Klor

Fullsuit, halfsuit, 3/4-suit eller partial, iallafall fursuitsnack
Användarvisningsbild
smallblacksticky

Pälsart: Banake

Klor

av smallblacksticky » 17 sep 2014, 18:50

Har försökt letat igenom forumet efter en liknande tråd. Sorry om det redan finns en, men kunde inte hitta den i så fall.

Ska bygga fursuit och undrar om någon vet vad man kan använda för att göra klor?
Jag har tänkt mig cenitlera eftersom det är lätt att hantera, finns i många färger och håller i alla fall ganska så bra. Egentligen skulle jag vilja göra avgjutningar men har ingen erfarenhet av sånt och vet inte vart man ska leta efter material.

Undrar om någon vet något bra tips?

Användarvisningsbild
Swanbear

Pälsart: Jordsvin

Re: Klor

av Swanbear » 21 sep 2014, 12:14

Använde sculpeylera till min vargsuit, men jag satte dock aldrig på dem på suiten. Fick inte tag i nåt bra kontaktlim! Nackdelen med sculpey är att man måste måla den, och målafärgen kan krackelera eller skalas av. Inte bra! Så cernitlera som ju är genomfärgad är nog att föredra. Tänk på att räffla ytan du ska limma (om du kommer använda lim) så att limmet fastnar. Och använd kontaktlim, inte smältlim!

Om man ska göra större klor, typ myrslok, sengångare eller liknande så kan man faktiskt sy dem i konstskinn. Då måste man tänka på att välja ett ganska tunt tyg så att sömmarna blir mindre tydliga (särskilt om man syr på maskin).

Annars kan man också köpa plastklor, jag vet att DVC har klor som är populära:
http://www.dreamvisioncreations.com/app ... 213?page=1
Nackdelen är väl att det kan vara lång leveranstid och att det alltid är aningen riskabelt att köpa grejer utanför EU!

Användarvisningsbild
smallblacksticky

Pälsart: Banake

Re: Klor

av smallblacksticky » 28 sep 2014, 05:29

Ah, super, hade ingen aning om kontaktlimmet och slipningen! Tack!

Återgå till Fursuiting