoj och träffa likasinnade en helg i Skövde är detta ett bra tillfälle, för den 17-19juni i år är det dax för Skövde furmeet 2016 igen, grillning, bowling, lekar och bad står på listan över aktiviteter denna helg.

I år kommer vi ha något alla tre dagarna är det tänkt och upplägget ser ut som följande:

Fredag: vi samlas runt 19-tiden på parkeringen vid hotell billingehus för en gemensam promenad bort till sjön (cirka 10-15min gång), där kommer vi umgås med varandra, grilla lite korv och bara ha det underbart, dom som vill bada i sjön kan göra det men det är en svartsjö så ganska mossigt vatten.

Lördag: vi sover alla ut efter gårdagens grillning och möts utanför O´learys 16.30 för att i gemensam grupp gå in och byta om och förbereda för lite bowling. Jag har hyrt banor från 17-18.30 och som vanligt så är fursuits välkomna men det är dom som jobbar där som bestämmer om du får ha dina fottassar på dig eller inte så ni som ska suita ska visa upp tassarna INNAN ni går och byter om. Finns tillgång till duschar och omklädningsrum.

Söndag: vi samlas på förmiddagen runt 12-tiden på utvald plats i boulognerparken för sedvanlig frukost picknick. Det kommer finnas en del leksaker att aktivera sig med så som boll, frisbee, kub mm samt att det finns en nybyggd sjö i parken så goda badmöjligheter, denna sjö utnyttjades flitigt förra gången. Här i parken stannar vi så länge vi orkar och tills folk drar sig hemåt.

Vad kommer då allt det här gå på? Det kommer kosta 200:- per person oavsett om ni tänker spela bowling eller bara vill vara med och titta/ta kort och då ingår bowling 1,5timmar, korv med bröd och grilltillbehör under fredagens grillning så som korv, bröd, senap etc etc. frukostmat på söndagen i parken.

Hur betalar vi? Ni kan antingen ge mig jämna pengar i handen på fredagen vid grillningen eller föra över pengar till mitt bankkonto, mera info om betalning mm kommer i ett separat meddelande till dom som tackat ja och vill komma. Och det kommer kosta 200:- oavsett om ni tänker spela bowling eller bara kolla på. Har tyvärr EJ tillgång till swish.

Hur gör vi suiters då, vart byter vi om mm? Det kommer finnas platser att byta om på, omklädningsrum med dusch finns på bowlinghallen samt tillgång till lägenhet 30-80meter från parken finns på söndagen, vatten kommer finnas tillgängligt alla dagar och platser där suiters infinner sig.

Vart sover jag? Sovplatser får folk hitta på egen hand, finns en hel del furs som bor i Skövde, bara att höra sig omkring.

Vad händer om det blir regn då? Skulle det bli regn så utgår utomhus evenemangen men bowlingen kvarstår, tyvärr är vädret inget vi kan göra något åt :/

!!Jag behöver veta om ni kommer senast 4juni så jag kan boka rätt antal till bowlingen mm.!! ju tidigare ni vet och säger till ju bättre så klart. :)

Varmt välkomna till årets meet, mvh SweaWolf

Användarvisningsbild
Cadero

Pälsart: Kostymfisk

Re: skövde sommarmeet 17-19juni 2016

av Cadero » 10 maj 2016, 07:35

Fan, det krockar med Svinvallfärden, så jag kan inte komma :(. Inte så konstigt när det gäller ledigheter och sånt förstås. Jag hade sett fram emot att träffa många som säkert kommer åka på det här istället, speciellt Skövdeborna. Sorg!
Jag finns på SveaFur och FurAffinity.

Användarvisningsbild
SweaWolf

av SweaWolf » 31 maj 2016, 09:26

glöm inte att sista anmälningsdagen är nu på lördag den 4e juni.

Furs som har anmält sig:

1: SweaWolf
2: bubblebunnybutt
3: vector
4: wolfspawn
5: dave
6: Lightfox
7: Koori
8: chamo
9: akiibba
10: bardolph
11: furrymoon
12: phrozt
13: moof
14: lune
Senast redigerad av SweaWolf 03 jun 2016, 09:07, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
SweaWolf

av SweaWolf » 02 jun 2016, 09:35

Bara tre platser kvar till sommar meetet nu sedan är det tyvärr fullt för denna gången.

Användarvisningsbild
SweaWolf

av SweaWolf » 06 jun 2016, 00:40

anmällan nu stängd, varmt välkommna alla som anmält sig :)

Användarvisningsbild
SweaWolf

av SweaWolf » 12 jun 2016, 09:23

Lite sista info inför Skövde sommarmeet 17-19juni.

Vi möts 19.00 vid parkeringen på billingen.
På lördagen möts vi 16.30 utanför O´learys.
Söndag ses vi i parken runt 12-tiden för lite frukost mm.

VIKTIGT: ta med 200kr på fredagen i kontanter alt
senast lördagen innan vi börjar bowla, jag har EJ swish
mm så cash is king! VIKTIGT!!

skulle det visa sig att det regnar eller dyligt eller fortfarande är
eldningsförbud så fixar vi så att det blir häng och mat endå
på något sätt :)

Varmt välkomna ska ni vara :)

Återgå till Små träffar & Stora konvent