Träning. (Sport/Gym/etc)

Fordon, teknologi, radiostyrt, samlingar, etc.
Användarvisningsbild
Rufus

Pälsart: Hund

Träning. (Sport/Gym/etc)

av Rufus » 29 aug 2013, 11:53

Finns säkert fler än jag som kan behöva gå upp eller ner i vikt! Så jag tänkte att vi kunde ha en tråd med material om tränings typer och olika övningar. :)

Själv får jag på ett litet gym som har fokuserat på maskiner och hantlar (skum combo, I know!) . Så jag sökte efter Bumbbell Exercises.. Och blev inte besviken!
http://www.dumbbell-exercises.com/ xD Ändra bara första namnet till redskapet du har så fixar det sig nog där också. ;)

http://www.gymgrossisten.com/ - En mycket bra sida om du behöver tränings grejer!

http://www.furaffinity.net/journal/4522075/ - En tränings journal jag hittade på FA för ett tag sen.

**NEW** http://www.gymvaruhuset.com/ Billigare än GymGrossisten! Specielt deras protein pulver.
Senast redigerad av Rufus 13 sep 2013, 03:52, redigerad totalt 1 gång.
T.H.VH

Användarvisningsbild
mickel

Pälsart: Enhörning

Re: Träning. (Sport/Gym/etc)

av mickel » 29 aug 2013, 13:58

Jag behöver gå upp en del, gärna förbättra konditionen. Bara ett problem - träning är så jävla tråkigt. Om någon uppfann ett botemedel mot det skulle den bli rik.
"Cynicism is a disease. It can be cured." - The White King, "Alice: Madness Returns"

Användarvisningsbild
Lexy
Regelpäls

Pälsart: Katt

av Lexy » 29 aug 2013, 19:43

mickel skrev:Jag behöver gå upp en del, gärna förbättra konditionen. Bara ett problem - träning är så jävla tråkigt. Om någon uppfann ett botemedel mot det skulle den bli rik.

Att promenera är jättebra träning och riktigt intressant. Spana på folk och fä :o!

Användarvisningsbild
mickel

av mickel » 29 aug 2013, 21:21

Lexy skrev:Att promenera är jättebra träning och riktigt intressant. Spana på folk och fä :o!

Nja. Nä. Promenera har aldrig intresserat mig. Gå backe upp och backe ner förbi samma hus och samma trän dag ut och dag in. Här ute i villaghettot finns verkligen ingenting att se på som jag inte har sett till leda...
"Cynicism is a disease. It can be cured." - The White King, "Alice: Madness Returns"

Användarvisningsbild
Rufus

Pälsart: Hund

av Rufus » 30 aug 2013, 12:30

mickel skrev:Jag behöver gå upp en del, gärna förbättra konditionen. Bara ett problem - träning är så jävla tråkigt. Om någon uppfann ett botemedel mot det skulle den bli rik.

Musik hjälper mig nått så otroligt mycket! För mig e det Queen som gäller. :3
T.H.VH

Användarvisningsbild
mickel

av mickel » 30 aug 2013, 20:14

Rufus skrev:Musik hjälper mig nått så otroligt mycket! För mig e det Queen som gäller. :3

Kan vara distraherande också. Jag gillar att koncentrera mig på musik när jag lyssnar på den, det är inte så bra när man är ute i trafiken. ;)

Men jo, hittar man någon lagom ointressant musik kan det funka. Queen däremot, det fordrar full koncentration! :)

Användarvisningsbild
Temin

Pälsart: Drake (eller mus ibland ^.^)

av Temin » 18 mar 2014, 23:52

Jag har en dörrtrapets jag svingar mig i. Ska inte säga hur många chin-ups jag klarar, men över 10 i alla fall.
Pull-ups med för den delen, och jag åsyftar den engelska definitionen givetvis. Är vi svenskar så patetiskt fantasilösa så vi måste sno begrepp från engelskan så ska vi väl för bövelen inte totalt spegelvända innebörden av orden!!? (rant, rant)

Har som mål att klara av att dra upp mig med en arm. Det är många år kvar dit. Det känns fortfarande som om armarna ska slitas loss då jag hänger i bara den ena. Händerna klarar i alla fall av det så det är väl alltid något.

Tränar också greppstyrka och har för ändamålet köpt några "Captains of crush"-handstärkare. Jag klarar inte ens av 1:an ännu :P

Jag promenerar också raskt till och från skolan för motionen. Det är väldigt tråkigt att gå, men jag har lyckligtvis fått rutin på det.

Styrketräning kör jag enbart hemma och oftast använder jag min egen kroppstyngd. Jag väger under 70kg så det går fint.

Kör armhävningar och fällknivar också.

Användarvisningsbild
mickel

av mickel » 21 mar 2014, 00:25

Jag behöver sträcka ut mina vadmuskler något ordentligt. Får kramp när jag står och går på knä längre perioder. Sen behöver jag verkligen få upp kondition och allmän muskelstyrka.

Isch. Behöver nog gå till naprapat också, fixa rygg och nacke...

Användarvisningsbild
The Shadow of Light

Pälsart: Panther

av The Shadow of Light » 03 jul 2014, 15:10

Unhgg ett forum på svenska känns så fel att skriva på" Besvara" lol.

Iaf, Jag har faktiskt en fråga till er andra gym nissar!

Jag gymmar 3-5 gånger i veckan (brukar vara 5) men dem 2 senaste veckorna fram till måndagen så åt jag dåligt, inget före, inget efter "nämnvärt då" pga jag är...puckad.

Iaf nu är det så att jag får väldigt lätt ont i min högra bicep, "den jag är bäst med" mitt ur ingenting...men det är inte ONT så mycket som det är svaghet, men här är det udda.

Det känns inte när jag gör lyften utan bara konstant före och efter.
DOCK om jag lyfter en del på jobbet, vilket jag ofta gör, så börjar det kännas igen.

Jag tror inte det är en nerv i kläm för det är ingen smärta så att säga, och det är inte tränningsverk, men den känns svag svårt att beskriva.

Anledingen till att jag nämnde kosten var att jag inte sköt den, så tänkte det kunde ha med det att göra?

Tack om någon har nån ide om vad det är, eller hellre hur man fixar det.
Känd som Skuggan eller Shads.

Användarvisningsbild
Temin

Pälsart: Drake (eller mus ibland ^.^)

av Temin » 07 aug 2014, 02:39

The Shadow of Light skrev:Tack om någon har nån ide om vad det är, eller hellre hur man fixar det.

Jag har inte upplevt detta men av erfarenhet av skador av träning så är det dessvärre bara vila och försiktighet jag kan rekommendera. Mina händer har jag inte kunnat träna med i tre månader nu pga. identisk konstig skada i båda händerna som ingen i hela världen verkar lyckats åsamka sig. högerhanden verkar nästan ha återhämtat sig nu, men jag har tappat mycket styrka :( Men det viktiga är ju att kunna använda sin kropp alls, och träna upp sig igen går ganska fort.

Nästa

Återgå till Andra hobbies